Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#413871
Nou ik geef Joep dus al een aantal dagen zg. lichtverteerbaar en dat bestaat dus uit kapotgekookte witte rijst met witvis (daar giet ik kokend water overheen, verder niet) of gekookte kip. Dat is volgens mij het enige lichtverteerbare wat er is (buiten kalkoen?).
Hij heeft vandaag nog niet gepoept, maar als dat er beter uitziet wil ik eigenlijk weer beginnen met kleine beetjes rauw vlees toevoegen. Is dat verstandig?
En welke soorten kan ik dan het beste mee beginnen of maakt dat niets uit.
Door Lizzy
#413872
Ik denk dat ik eerst zou beginnen de vis voor de helft rauw en voor de helft overgoten met water zou geven. Als dat goed gaat, dan zou ik eerst met gekookt water overgoten kip of kalkoen aan de rauwe vis gaan toe voegen. Als dat ook goed gaat, dan zou ik de kalkoen voor de helft rauw gaan geven en de helft overgoten met gekookt water. En zo verder. Ik zou de kip pas als laatste helemaal rauw gaan geven. En dan de rijst ook gauw afbouwen!

Normaal ben ik niet zo moeilijk hoor en geef ik mijn honden gewoon weer direct alles te eten, maar ik denk dat het in geval van Joep geen kwaad kan om het langzaam aan te pakken.
Door Helen
#413881
Ik zou het ook langzamer doen. Dit een paar dagen volhouden en dan heel langzaam alles minder goed doorkoken. Als hij al zo lang diarree heeft, zou ik er echt zeker een week of 2 a 3 over doen om het weer rauw te voeren.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#413882
Dank je Lizzy voor de snelle reactie. Vwb de rijst, daar heb ik nu nog een klein beetje van en ik wilde eigenlijk morgen al stoppen met de rijst en weer alleen vis gaan voeren. Dat lijkt me toch beter.
Ga zijn vis vanavond voeren zoals je beschrijft. Heb helaas geen kalkoen, maar ik ga het aanvullen met kip.
Hij heeft net wel een stuk rundriblap van Joris afgepikt. ::) Dat doet ie dus nooit, maar ik merk gewoon dat hij erg honger heeft. Hij is ook behoorlijk afgevallen. Hij is nog steeds een flinke teckel hoor, maar als hij op de grond ligt ligt er een leeg stuk vel naast :-X.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#413883
[quote="Helen"]
Ik zou het ook langzamer doen. Dit een paar dagen volhouden en dan heel langzaam alles minder goed doorkoken. Als hij al zo lang diarree heeft, zou ik er echt zeker een week of 2 a 3 over doen om het weer rauw te voeren.
[/quote]
Ik heb eigenlijk alleen de kip maar doorgekookt hoor. De witvis overgiet ik met kokend water en laat dat even staan. Die heb ik nooit helemaal gekookt gegeven.
Door Lizzy
#413922
Misschien moet je hem (omdat hij zo'n honger heeft) voorlopig ook nog maar wat rijst blijven geven. Dat stilt de honger een beetje... Ah, arme vent. Ik hoop dat hij snel opknapt joh!!
Door karin2
#413934
[quote="Pauline"]
Ja ik ga zo maar weer eens wandelen en hopen dat ie poept, zodat ik kan bekijken hoe het eruit ziet.
Eerst poept ie te pas en te onpas en nu poept ie helemaal niet!
[/quote]
dan zou ik minderen met de rijst !
ook niet direct helemaal stoppen en niets laxerends geven !
Gebruikersavatar
Door Pauline
#413935
[quote="karin2"]
dan zou ik minderen met de rijst !
ook niet direct helemaal stoppen en niets laxerends geven !
[/quote]
Was ik ook al van plan hoor Karin. Maar ik ga zo eerst eens ff flink met ze wandelen en ze lekker laten rauzen. Misschien dat er dan wat komt. Ben gisteren ook met de isogel begonnen en ik weet dus niet of het daar ook van komt.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#414278
Nou Joep heeft daarnet gepoept! ;D Hoe blij kun je zijn met een drol ???
Niet hard, maar ook geen bloed meer. Was trouwens wel de eerste keer na gistermiddag plm. 15.00 uur, dus er zat een behoorlijke tijd tussen.
Iemand enig idee hoelang ik isogel moet blijven geven?
Door Ine
#414778
[quote="Pauline"]
Nou Joep heeft daarnet gepoept! ;D Hoe blij kun je zijn met een drol ???
Niet hard, maar ook geen bloed meer. Was trouwens wel de eerste keer na gistermiddag plm. 15.00 uur, dus er zat een behoorlijke tijd tussen.
Iemand enig idee hoelang ik isogel moet blijven geven?

[/quote]

Blijf het geven, tot hij zeker alweer een week goede ontlasting heeft! Deed ik ook en alles ging toen prima!
Of het echt nodig is, is een 2de, maar ik had zo goede ervaringen. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door