Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#413181
Dara is een hypertje. Altijd al geweest en op zich is dat niet erg. Maar na de dood vorige maand van Nitro is het erger geworden. Ze is opgefokt enzo. Nu krijgen we natuurlijk over een maand of 2 oud-en-nieuw. Hier is dat altijd erg heftig. Met miljoenen klappers enzo. Nu kan ze wel tegen iets hoor. Maar dat is dan een paar knallen, wat schoten (ze is wel schotvast hoor) maar zoveel.... ben bang van niet. Wie weet hier iets voor ???
En wat kun je aan een pup geven om nietbang te worden van al die herrie?
Ik wil zo wie zo thuisblijven met oud-en-nieuw. Misschien doe ik ze wel in de slaapkamer met de airco aan en een muziekje erbij, aan de andere kant voelen ze zich misschien weer fijner met ons in de buurt. Het is allemaal anders dan in Nederland ::)
Door Lil
#413282
Je zou DAP kunnen nemen, dat is een stekker in het stopcontact met ferhormonen, dezelfde geur die de moeder teef uitzend om de pups rustig te laten zijn. Verder kun je misschien homeopathische middelen gebruiken. Door een therapeut bach druppels laten samenstellen (zelf rommelen is niet zo onschuldig als de meeste mensen denken) of bijvoorbeeld op internet sana vesta zenuwdragees of iets dergelijks bestellen. Mijn moeder beweert met de laatste optie veel succes te hebben, maar het zou lang geduurd hebben voordat ze resultaat zag.
Door herder_lover
#413656
Lil schreef: Je zou DAP kunnen nemen, dat is een stekker in het stopcontact met ferhormonen, dezelfde geur die de moeder teef uitzend om de pups rustig te laten zijn. Verder kun je misschien homeopathische middelen gebruiken. Door een therapeut bach druppels laten samenstellen (zelf rommelen is niet zo onschuldig als de meeste mensen denken) of bijvoorbeeld op internet sana vesta zenuwdragees of iets dergelijks bestellen.
Hmm, weet niet of ik daar aan kan komen hier ???
Maar ik heb idd ook iets bij de DA gelezen over een bepaalde stof die via een apparaatje in het stopcontact verspreid wordt. Zal het eens navragen. Verdere tips hierover zijn erg welkom!!
Door crutz
#413823
herder_lover schreef: Dara is een hypertje. Altijd al geweest en op zich is dat niet erg. Maar na de dood vorige maand van Nitro is het erger geworden. Ze is opgefokt enzo. Nu krijgen we natuurlijk over een maand of 2 oud-en-nieuw. Hier is dat altijd erg heftig. Met miljoenen klappers enzo. Nu kan ze wel tegen iets hoor. Maar dat is dan een paar knallen, wat schoten (ze is wel schotvast hoor) maar zoveel.... ben bang van niet. Wie weet hier iets voor ???
En wat kun je aan een pup geven om nietbang te worden van al die herrie?
Ik wil zo wie zo thuisblijven met oud-en-nieuw. Misschien doe ik ze wel in de slaapkamer met de airco aan en een muziekje erbij, aan de andere kant voelen ze zich misschien weer fijner met ons in de buurt. Het is allemaal anders dan in Nederland ::)
pfffff..........weet t ff niet, je zegt dat ze wel schot vast is, t lijkt me dat t dan niet zo'n probleem hoeft te zijn, hier staan ze met zn allen naar t vuurwerk (ook naar de zoveel duizendklappers) te kijken en een pup neem ik vaak mee met een oudere stabiele hond

hoe was ze in NL met oud en nieuw ???
is t anders een idee om haar naar een clubgenoot of zo te doen die wat verder af woont waar t wat rustiger is (als dat kan) anders zou ik idd zeggen in de slaapkamer, muziekje/tv aan, weet niet of ze een bench gewend is/als veilig plekje ziet, maar daar kan je dr evt ook in stoppen met een dekbed er over heen (wel een hoekje open laten voor wat lucht natuurlijk ;)) dat dempt ook de klappen

weet niet wanneer je pup komt en hoe oud die dan is, maar zou eerst ff aan kijken hoe hij op de training er op reageert en dan zou ik het evt t zelfde doen, in de bench, dekbed er over, muziekje aan, botje er bij (of pens, maar dat is misschien niet zo lekker in je slaapkamer ;)) en niet te veel aandacht aan geven.............dus niet steeds gaan kijken, maar gewoon lekker vanaf 2200 of zo met rust laten zodat je t ook niet belangrijk maakt (eigenlijk net als met pups op t veld als er voor t eerst geschoten wordt, gewoon doen alsof ze er al aan gewend zijn, dat werkt t beste)
Gebruikersavatar
Door Laika
#413851
Mijn dobermann is heel bang voor knallen.
We wonen afgelegen en gelukkig kan ze een enkele knal wel verwerken. Maar 31 dec. 12 uur is teveel van het goede. Wat bij haar de laatse keren goed geholpen heeft is een vuurwerk cd. Die zet ik dan al een poosje van te voren af en toe een uurtje (cd staat op repeat) zachtjes aan. Het geluidsniveau voer ik op en tegen de tijd dat het "feest"gaat beginnen staat bij ons de stereo op 10 en zitten we tussen de gillende keukenmeiden. Dit overstemt de buitengeluiden en de honden liggen gewoon rustig te pitten.

Mariska
Door herder_lover
#413956
In NL was ze gewoon stil, ging eens kijken bij het vuurwerk en was absoluut nergens bang voor. Maar schotvast, vuurwerk in NL en dan oud-en-nieuw hier is niet te vergelijken! Hier gaan geen duizendklappers af, maar miljoenenklappers met ieder het geluid van een strijker! :(
Dus niet vergelijkbaar, en ook nergens te ontkomen, overal wordt groot feest gevierd, overal geknald... Uren en uren. Feesten kunnen ze hier wel hoor ::)
Dus ik denk dat een slaapkamer, met een muziekje wel goed is. En dan nog een middeltje om haar rustig te maken erbij. Pup zal denk ik niet veel problemen geven, deed bij andere pup ook niet, die slaaptgewoon wel door....
Door Truus
#414560
herder_lover schreef: thanks!
Graag gedaan :D. Overigens blijft Timo ook bang voor vuurwerk en we kunnen er niks tegen doen.
Als het knallen begint, blijven we eerst gewoon rustig zitten en doen zo normaal mogelijk. Hij gaat dan onder de tafel liggen.
Helaas..ik denk dat het niet meer te verhelpen is :-\
Door conleeuw
#414930
ik heb met mijn oude border alles geprobeerd, ze is echt niet de domste hond in de buurt, maar als de eerste knal ging was het al goed mis.
Dus uiteindelijk zijn wij gestrand op, muziek in de loop der avond opvoeren naar oorverdovende niveau, en helaas ook een pilletje tegen de stress, in de eerste jaren deed ik dat niet, maar haar angst werd alleen maar erger. Dus ben ik over stag gegaan, en dat was voor ons wel een goede oplossing, samen met kei harde muziek kwamen wij de avond wel door. De nodige plas/poep in huis ontkwam ik toch niet aan. Nu is ze 14 en zo doof als een kwartel en heb ze nergens meer last van. Ik doe nog steeds de muziek hard aan, maar zij hoor volgens mij de vuurwerk nog maar nauwelijks.
Wat mij betreft een hardnekkige probleem. De andere honden hebben trouwens nergens last van, hoop het ook zo te houden ;)
Door herder_lover
#414937
Kruimel schreef: Je kunt ook een desensibilisatie-training doen. In de nieuwste Hondenmanieren staat toevallig een artikeltje erover.
hnmm, die verkopen ze hier niet :'(
Door Debora
#415245
Kruimel schreef: Je kunt ook een desensibilisatie-training doen. In de nieuwste Hondenmanieren staat toevallig een artikeltje erover.
Je bent me voor. Heb hem net gekocht en moet het artikel nog lezen. Ik probeer hier ook al vanalles om te zorgen dat de oud en nieuw en periode daaromheen zo stressloos mogelijk verloopt.
Kreeg al te horen dat een vuurwerktraining geen zin heeft en dat je het er toch niet uit krijgt :(
Door Debora
#415247
herder_lover schreef: hnmm, die verkopen ze hier niet :'(
Ik kan het voor je fotograferen en doormailen of kopiëren en opsturen per post als je dat wilt
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door