Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roger
#4132
Paul,

Lizzy bedoeld eigenlijk meelwormen denk ik !
Die geeft ze eerst aan de kippen en dan de kippen aan de hond.
Door Paul_Barte
#4133
Hoi Lizzy,

Kan wel 25 dingen opnoemen waar vezels inzitten die er aan de achterkant weer uitkomen....met of zonder wormen.
Van specifieke vezels die invloed zouden kunnen hebben om wormen er sneller uit te krijgen heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord (wat natuurlijk niet wilt zeggen dat het niet bestaat maar ben het ook nog nooit tegengekomen).

Volgens iemand van een andere lijst zouden vezels en melk van een kokosnoot helpen tegen wormen...heb hier geen ervaring mee en ook nog nooit gelezen (wat natuurlijk niet etc).  ;D
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op wo 09 apr 2003, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#4134
Hoi Lizzy,


<<Van specifieke vezels die invloed zouden kunnen hebben om wormen er sneller uit te krijgen heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord (wat natuurlijk niet wilt zeggen dat het niet bestaat maar ben het ook nog nooit tegengekomen).

Volgens iemand van een andere lijst zouden vezels en melk van een kokosnoot helpen tegen wormen...heb hier geen ervaring mee en ook nog nooi gelezen (wat natuurlijk niet etc).  ;D
<<


Paul, ik heb dat twee minuten geleden nog gelezen in mijn "bijbel".

Coconut: This is another important nature food I am pioneering for dogs and cats and fortunately they thoroughly enjoy it. White of egg and coconut are two foods which supply the important substance albumen (very good for the blood corpuscles)
Coconut is rich in digestibel oils and also provides fibre which passes out of the body and takes with it any worms'eggs.It should be fed on its own, added to cereals, not mixed into commercial foods as it turns rancid quite quickly and could spoil other foods.
One dessertspoon of desiccated coconut three or four days a week is the amount for an average size dog, but less should be given to cats.<<
Door Paul_Barte
#4135
Hoi Roger,

2 vraagjes....wat was jouw bijbel ook alweer en heb je hier ervaring mee????

Mijn honden hebben eigenlijk nooit wormen en om deze nu speciaal te kweken bij ze voor een experiment is ook zowat ;D
Door Lizzy
#4136
Ik weet het niet hoor, we hebben nu drie middeltjes tegen wormen:

Havermout
Kokosnoot/melk
Pompoenzaden (gemalen)

Ik kan niet vaststellen of het werkelijk helpt. Wie z'n hond heeft wormen en wie kan dit uitproberen?

Groetjes, Lizzy
p.s., vooralsnog Paul, is wormen voor jou geen reden om havermout te geven. Toch?
Door Paul_Barte
#4137
;D Lizzy, wat ik zelf niet vreet hoeven mijn honden ook niet te eten!!!!

Het levertraanverhaal ken je......nu, voor havermout mag je dit helemaal kopieren!!!

Zelf zou ik liever wormen hebben als havermout eten :D

Grtz
Door Ink
#4138
Ach wijffie toch! Niets zo lekker als op een koude winterdag een lekker warm havermoutpapje. Na een ruige boswandeling. Stiekem lekker een beetje suiker erin! Slechts 1 keer per jaar misschien, maar dan .....
Genot. Samen met m'n hondje pap eten .....
Door roger
#4139
[quote]

<<2 vraagjes....wat was jouw bijbel ook alweer en heb je hier ervaring mee????<<

Paul

dat boek van Juliette De Bairacli Levy en met die kokosnoten heb ik ook geen ervaring want dat geeft ik niet.
Ik haal dus maar aan wat zij schrijft.

Mijn honden hebben ook nooit wormen , misschien komt dat wel door de cerealen en look/olijfolie prutje, in combi met een gezonde vlees/bot/orgaan voeding en al de rest behalve brok.
Door sylvia
#4140
Of familie van de amerikaanse cocker,die van mij eten als ze de kans krijgen nog de zak cavia voer leeg,en de vogelzaden lusten ze er dan ook nog wel na als toetje :-/ ik heb nog niets kunnen ontdekken wat ze niet eten als ze erbij kunnen en het is eetbaar dan lusten de dames het hier wel.

Alhoewel, mijn boxers hebben nooit genoeg , eten echt alles wat los en vast zit.................

Is toch geen familie van een basset hè Ria LOL
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door