Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#413171
Linga is ruim vijf maanden maar er blijft 1 melktandje naast haar volwassen tandje zitten. Muurvast! Hoe lang kijk je zoiets aan?
Door Jojo
#413297
Joey had het met een hoektandje en ik heb het ook nog even aangekeken, zelf wat gefrut en extra met ouwe sokken spelen in de hoop dat het tandje er wel in zou blijven haken, maar nee.........
Toen ik bemerkte dat hoe meer de nieuwe tand naar buiten kwam de melktand naar binnen ging en de holte waar de nieuwe in had gezeten vulde, ben ik toch maar snel naar de da gegaan die hem nog met moeite kon trekken omdat ie steeds weer naar binnen 'floepte' als ze het tangetje erop zette >:(
Door Lizzy
#413355
Ik zie wel bij Linga dat haar nieuwe grote tand het kleine tandje verdrukt. Dus dat is misschien lichterlijk hoopvol? Nou ja, ik houd het nog ff in de gaten en anders ga ik naar de DA (en in te tussentijd flink met de flosstouwen spelen!). Moet het altijd onder narcose eruit gehaald worden, zo'n tand?
Door conleeuw
#413360
Lizzy schreef: Ik zie wel bij Linga dat haar nieuwe grote tand het kleine tandje verdrukt. Dus dat is misschien lichterlijk hoopvol? Nou ja, ik houd het nog ff in de gaten en anders ga ik naar de DA (en in te tussentijd flink met de flosstouwen spelen!). Moet het altijd onder narcose eruit gehaald worden, zo'n tand?
nee hoor niet alleen hoopvol, gebeurt ook nog wel eens. Hier ook een die lang dubbel tandjes heb gevoerd, op ongeveer 6 maanden is melktandje eruit gevallen, ik heb hem niet gevonden, maar hij was ineens weg. Perfecte gebit heeft ze nu ;D
Door tieneke
#413434
Tara had ook zo'n dubbel voor tandje in haar onder gebit.
Het nieuwe tandje kwam echt in de verdrukking en na een kleine week heb ik het melktandje(wat al aardig los zat)er met een pincet omwikkeld met tissue er in een klein rukje uitgetrokken,even piep maar was snel weer vergeten.
Door Jojo
#413467
Lizzy schreef: Moet het altijd onder narcose eruit gehaald worden, zo'n tand?
Joey heeft alleen een 'roesje' gehad, maar pas bij de laatste poging lukte het, als het toen niet was gelukt had ik de volgende dag wel terug moeten komen, dan hadden ze het wel onder narcose gedaan.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#414853
Onze DA zei ook dat het niet altijd onder narcose hoeft. Als het tandje goed los zit kunnen ze het ook zo trekken. Natuurlijk doet dat even pijn, maar da's beter dan die narcose.
Door Jojo
#414901
Pauline schreef: Onze DA zei ook dat het niet altijd onder narcose hoeft. Als het tandje goed los zit kunnen ze het ook zo trekken. Natuurlijk doet dat even pijn, maar da's beter dan die narcose.
Ze doen het niet zozeer voor de pijn zo´n roesje, de tand zit toch al los dus het is maar even. Het is meer omdat de meeste honden nou niet bepaald willen meewerken als er in hun bek gefrut wordt ::)
Door danou2004
#414906
Lizzy schreef: Ik zie wel bij Linga dat haar nieuwe grote tand het kleine tandje verdrukt. Dus dat is misschien lichterlijk hoopvol? Nou ja, ik houd het nog ff in de gaten en anders ga ik naar de DA (en in te tussentijd flink met de flosstouwen spelen!). Moet het altijd onder narcose eruit gehaald worden, zo'n tand?
Danou had een kies en een tand die getrokken moest worden.de kies had ze dubbel en de tand bleef zitten achter het nieuwe rijtje en dat is onder narcose getrokken een aantal weekjes geleden.Ze heeft zelfs een klein infuusje gehad. het arme beest was die dag behoorlijk van slag.en toen kwam er ook nog eens iemand voor de meterkast!toen was het grommen en blaffen geblazen want ze zag alles natuurlijk nog dubbel en wazig.
Door EstherVanPuck
#414911
Lees dit nu pas! Geen paniek hoor. Bij Storm zat de melkhoektand tot zondag muurvast, terwijl de nieuwe er al achter zat. Maandag zat er wat speling in en gisteren lag ie er uit!!!! Kan dus heel snel gaan ;)
Door conleeuw
#414918
lizzy, laat zij toe dat jij aan haar tandje zit? ik heb er toentertijd wel eens aan zitten voelen, en toen ik eenmaal door had dat ie los zat heb ik het met rust gelaten omdat ik wist dat het er zelf uit zou komen, anders kan je mischien zelf een zetje geven als ie toch al een beetje los zit. Ik ben zo'n muts die liever van alles en nogwat zou proberen eer ik narcose zou overwegen ;D en als zij het toelaat?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door