Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door LaSkyler
#413292
Hoi allemaal,

vorige week zat ik in een uitgave van Dierenarts in beeld te lezen toen mijn oog viel op een artikeltje over artritis.
Ik kan het helaas niet helemaal overtypen, omdat er copyright op zit, maar dit is de strekking:
Er is een stof: eicosapentaeenzuur (EPA) die bij de hond de genen die kraakbeenvernietigende enzymen produceren blokkeert. Daardoor zou deze stof dus van grote betekenis kunnen zijn bij artritis. Een van de voederfabrikanten heeft deze stof nu in een brok verwerkt. Dit zal allemaal wel, maar interessanter voor hier is dat deze stof rijkelijk voorkomt in makreel.
Geen idee of iemand hier iets aan heeft maar ik dacht: zet het er maar op ;)

Groetjes van Lonie.
Laatst gewijzigd door LaSkyler op ma 31 okt 2005, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#413310
EPA staat voor de omega 3 vetzuren in vis. Nu had die brokkenmaloot natuurlijk kunnen zeggen dat hij visolie aan zijn voer had toegevoegd en dan had iedereen gezegt....das leuk voor je.
Nu noemt hij het EPA en ik geef ook onmiddelijk toe dat het een stuk interessanter staat.

Geef dus regelmatig een vette vis, eventueel wat visolie bij en je voegt ook EPA aan je voeding toe. Live is simpel. ;D
Door jon
#413314
EPA zit ook in de koudwatervisoliecapsules (oa omega 3 van Solgar). Verder interessant om te weten! :)
Door jon
#413317
Ik was dus wel erg traag met typen. Ik wist niet dat het werkzaam kan zijn tegen artritis. Dus voor mij toch interessant ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door