Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door LaSkyler
#413280
Ik heb laatst een potje probiotica gekocht van Akropharma. Dit zijn capsules. Nou was ik benieuwd hoe jullie dit gebruiken. Wat ik het meest gelezen heb op het forum is dat de capsules over het eten worden uitgestrooid. Wat ik me nu afvraag is of dit de werkzaamheid niet erg beinvloedt. Het is namelijk zo dat maagzuur veel bacterien doodt. Daarom zit er juist een capsule om het poeder heen. Hoe denken jullie hierover?

Is de dosering erg afhankelijk van gewicht? Kan ik bijvoorbeeld een kleine maltezer van 7-8 kilogram 1 capsule per dag geven?

Groetjes van Lonie.
Laatst gewijzigd door LaSkyler op ma 31 okt 2005, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#413285
ik geef gewoon de hele capsules.
of ik ze met t eten geef ligt aan wat op t potje staat. ;)

over de hoeveelheid kan ik niet zeggen(ik heb grote honden)
maar zou de kinderhoeveelheid aanhouden als die er is.
Door Lizzy
#413287
De capsule die er om heen zit, die stelt niks voor. Dus je kunt het heel geven, maar ook uitstrooien over het voer. Er is ook heel veel probiotica in poedervorm te koop maar een capsule is dus (vinden veel mensen) net wat handiger. Overigens schijnen veel lactobacillus er goed tegen een zuur millieu te kunnen en overleven er dus altijd wel de maag.
Door LaSkyler
#413765
Dank jullie wel :)

Wat ik me nog afvraag is of er contra-indicaties zijn voor het gebruik van probiotica? Het is namelijk zo dat ik ze wil gaan gebruiken voor het hondje van m'n buurvrouw. Deze heeft ontstoken anaalklieren gehad (daarvoor een kuurtje AB van 10 dagen gehad) (Hij had toen zelfs een ondertemperatuur van 36 graden!) Het ging na dat kuurtje goed maar nu begint hij de laatste dagen weer af en toe over te geven, sleetje te rijden en zijn ontlasting is niet erg hard. Ik weet niet wat hem allemaal mankeert maar hij is niet 100%
Ze wil het nog even aankijken en dan eventueel terug gaan naar de Dierenarts. Ik heb voorgesteld een tijdje probiotica te geven maar vraag me af of het geen kwaad kan omdat we niet weten wat er precies aan de hand is.

Wat denken jullie?

Groetjes van Lonie.

P.s. Zou 1 hele capsule per dag te veel zijn voor een hond van 8 kilogram?
Door Lizzy
#413845
Ik zie geen probleem in het geven van probiotica. Het zijn overigens bacterieen die van nature ook in de darm voorkomen hoor. Ik zou een halve capsule geven. De capsules zijn heel makkelijk uit elkaar te halen en weer terug in elkaar te zetten! Of het helpt bij dit hondje is natuurlijk nog maar de vraag want zo te lezen is hij niet bepaald in orde...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door