Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door truus-
#411056
Wij hebben een hondje gehad met epilepsie en hebben natuurgeneesmiddellen gebruikt voor het hondje.
Helaas hebben ze niet geholpen. Met 2 jaar is ze overleden Wat ik aan informatie verder heb gelezen en wat onze DA zij was dat een kat over het algemeen beter reeageerd op homeopathie dan honden. Het heeft misschien ook met de leftij te maken. 2 jaar was nattuurlijk wel erg jong voor zulke heftige aanvallen. De DA had sterke aanwijzingen dat de epilepsie bij honze hond veroorzaakt werden door en hersentumor, daar helpt natuurlijk niets tegen. Maar toch heb ik twijfels na mijn zoektocht of natuurniddelen helpen. Ik wens u trouwens veel sterkte want het is heel naar om je hondje zo te zien.
Door truus-
#411102
helaas kan ik je daar geen antwoord meer opgeven. De medicijnen heb ik al weg. Wij hebben na de homeopatische middelen ook de reguliere medicjnen geprobeerd maar die hebben helaas ook geen effect gehad
Door Timmy
#411288
chrisje schreef: Zijn er mensen die ervaring hebben met epilepsie en alternatieve geneeskunde. Of iets wat de bijwerkingen van de klassieke geneeskunde kunnen ondersteunen?

Ik heb alleen een adviesje voor je: ga niet zelf lopen uitproberen met zulke dingen bij een hond met epilepsie. Doe zoiets alleen onder begeleiding van een dierenarts die er verstand van heeft. Als het mis gaat, kan je hond in het ergste geval overlijden.

Voor ondersteuning kun je fytotherapie gebruiken: mariadistel of artisjok. Die ondersteunen de lever, die door de reguliere medicijnen soms flink belast kunnen worden.

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door Hitam
#412989
chrisje schreef: Zijn er mensen die ervaring hebben met epilepsie en alternatieve geneeskunde. Of iets wat de bijwerkingen van de klassieke geneeskunde kunnen ondersteunen?
Tja, ik heb wel een paar honden geholpen met het juiste homeopathische constitutiemiddel maar dat lukt niet altijd.
Daarnaast zijn er allerlei voedingssupplementen die kunnen helpen en sommige honden reageren goed op het weglaten van bepaalde voedingsmiddelen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door