Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#412892
ja , weer dat verhaal, mijn neef heeft een golden retriever die iets te dik is, (moet 5 kilo af) nu krijt hij ongeveer 400 gram bibi en een heel blik(??) sperciebonen per dag om zijn maag te vullen, hij is al inderdaad afgevallen, maarre. sperciebonen uit het blik ??? ???, hij spoelt ze wel eerst af onder de kraan, ik heb al andere alternatieve aangeboden , maar mijn neef vind dit het makkelijkst.
Kan dit nu echt geen kwaad ???
Ik vnd het maar niets hoor
Door Joshii
#412899
een verse gfmix zou idd beter zijn, maar gelukkig krijgt de hond wèl kvv in plaats van een "goede" dieetbrok ;)
Door Laura2004
#412906
senadance schreef: ja , weer dat verhaal, mijn neef heeft een golden retriever die iets te dik is, (moet 5 kilo af) nu krijt hij ongeveer 400 gram bibi en een heel blik(??) sperciebonen per dag om zijn maag te vullen, hij is al inderdaad afgevallen, maarre. sperciebonen uit het blik ??? ???, hij spoelt ze wel eerst af onder de kraan, ik heb al andere alternatieve aangeboden , maar mijn neef vind dit het makkelijkst.
Kan dit nu echt geen kwaad ???
Ik vnd het maar niets hoor
Kan hij niet minder eten geven. Ik denk dat sperciebonen uit blik helemaal niet goed zijn, er zit volgens mij suiker en zout in.
Door senadance
#412907
Hij zegt hij spoelt ze heel goed af ??? ???dus dit srgument werkt bij hem niet, de hond krijgt wel heel veel beweging en andere verse dingen zoals af en toe rauwe vis, eitje, hele magere yogurt, appel,dus dat zit wel snor, maarre , die sperciebon :o ???en
Door Jolly
#412911
ik denk eerlijk gezegt dat we ook even moeten weten of de hond gecastreerd is en of de ribben wel/niet te voelen zijn.
Heel vaak brullen Da's dat honden kilo's afmoeten vallen(om vervolgens met hun dieetzooi aan te komen) terwijl dat eigenlijk niet zo heel nodig is.
Van de week ook een grote munsterlander in de winkel, vrouwtje kwam hem wegen want volgens de Da moest hij minimaal 2 kilo afvallen, toen ik hem aaide kon ik zo triangelen op zijn ribben, ik heb dat de mevrouw uitgelegt en zij was blij, want ze vond het al zo raar, omdat hij met vacht natuurlijk grooten bereed leek, maar asl hij uit het water kwam was het maar een iel breekbaar ventje.
Mijn punt is dus, laat hem eerst eens goed voelen, daarna alle extra tussendoortjes weglaten, want ........ ieder pondje gaat door het mondje.
Door conleeuw
#412912
nou weet je wat het is, in principe werkt het dus wel, hond heeft een vol gevoel en is langdurig rustig, maar ideaal is het niet, kan het echt veel kwaad, buiten de zuiker die erin zit wat niet echt ideaal is, denk ik niet, het werkt inderdaad als een vulmiddel. Als langtermijn oplossing is het dus m.i niet een goed idee. Ook ik heb het in het verleden gedaan, een loge die hier kwam om af te vallen, zij was continu honger en zat echt de hele dag te piepen en huilen, geen leven, toen heb ook ik naar de spersiebonen gegrepen (zelf gekookt, dus geen toevoegingen) maar ik heb het langzaam afgebouwd en ook het wandelen opgebouwd, zodat naar een paar weken geen sperciebonen meer gebruikt werden, en haar conditie goed was. Omdat ze veel meer beweging kreeg kon ze ook meer eten, zonder zwaar te worden, zij tevreden, probleem opgelost ;)
Door Sofie
#412918
Jolly schreef: Mijn punt is dus, laat hem eerst eens goed voelen, daarna alle extra tussendoortjes weglaten, want ........ ieder pondje gaat door het mondje.
Jep i agree!!
Bij Lady maakte iedereen die fout nl ook! Aangezien ze slecht getrimd werd (geschoren) steekt al het haar opzij eruit waardoor ze dik lijkt. Maar als je haar betast voelt je zo der ribben.
Door senadance
#412921
Ik vind als ik de hond zo bekijk dat er inderdaad iets af kan, hij is een beetje mollig, maar niet erg!!
Mijn neef vertelde ook nog dat hij ook vaak wortels kook, zonder toevoeging, de hond weigert namelijk absoluut groente in rauwe vorm, of het gemalen is of wat dan ook te eten, dus hij doet er iets de kook erover.
Ik vind die wortels dan de betere oplossing i.p.v. iedere dag een blik boontjes.
Maar ja, zo,n blik gaat sneller.
De hond ziet er verder prachtig uit en glimt mooi, hij is inderdaad al een paar kilo afgevallen ik denk persoonlijk nog drie kilo en hij is oke.

|al hem nog een keer proberen aan het verstand te peuteren dat al die boontjes nou niet ideaal zijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#412985
senadance schreef: Ik vind als ik de hond zo bekijk dat er inderdaad iets af kan, hij is een beetje mollig, maar niet erg!!
Mijn neef vertelde ook nog dat hij ook vaak wortels kook, zonder toevoeging, de hond weigert namelijk absoluut groente in rauwe vorm, of het gemalen is of wat dan ook te eten, dus hij doet er iets de kook erover.
Ik vind die wortels dan de betere oplossing i.p.v. iedere dag een blik boontjes.
Maar ja, zo,n blik gaat sneller.
De hond ziet er verder prachtig uit en glimt mooi, hij is inderdaad al een paar kilo afgevallen ik denk persoonlijk nog drie kilo en hij is oke.

|al hem nog een keer proberen aan het verstand te peuteren dat al die boontjes nou niet ideaal zijn.

Tegen gemak is altijd moeilijk op te botsen. En iedere dag sperciebonen zijn niet ideaal, maar hij behaald er zijn resultaat mee en dat is wel het voornaamste. Ook hoeven er geen tientallen kilo's af, dus is het ook niet voor een al te lange tijd dat de hond dit gaat krijgen.
Ik geef mijn weightwatcher ook gekookte groente als vervanging van een deel van de vleesmaaltijd, dit omdat een rauwe groentemix te weinig volume aan de maaltijd geeft. Dus dit kan hij ook doen ter afwisseling van de bonen. Gewoon de groente die hij zelf eet daar wat extra van koken en dat aan de hond geven.
Laat 'm wel even uitkijken ook met fruit omdat daar ook best veel suiker inzit.
Door Mevroi Kruim
#413070
Ik ben in eerdere topics al tekeer gegaan over die eeuwige sperziebonen, dus dat doe ik lekker niet weer 8)
Gewoon goeie groentenmix met iets erdoor dat die hond lekker vindt, minder eten, meer bewegen, en alstie z'n groentemix weigert, nou, dan eet hij toch gewoon iet? Gezond ook nog voor zo'n dikkerd.
Door Mevroi Kruim
#413081
Jahoor ;D ;D ;D ik maakte me alleen boos over die eeuwige blikken sperzieboon waarmee da'en komen aandragen. Alsof ze aandelen Hak hebben :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door