Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#412159
Hartverzakking, Donna valt net schokkend om eclampsie.

En volgens mij is het mijn schuld ook nog :-\

Mijn honden lusten namelijk geen lever dus krijgen ze levertraan voor de vitamine D. Maar overal lees je dat in de laatste weken van de zwangerschap geen levertraan gegeven mag worden en dat heb ik dus ook niet gedaan.......maar ja dat is natuurlijk voor teven die ook lever eten :-[ :-[ :-[ :-[ Ik weet zeker dat ze genoeg calcium krijgt alleen kon ze het door mijn fout niet goed opnemen :'(
Ze heeft nu een calcium injectie en een multivitamine injectie gekregen voor de vit.D. Vanaf vandaag gaat ze dagelijks een theelepel levertraan direct in de bek gespoten krijgen.

De dierenarts zei ook al dat dat waarschijnlijk het probleem is + het feit dat ze gewoon heel veel en rijke melk geeft .


Ik voel me echt zo stom nu dat ik daar gewoon niet bij heb stilgestaan :-[ :-\ :'(


Gelukkig begint het nu weer goed te gaan , maar het is verschrikkelijk om te zien, gelukkig had ik het eerder gezien en wist dus direct wat het was, en dus ook direct gehandeld.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 06 nov 2005, 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#412162
Shit zeg Syl, dat is schrikken....Misschien toch deels kvv krijgen zodat ze ook voldoende orgaanvlees binnenkrijgt.
Sterkte met Donna. Hoe gaat het nu met haar? Knapt ze goed op?
Door conleeuw
#412163
oh mijn hemel, wat zal jij jezelf kleurenblind hebben geschrokken. Gelukkig heb jij het snel doorgehad en is alles nu weer ok, en je hoef jezelf niets kwalijk te nemen, dit kan ook soms gebeuren al heb jij alles goed gedaan, soms is de melkproductie gewoon te, en kan de teefje het gewoon niet bijbenen via haar eten. Je moet maar denken, eind goed al goed, toch. ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#412166
Helen schreef: Shit zeg Syl, dat is schrikken....Misschien toch deels kvv krijgen zodat ze ook voldoende orgaanvlees binnenkrijgt.
Sterkte met Donna. Hoe gaat het nu met haar? Knapt ze goed op?
Nee ik ga geen kvv geven, ik ga ook niet zelf kvv maken , ze gaat wel dagelijks levertraan krijgen.
Ze is nu gelukkig weer opgeknapt en ligt alweer met 5 puppen aan de batterijen
Gebruikersavatar
Door sylvia
#412168
conleeuw schreef: oh mijn hemel, wat zal jij jezelf kleurenblind hebben geschrokken. Gelukkig heb jij het snel doorgehad en is alles nu weer ok, en je hoef jezelf niets kwalijk te nemen, dit kan ook soms gebeuren al heb jij alles goed gedaan, soms is de melkproductie gewoon te, en kan de teefje het gewoon niet bijbenen via haar eten. Je moet maar denken, eind goed al goed, toch. ;D
Ja de DA zei ook al dat ze wel heel veel geeft, en dat de puppen ook tegen de klippen aan groeien.
Maar ja dit met een vit D tekort ::) oooo ik vind het echt zoooo stom vanmezelf. Maar ja dit gebeurd me dus never nooit meer
Door conleeuw
#412170
sylvia schreef: Ja de DA zei ook al dat ze wel heel veel geeft, en dat de puppen ook tegen de klippen aan groeien.
Maar ja dit met een vit D tekort ::) oooo ik vind het echt zoooo stom vanmezelf. Maar ja dit gebeurd me dus never nooit meer
Vindt zij levertraan lekker? :P, hier vinden ze ook visolie niet vies, maar ik ril als ik het al ruik
Gebruikersavatar
Door sylvia
#412172
conleeuw schreef: Vindt zij levertraan lekker? :P, hier vinden ze ook visolie niet vies, maar ik ril als ik het al ruik
Ik doe de levertraan met een spuitje in haar bek spuiten zodat ik zeker weet dat het binnen komt
Door karin2
#412174
ships is me dat schrikken :o :o :o
gelukkig herkende je het direct en kon je direct handelen
dikke knuffel voor Donna en een borrel voor jou om te bekomen ;D
Door chamourel
#412178
ja dat is schikken..........
Cacharel van ons (6 pups) kreeg dat ook , wij herkende het toen direct door de verhalen en het lezen wat er allemaal fout kan gaan tijdens en na de bevalling.
iedereen vertelde toen dat je ook te veel kan lezen.........maar we waren toch wel blij dat we dat gedaan hadden.
na de calcium injectie kreeg ze twee dagen later WEER een eclamptie.
en toen kreeg ik van de plaatsvervangende DA een pot multivitaminen van de groene os..........
ze heeft het daarna niet meer gekregen.
bij dit nestje van Mèlodie heb ik haar na de bevalling direct een calciuminjectie laten geven en ben de eerstvolgende maaltijd begonnen met de mutivitamine........de pups zijn nu 4 weken en zij heeft geen eclamptie of andere problemen gehad......zelfs geen verhoging zoals bij Cacharel wel het geval was de eerste weken.
dus voor mij vanaf toen altijd multivitamine in huis.
succes hopelijk blijft het bij deze ene aanval
dikke knuf voor de schik :-*
Door Femke
#412180
Jemig Syl ik schrok me helemaal de rambam toen ik jouw topic zag.............geef Donna maar een dikke knuffel van mij, en neem er zelf ook één ;)

:-* :-* :-* :-* :-* :-*
Door Mevroi Kruim
#412251
Ojakkes wat een schrik :o :o
Arme Donna! En arme Syl!. Gelukkig gaat het nu weer beter.
Tja, tegen zo'n supermelkproductie is ze toch niet helemaal opgewassen. Tis ook ff niet niks, zulke mega-kinders als zij produceert!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#412276
Het gaat weer helemaal goed, en mensen die mij kennen zullen niet verbasd staan te horen dat Donna een bak pens heeft gekregen met kippen maag en hart, zalm olie en een spuit levertraan in haar bek en een multivit pil ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ja ja en dat boven op de injecties ::) beetje overdone maar kanonne je schrikt je echt een ongeluk en het bibberen is niet gewoon bibberen je voelt de stroom door de spieren vuren de spieren worden in een sneltrein tempo kort samengetrokken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door