Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#407365
Sinds afgelopen maandag krijgen alle 3 m'n honden een chlorella kuurtje. Ik heb van die tabletjes van Vital Green Chlorella van Bloem.

Op de verpakking staat dat kleine huisdieren 3 tabletjes per dag mogen, maar ik neem aan dat ze daar dieren zoals katten mee bedoelen. Grotere dieren mogen meer, maar er staat niet bij hoeveel meer. Weet iemand hoeveel een volwassen herder van 30 a 35 kg mag hebben? Ik geef ze er nu verdeeld over de dag 8 per hond en wil dat opbouwen naar 10. Is dat niet teveel?

En het valt me op dat 2 van de 3 er ontzettend van gaan ruften. :-X Is dat van voorbijgaande aard of blijft dat zo zolang ik ze chlorella blijf geven?

Hoe lang mag zo'n kuurtje duren? Ik wilde het ze 3 weken geven en daarna afbouwen tot een "onderhoudsdosering" van ca 3 tabletjes per dag.
Door Lizzy
#407385
Ik heb even zitten omrekenen want ik geef poeder. En omgerekend heb ik Pinkel 1 keer een kuurtje gegeven van 12 tabletten per dag. En dat drie weken achter elkaar. Ik verdeelde die 12 tabletten wel in 3 keer over de dag. Pinkel weegt trouwens 24 kilo. Weet je, volgens mij komt dat voor een kuurtje niet zo heel erg krap hoor! Overigens geef ik na zo'n uur echt weken geen chlorella zodat alle eiwitten weer uit het lichaam verdwenen zijn (er zit veel eiwit in chlorella). Het ruften kan heel goed hoor. Dat wordt vanzelf minder en gaat daarna over!
Door Helen
#408203
Ik heb Balou net een kuurtje gegeven van een maand. 6 tabletjes per dag. 3 's ochtends en 3 's avonds. Ze vond ze trouwens suuuper lekker.
Door Lizzy
#408219
Helen schreef: Ik heb Balou net een kuurtje gegeven van een maand. 6 tabletjes per dag. 3 's ochtends en 3 's avonds. Ze vond ze trouwens suuuper lekker.
Ja, ze vinden ze hier ook heeeeeerlijk. Ook de kat smult ervan! Die wordt helemaal wild van die tabletjes. Waarom heb je Balou een kuurtje gegeven? En voldeed het aan je verwachtingen, de chlorella?
Door Helen
#409795
Ik heb Balou een kuurtje gegeven omdat ze toen net die tandreconstructie had gehad en er flinke risico was op een wortelkanaalontsteking en ik niet preventief antibiotica wilde geven.
Ik heb er niets van gemerkt tot mijn teleurstelling. Als ik een groene leemkuurtje geef, merk ik dat direct. Veel ontlasting, slijmig, en daarna heel vaste ontlasting. Verder gaat ze soms even verharen. Ik merk het echt met groene leem. Hier heb ik niets van gemerkt, helaas.
Ik heb het zelf twee weken genomen uit nieuwsgierigheid en helaas ook niets gemerkt...Ik merk zelf ook niets als ik spirulina neem...
Dus nee, het heeft niet aan mijn verwachtingen voldaan. Volgende keer weer gewoon groene leem.
Door Audrina
#409811
Ben er hier wel tevreden over. Mijn reu is er weer helemaal van opgekikkerd en kan voor het eerst sinds tijden weer normaal poepen (voorheen poepte ie maanden lang keiharde drollen en zat ie regelmatig verstopt), mijn oudste teef stinkt minder hard uit haar vacht en aan mijn jongste teef merk ik eerlijk gezegd niet zoveel. Het is idd veel minder heftig dan groene leem.

Ik heb trouwens antwoord gehad van Bloem en die zeiden dat 6 tabletten verdeeld over de hele dag genoeg was, maar met al die verhalen over kennelhoest en parvo blijf ik ze er alledrie toch nog maar ff 10 per dag geven tot het kuurtje van 3 weken over is. Niet dat die chlorella dat tegen zou kunnen houden, maar dan hebben ze net ff ietsje meer weerstand.
Door Bounty
#411904
Ik heb zelf ook ervaring met Chlorella (Bloem).
Vroeger was mijn ontlasting heel onreglmatig. Ik was echt opgeblazen en kreeg amper mijn broek dicht. Sinds ik Chlorella heb gebruikt is mijn stoelgang weer regelmatig. Nu gebruik ik het niet meer, maar stoelgang is nog steeds goed.

Ik heb nu een poedervorm besteld. Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste kan innemen. Ik vind het smerig spul, maar dat komt vast omdat ik ook geen zeewier lust.
Door Lizzy
#412066
Bounty schreef: Ik heb zelf ook ervaring met Chlorella (Bloem).
Vroeger was mijn ontlasting heel onreglmatig. Ik was echt opgeblazen en kreeg amper mijn broek dicht. Sinds ik Chlorella heb gebruikt is mijn stoelgang weer regelmatig. Nu gebruik ik het niet meer, maar stoelgang is nog steeds goed.

Ik heb nu een poedervorm besteld. Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste kan innemen. Ik vind het smerig spul, maar dat komt vast omdat ik ook geen zeewier lust.
Ik meng de poeder met wat vruchten of tomatensap (niet teveel, 2 slokken). Dat flink roeren en in 1 keer wegklokken.
Door danielle1980
#412217
uh ik heb ook chlorella nu voor mezelf gekocht.(van solgar)
1-3 capsules staat erop, uh zouden jullie gelijk met de max beginnen of opbouwen? :-\
Door Lizzy
#412218
danielle1980 schreef: uh ik heb ook chlorella nu voor mezelf gekocht.(van solgar)
1-3 capsules staat erop, uh zouden jullie gelijk met de max beginnen of opbouwen? :-\
Opbouwen. Je kunt namelijk best last krijgen van wat ontgiftingsverschijnselen. Beetje hoofdpijn, duizelig, donkere ontlasting. Niks ergs maar als je gelijk voor de volle dosis gaat is dat gewoon niet prettig.
Door danielle1980
#412219
Lizzy schreef: Opbouwen. Je kunt namelijk best last krijgen van wat ontgiftingsverschijnselen. Beetje hoofdpijn, duizelig, donkere ontlasting. Niks ergs maar als je gelijk voor de volle dosis gaat is dat gewoon niet prettig.
ok bedankt, dan zal ik voorzichtig opbouwen dan maar, vind t anders beetje eng.
ik heb op dit moment al genoeg bijverschijnselen door t weer, onder andere al erg duizelig, vallen, kramp enz.
dus hoop dat t niet super verergert. :-\
hoop me door de chlorella enz beter te gaan voelen dan normaal is de winter. ;)
Door Lizzy
#412224
danielle1980 schreef: ok bedankt, dan zal ik voorzichtig opbouwen dan maar, vind t anders beetje eng.
ik heb op dit moment al genoeg bijverschijnselen door t weer, onder andere al erg duizelig, vallen, kramp enz.
dus hoop dat t niet super verergert. :-\
hoop me door de chlorella enz beter te gaan voelen dan normaal is de winter. ;)
Nee, het zal niet super vergeren. Het is een zacht middel hoor. Maar als ineens voor de mega-dosis gaat, dan kun je dus wel wat hoofdpijn verwachten. Dus beter langzaam aan beginnen.
Door danielle1980
#412227
Lizzy schreef: Nee, het zal niet super vergeren. Het is een zacht middel hoor. Maar als ineens voor de mega-dosis gaat, dan kun je dus wel wat hoofdpijn verwachten. Dus beter langzaam aan beginnen.
ok bedankt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door