Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kaar
#411771
Hi allemaal.
We hebben gisteravond laat eindelijk Luca van het vliegveld kunnen helane n eht gaat heel goed met haar.
Het is een klein en ondernemend poezenkindje van 3 maanden oud en eet alles wat los en vast zit.
Vandaag heeft ze dus o.a. in 1x een kippennek naar binnen itten werken en dat is een behoorlijke maaltijd voor een kittenbeestje!
Maar weet iemand een ebetje de maten en dingen waar ik op moet letten met kattenbarf?
Ik ben bekend met hondenbarf, maar kattenbarf is heel wat anders.
Hoe reken ik bv uit wat ze per dag moet hebben?
Ze is tenslotte in de groei en ik neem aan at een kitten van 3 maanden op andere percentages zit dan een kat van 3 jaar?
In ieder geval ben ik blij dat ik eens een kat heb die wel rauw en vers eet, want de andere twee weigeren het echt!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#411845
Ik heb nooit gewogen wat de katten krijgen aan vlees en bot.
Pyts is hier geboren en ik heb altijd ruim eten aangeboden. Ze eten hier wel gelijk hun eten op, dus ik laat het niet staan.
Door Nelly
#412456
Simply Red, die nu ruim 6 mnd is, heb ik ook van begin af aan barf en kvv gegeven, en eigenlijk nooit zo op hoeveelheden gelet. Wel altijd voldoende aangeboden, wat hij liet staan lustten de honden wel! ;D Wel krijgt SR vrijwel elke dag een eendagskuiken bij zijn normale rantsoen, meestal als ontbijt. Tot nu toe is hij een mooie stevige, forse jonge kater die nog nooit ziek is geweest 8)
Door Francisca
#412480
Max krijgt kvv en barf en ik weeg het ook niet. ;)
Door Nelly
#412496
Voor de honden weeg ik trouwens ook niks, ga gewoon op m'n gevoel af en als ik ze zo bekijk, dan klopt dat vrij aardig! ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door