Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wil
#41155
Hoi,

Ben me daarnet naar geschrokken.
Sally was naar boven gegaan en het bleek dat ze in de gang geplast had, Iets wat ze nog nooit gedaan heeft. Toen ik beter keek zag ik wat bloeddruppeltjes op de grond en wat bloed in haar staart en aan haar broek.
Direct de da gebeld en die zei nadat hij enkele vragen had gesteld (geslacht, leeftijd, gesteriliseerd <ja dus>, eetlust, lusteloos, ed) wat allemaal normaal is, dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat het een blaasontsteking zou zijn en dat ik haar veel water, met een scheutje melk, of bouillon moest laten drinken en evt vit C moest geven. Als het morgen rond de middag nog niet over is moet ik opnieuw contact opnemen.

Maar ik weet uit ervaring wat een rotgevoel een blaasontsteking geeft. Dus het zit me niet helemaal lekker.

IK moet er wel bij zeggen dat ze zich buiten normaal gedraagt alleen plast ze meer. en dat ze barft in combinatie met versvlees.

wie weet hier meer over?

Wil
Door Jolly
#41158
volgens mij kan je cranberry tabletten/capsules geven, die helpen tegen blaasontsteking. Heb ze bij de Kruidvat zien staan, maar de Tuinen, Etos, Da-drogist(niet de dierenarts die ook als Da wordt afgekort, maar de winkel) zullen het ook wel hebben
Door Wil
#41178
Bedankt, die ga ik morgen meteen kopen. Kan ik die in combinatie met vit C geven?

Wil
Door Jolly
#41229
ik denk van wel, maar misschien dat onze vaste Da Tannetje ( codenaam HITAM) hier op het forum nog even langs komt waaien en je meer info daarover kan geven.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#42061
Ja, vit C en cranberry gaan heel goed samen. Geef haar maar lekker veel vit C, 500 gr, ofzo, dat werkt wat sneller.
Door Wil
#42725
hoi,

Ik ben toch voor de zekerheid even naar de dierenarts geweest. Ik had vit C en cranberrycaps. gegeven wat ook prima was volgens mijn eigen da. maar dit bleek bij nader inzien niet afdoende hoewel ze heel normaal leek vond ik toch dat ze wel erg veel "markeerplasjes" deed. Ze drupte geen bloed meer en ook plaste ze niet meer in huis. maar voor mijn gevoel gaat een flinke blaasontsteking niet zomaar over. Dus wat urine gebracht waaruit bleek dat ze idd een flinke blaasontsteking heeft en een stevige antibioticakuur meegekregen voor een week en volgende week controle.

Wat ik alleen niet snap is dat die weekend da er zo makkelijk over deed. Als hij meteen een kuurtje had gegeven was het nu al veel beter geweest.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#42907
Veel weekenddierenartsen vinden dat ze er alleen zijn voor echte spoedgevallen, levensbedreigende situaties enzo, en daar valt een blaasontsteking niet onder. Wisselt een beetje per dierenarts of ze daar wat aan willen doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door