Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Tiesto
#407279
We hebben van de week onze Lab Zack ( hij is nu nu 1jr + 2 mnd) laten enten en nu is hij sinds dinsdag vrij lusteloos echt een beetje down, terwijl hij normaal bruist van de energie..kan dit een bijwerking zijn? Kom namelijk hier aan t lezen over enten en lees dingen waar ik toch wel heel erg van schrik!! Gelukkig geef ik m probiotica voor zijn darmen en begreep dat dit hielp bij de klachten na vaccinaties of antibioticakuur? Ga nu ook denken dat onze andere lab Tiesto na zijn laatste pupenting korstvorming op zijn neus kreeg..blijkt een auto-immuunziekte te zijn, hyperkeratose..ze hebben beide nobivac gekregen, wil dat zeggen dat ze nu 3 jaar niet gevaccineerd hoeven te worden? Behalve voor Weil? T zijn natuurlijk wel waterratten die geen sloot ongemoeid laten! Had rabies al achterwege gelaten aangezien we niet naar t buitenland gaan en anders t altijd nog kan doen toch?
Door Lizzy
#407632
Tiesto schreef: We hebben van de week onze Lab Zack ( hij is nu nu 1jr + 2 mnd) laten enten en nu is hij sinds dinsdag vrij lusteloos echt een beetje down, terwijl hij normaal bruist van de energie..kan dit een bijwerking zijn? Kom namelijk hier aan t lezen over enten en lees dingen waar ik toch wel heel erg van schrik!! Gelukkig geef ik m probiotica voor zijn darmen en begreep dat dit hielp bij de klachten na vaccinaties of antibioticakuur? Ga nu ook denken dat onze andere lab Tiesto na zijn laatste pupenting korstvorming op zijn neus kreeg..blijkt een auto-immuunziekte te zijn, hyperkeratose..ze hebben beide nobivac gekregen, wil dat zeggen dat ze nu 3 jaar niet gevaccineerd hoeven te worden? Behalve voor Weil? T zijn natuurlijk wel waterratten die geen sloot ongemoeid laten! Had rabies al achterwege gelaten aangezien we niet naar t buitenland gaan en anders t altijd nog kan doen toch?
Ja, volgens mij kan dit zeer wel de bijwerking zijn. Als dit niet snel over is neem je het beste contact op met een homeopathische DA.

Zijn ze met de Nobivac cocktail geent? Officieel staat deze voor 2 jaar geregistreerd in Nederland. Behalve voor Weil inderdaad. De vraag is of je over 2 jaar wel moet enten.... Misschien kun je ook een titersbepaling doen?
Door Tiesto
#408045
Ze zijn met Nobivac Dhppi en lepto geent..begreep dat alleen Tannetje die titerbepaling nog doet in Nederland? Is toch wel bizar dat in zeer veel landen op de site van Intervet wel staat dat t voor 3 jaar geldig zou zijn!!?? En hoort er op die stickertjes in t paspoort de geldigeheidstermijn bij te staan? Bij Tiesto staat namelijk braaf over 1 jaar terugkomen en bij Zack(met een andere DA uit dezelfde kliniek) niets...
Door Lizzy
#408090
Tiesto schreef: Ze zijn met Nobivac Dhppi en lepto geent..
Dat is ook wel erg veel tegelijkertijd.... Je hond is dus tegen Hondenziekte, HCC, Parvo, Para Influenza EN Leptospirosis gevaccineerd. Persoonlijk zou ik dat om te beginnen maar nooit meer doen. Als je dan al de cocktail enting geeft, geef dan tenminste Lepto een paar weken eerder of later... Dikke kans trouwens dat je hond van deze enting beroerd is. Dit is echt een beroerde enting met veel bijwerkingen...
begreep dat alleen Tannetje die titerbepaling nog doet in Nederland?
Correct.
Is toch wel bizar dat in zeer veel landen op de site van Intervet wel staat dat t voor 3 jaar geldig zou zijn!!?? En hoort er op die stickertjes in t paspoort de geldigeheidstermijn bij te staan? Bij Tiesto staat namelijk braaf over 1 jaar terugkomen en bij Zack(met een andere DA uit dezelfde kliniek) niets...
Dat komt omdat Intervet in ieder land apart een langere registratie moet aanvragen. Nederland is men mee bezig. Dus binnenkort is deze enting voor drie jaar geregistreerd. Volgens jaar hoef je dus alleen terug voor een Lepto enting. Waarschijnlijk staat er daarom nu ook een sticker voor volgend jaar in je boekje.

Maar goed, hoe je het ook went of keert: het zijn jouw honden en jij bepaald hoe je ze ent, niemand anders. Dus stickertje of geen stickertje, ik zou volgend jaar en het jaar daarop zeker geen cocktail enting geven.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 24 okt 2005, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tiesto
#408120
Da heeft alleen stickertjes bij datum van enting geplakt.. als ik had geweten dat t eigenlijk teveel zou zijn had ik t inderdaad anders gedaan ja en zal ze volgend jaar zeker alleen lepto-enting laten geven!! Tja, je gaat er ook beetje vanuit dat de DA weet dat alles tegelijk belastend is voor een hond, maar blijkt dus dat ze alleen voor eigen gewin gaan!!
Door Lizzy
#408149
Tiesto schreef: Da heeft alleen stickertjes bij datum van enting geplakt.. als ik had geweten dat t eigenlijk teveel zou zijn had ik t inderdaad anders gedaan ja en zal ze volgend jaar zeker alleen lepto-enting laten geven!! Tja, je gaat er ook beetje vanuit dat de DA weet dat alles tegelijk belastend is voor een hond, maar blijkt dus dat ze alleen voor eigen gewin gaan!!
Nou, ik weet niet of het uit eigen gewin is.... ik geloof dat veel dierenartsen oprecht geloven dat al die entingen (voor zoveel ziektes tegelijkertijd) onschadelijk is. Maar ja, daarmee geeft zo'n dierenarts ook wel direct aan hoe weinig hij zich in deze materie heeft verdiept.... Want om er maar eens 1 te noemen: een hond komt in de natuur natuurlijk nooit in aanraking met 5 ziektes tegelijkertijd. Nu ent je ze er wel voor 5 in. Nou moet de hond dus aan het werk om tegen al deze ziektes antistoffen aan te gaan maken... Daarmee belast je dus zijn hele systeem! Nou ja, en sommige honden worden daar knap beroerd van. Of worden echt heel ziek (auto immuunziekte) of sterven zelfs..... Maar ja, dan zegt zo'n DA "die kans is 1 op 100.000 dus te verwaarlozen".
Gebruikersavatar
Door Nitus
#409080
Dat Zack lusteloos is door de enting kan heel goed. Maar ik snap eigenlijk niet goed waarom je hem hebt laten enten? Want zijn alvleesklier werkt toch ook niet echt 100%? :-\

Hoe gaat het ondertussen met hem?
Door conleeuw
#409083
Lizzy schreef: Nou, ik weet niet of het uit eigen gewin is.... ik geloof dat veel dierenartsen oprecht geloven dat al die entingen (voor zoveel ziektes tegelijkertijd) onschadelijk is.
Denk jij niet ook dat dierenartsen een beetje in een lastig pakket zitten, damed if you do, damed if you don't, idee, kijk adviseren ze jou om niet te enten, en je hond wordt ziek van een van deze aandoeningen, hebben zij het gedaan, enten ze wel in en je hond wordt ziek hebben zij het gedaan. Lijkt mij als da zijnde wel erg moeilijk hoor. ???
Ik denk echt niet dat ze allen uit zijn om hun zakken te spekken, als dat het geval was, zouden ze veel en veel minder moeten gaan enten, laat die zieken beesten maar komen voor een paar dagjes opnamen aan de infuus ;)
Door danja
#411001
Volgens mij dekken da zichzelf ook in, door te blijven enten op de "ouderwetse"manier. Van de week moest ik met de kat naar de da, hij hoeste af en toe heel erg. Nou van die prikkies werd ie ook niet rijk, maar wel dat ik over de drempel stapte, koste me ˆ22,-- consult. De prikkies waren ˆ0,50 ˆ4,-- ˆ1,75 en ˆ5,-- voor 10 tabletten. Hij heeft bronchitus, maar gaat al een stuk beter. De kat ent ik niet meer, heel raar maar daar denk ik wat makkelijker over, want bij ons thuis kregen de katten alleen hun kitten entingen en daarna niks meer. Met de honden vind ik het toch een beetje link en ent ze om de 3 jaar en wel ieder jaar weil/parvo.

Groetjes Anneke
Laatst gewijzigd door danja op vr 28 okt 2005, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yari
#411129
Tiesto schreef: Ze zijn met Nobivac Dhppi en lepto geent..begreep dat alleen Tannetje die titerbepaling nog doet in Nederland? Is toch wel bizar dat in zeer veel landen op de site van Intervet wel staat dat t voor 3 jaar geldig zou zijn!!?? En hoort er op die stickertjes in t paspoort de geldigeheidstermijn bij te staan? Bij Tiesto staat namelijk braaf over 1 jaar terugkomen en bij Zack(met een andere DA uit dezelfde kliniek) niets...
Die titerbepalingen kun je in feite bij elke DA laten doen hoor als JIJ dat wilt.
Gewoon naar vragen. Kan worden opgestuurd naar een lab (Vetmedlab bijv.). ;)
Door Yari
#411130
danja schreef: Volgens mij dekken da zichzelf ook in, door te blijven enten op de "ouderwetse"manier. Van de week moest ik met de kat naar de da, hij hoeste af en toe heel erg. Nou van die prikkies werd ie ook niet rijk, maar wel dat ik over de drempel stapte, koste me ˆ22,-- consult. De prikkies waren ˆ0,50 ˆ4,-- ˆ1,75 en ˆ5,-- voor 10 tabletten. Hij heeft bronchitus, maar gaat al een stuk beter. De kat ent ik niet meer, heel raar maar daar denk ik wat makkelijker over, want bij ons thuis kregen de katten alleen hun kitten entingen en daarna niks meer. Met de honden vind ik het toch een beetje link en ent ze om de 3 jaar en wel ieder jaar weil/parvo.

Groetjes Anneke
Parvo werkt veel langer door (3-7 jaar).
Alleen Weil werkt maar 11-13 mnd.
Door danja
#411174
Dat is lang, waarom worden ze er dan ieder jaar voor geent, maar ja dat is net als met de rest. Bij ons in het park is een hondje wel overleden door parvo, maar werd ook geent.

Volgens mij is dit ook een eindeloze discussie, zolang de da niet eerlijk zijn over het hoe en wanneer enten.
Zal aan mijn da vragen of hij dan alleen weil kan enten.


Groetjes Anneke
Door Lizzy
#411314
Yari schreef: Parvo werkt veel langer door (3-7 jaar).
Alleen Weil werkt maar 11-13 mnd.
Parvo werkt mogelijk levenslang zelfs!
Door Tiesto
#412113
Had m laten enten, omdat Zack net een jaar was geweest en had op internet gelezen dat je ze daarna pas om en om kon gaan enten met Nobivac, maar meningen zijn dus overal verdeeld en volgend jaar zal ik ze ook zeker alleen de lepto enting gaan geven...helemaal omdat ze nu de hele dosis gehad hebben..en met zijn alvleesklier gaat t gelukkig stukken beter Nitus dank je voor je interesse!! Geef m nu nog steeds Duck pancreas en dan natuurlijke enzymen van Digestzymez..heb echter het idee dat dat laatste doorslag gevend is geweest, want vanaf t moment dat ik deze gaf, zag je de ontlasting met de dag beter worden! Is nu echt zo goed als continue vast en de hoeveelheden zijn zoveel minder geworden :D!! Zelf is hij ook veel rustiger geworden, aangezien hij nu niet continue de drang heeft..en zijn vacht ziet er ook zoveel beter uit!! Ben helemaal happy!! ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door