Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#40563
Zou het goed zijn om Joey wat runderhart erbij te geven.
Is dat voor hem versterkend i.v.m. zijn bloedarmoede en ijzer tekort ??

Ook stond hij net verheerlijkt te kijken naar een kalfsstaart, maar dat durf ik hem eigenlijk niet te geven i.v.m. een eventuele ontsteking in zijn darmen .

Of zou hij dat wel aankunnen ?

Ik wil nu volhouden hem geen brood en pannenkoeken meer te geven .....
Hij heeft vandaag tot nu toe 600 gram CB Kip&Rijst op en ik denk zo'n 200 gram Fyto-mix.

Het is lang geleden, dat hij "zoveel" heeft gegeten en de dag is nog niet om ;)
Door sharpie
#40590
Zou het goed zijn om Joey wat runderhart erbij te geven.
Is dat voor hem versterkend i.v.m. zijn bloedarmoede en ijzer tekort ??
Ik weet niet of het helpt voor bloedarmoede, heb ik niet zo'n verstand van, maar volgens mij kun je het hem wel gewoon geven als hij het lekker vindt?
Ook stond hij net verheerlijkt te kijken naar een kalfsstaart, maar dat durf ik hem eigenlijk niet te geven i.v.m. een eventuele ontsteking in zijn darmen .
Je zou misschien heel voorzichtig een heel klein beetje kunnen geven, ik weet ook niet of dat kwaad kan.
Lizzy helluuup!!
Hij heeft vandaag tot nu toe 600 gram CB Kip&Rijst op en ik denk zo'n 200 gram Fyto-mix.
Het is lang geleden, dat hij "zoveel" heeft gegeten en de dag is nog niet om 


WOW :o
En hoe is zijn ontlasting nu?
Door Lizzy
#40596
Karin & Pyrs schreef: Zou het goed zijn om Joey wat runderhart erbij te geven.
Is dat voor hem versterkend i.v.m. zijn bloedarmoede en ijzer tekort ??

Ook stond hij net verheerlijkt te kijken naar een kalfsstaart, maar dat durf ik hem eigenlijk niet te geven i.v.m. een eventuele ontsteking in zijn darmen .

Of zou hij dat wel aankunnen ?

Ik wil nu volhouden hem geen brood en pannenkoeken meer te geven .....
Hij heeft vandaag tot nu toe 600 gram CB Kip&Rijst op en ik denk zo'n 200 gram Fyto-mix.

Het is lang geleden, dat hij "zoveel" heeft gegeten en de dag is nog niet om ;)

Hoi Karin, ik heb even in het boek van Dhont gekeken en in runderlong zit, per 1000 gram, nOg meer ijzer als in hart, namelijk 57 mg (per 1000 gram).

In kalfsnieren zit zomogelijk NOG meer ijzer, namelijk 101 mg per 1000 gram. In kalfsmilt zit 97 mg. In rundernieren 82,7 mg. In schapennieren 72,8 mg. In kalfslever zit 102 mg. In schapenlever zit 117 mg. En in rundermilt zit zelfs 397!!

Over de kalfsstaart... persoonlijk zou ik het zelf niet geven. Ik vind namelijk de werveltjes in staart gevaarlijk... deze willen nog wel eens voor een vastloper in de darmen zorgen.

Groetjes, Lizzy
Door K@rin
#40607
sharpie schreef:
WOW :o
En hoe is zijn ontlasting nu?
Nog steeds goed, niet echt een hele vaste drol, maar ook geen diaree meer, sinds een dag of 2 .. :)
Hij eet nu ook de ijzerpillen en de Vit. B, dus dat zal ook wel een beetje "stoppen" ..
Door K@rin
#40609
Lizzy schreef: Hoi Karin, ik heb even in het boek van Dhont gekeken en in runderlong zit, per 1000 gram, nOg meer ijzer als in hart, namelijk 57 mg (per 1000 gram).
In kalfsnieren zit zomogelijk NOG meer ijzer, namelijk 101 mg per 1000 gram. In kalfsmilt zit 97 mg. In rundernieren 82,7 mg. In schapennieren 72,8 mg. In kalfslever zit 102 mg. In schapenlever zit 117 mg. En in rundermilt zit zelfs 397!!
Over de kalfsstaart... persoonlijk zou ik het zelf niet geven. Ik vind namelijk de werveltjes in staart gevaarlijk... deze willen nog wel eens voor een vastloper in de darmen zorgen.
Groetjes, Lizzy
Bedankt Lizzy !!!
Ik zal eens proberen of hij een paar stukjes kalfslever , per dag wil eten.
Dat kan ik misschien al wel bij de slager kopen, mild zal je wel moeten bestellen ....

V.w.b. de kalfsstaart, ja daar was ik zelf ook al bang voor .........
Door Helen
#40719
Kalfsnier kan je makkelijk kopen bij de Turk. Balou heeft vandaag toevallig een stuk op.

groetjes Helen
Door K@rin
#40768
Helen schreef: Kalfsnier kan je makkelijk kopen bij de Turk. Balou heeft vandaag toevallig een stuk op.

groetjes Helen
Ik woon in de Achterhoek en ik zou niet weten waar hier een Turkse slagerij in de buurt zit ...
Waarschijnlijk wel in Deventer of Lochem ?
Maar, ......... ik kom uit een slagersfamilie, dus dat moet lukken ... ;)
Door K@rin
#41123
Vandaag kwam mijn man, die dat Verse Vlees maar onzin vindt, thuis met .............. VIER Runderharten ..
Ik had gevraagd eens te informeren wat hij van de bedrijven mee kon nemen ;D ;D

Eerst maar eens gekeken of Joey het luste ...
Ja hoor, het gaat er in als koek !!!
HOEVEEL mag hij op een dag eten ....
Moet ik er dan iets van gistocal doorheen doen, om het een beetje kompleter te maken ??
Het zou dan een aparte maaltijd tussendoor worden ...
Vandaag heeft hij nu 700 gram CB Kip&Rijst en ca. 100 gram hart gegeten. :) :)
Door Paul_Barte
#41130
Nee hoor Karin, niets er doorheen mengen en zeker geen Gistocal.
Het zou wat anders zijn als je hond alleen maar runderhart zou eten want dan gaat het mis met o.a. het calcium.
De rest is compleet dus no problem......allang blij dat de hond weer eet :)
Door K@rin
#41142
Paul_Barte schreef: Nee hoor Karin, niets er doorheen mengen en zeker geen Gistocal.
Het zou wat anders zijn als je hond alleen maar runderhart zou eten want dan gaat het mis met o.a. het calcium.
De rest is compleet dus no problem......allang blij dat de hond weer eet :)
OK :)
Maar ... hoeveel mag hij hebben op een dag, wanneer hij ook nog zo'n 800 gram CB eet.
Kan hij er van aan de diaree raken ???

Hij is er namelijk helemaal WILD op en ik moet oppassen dat ie niet in mijn vingers bijt, wanneer ik het hem voer :) :)

Wanneer ik hem nu zijn gang zou laten gaan, dat eet ie zo een paar ons achterelkaar op, volgens mij ......
Door Paul_Barte
#41145
Zolang het geen kilo's zijn per dag geen probleem Karin. Het is belangrijker dat er gegeten wordt.
Je zult proefondervindelijk moeten uitproberen wat de hoevelheid mag zijn...iedere hond is verschillend en reageert anders op hart.
Door K@rin
#41749
Paul_Barte schreef: Zolang het geen kilo's zijn per dag geen probleem Karin. Het is belangrijker dat er gegeten wordt.
Je zult proefondervindelijk moeten uitproberen wat de hoevelheid mag zijn...iedere hond is verschillend en reageert anders op hart.
Ik heb nu dus het volgende probleem .........
Joey wil nu ALLEEN nog maar runderhart eten ..
Bij gratie god eet hij er 3x per dag een beetje gekookte rijst of een gekookt eitje bij, maar verder wil hij geen Fyto-mix en CB Kip&Rijst meer.
Dit is dus te eenzijdig lijkt mij.
Wat zou ik door de rijst kunnen mixen (niet te opvallend)
zodat hij genoeg binnen krijgt.
Hij krijgt er wel Vit B en IJzer-pillen bij .......
De ontlasting is nog steeds goed :)
Door Janet
#41868
Kun je de hart niet in de blender gooien en door de CB mixen?
Door Lizzy
#41893
Ja, alleen hart is te eenzijdig.... Wil hij geen spiervlees? Vis? gepureerde groentes?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door