Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#411172
Mijn meisie heeft last van rode/vurige oogleden en het jeukt alleen s,morgens of als ze de hele middag of avond heeft liggen dutten.ik heb oogzalf van cavasan gekregen de vorige keer toen ze dit had, en heb nog een halve tube liggen en die is nog goed tot 04-2006.zal ik deze kuur afmaken?
Door Lizzy
#411271
Geldt die uiterste houdbaarheidsdatum ook voor geopende tubes? Vaag staat me bij dat ze na opening nog maar xx maanden houdbaar zijn, deze zalfjes...
Door conleeuw
#411280
Ik geloof dat het beperkt houdbaar is eenmaal geopend, chlooramfenicol is de werkzame stof, en volgens de voorschriften moet de tube na openen gelijk opgebruikt worden, maar ook ik zondig wel eens en gebruik zo'n tube nogmaals, mits het niet al te oud is (binne een maand of zo na openen) en de uiterste gebruik datum niet overschreden is. Anders zou ik een nieuwe tube bij de da halen, dat zijn de kosten niet, mits die het zomaar meegeef zonder consult natuurlijk. Ik zou even bellen ;) Sterkte ermee.
Door danou2004
#411310
oke dan haal ik maandag even een nieuwe lijkt me dan wel zo verstandig.ik gooi deze meteen weg
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door