Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pup
#411123
Ik stond vanmiddag bij de poelier en een vrouw naast me kocht een wild konijn. De kop zat er nog aan en ze zei: die kop hoef ik niet, haal die er maar af. Daarop riep ik natuurlijk: geef die kop (kopje) maar aan mij.
Die reactie ;D ;D ;D Geweldig !!!
Buck heeft 'm lekker opgepeuzeld. Ik heb alleen wel de tandjes eraf gehaald, die waren zo scherp.
Maar had ik nu eerst het kopje in moeten vriezen? Ik las in de bibliotheek dat wild eerst ingevroren moet worden. Kan dit kwaad?
Door Lizzy
#411201
Ik schat in dat het een tam konijn was en nee hoor, die hoef je niet in te vriezen. Als het konijn wild was geweest, dan zeggen ze dat je het wel eerst in moet vriezen, maar ik verwacht eigenlijk dat eventuele wormpies in de darmen zitten en al zeker niet in de kop.
Door pup
#411225
Lizzy schreef: Ik schat in dat het een tam konijn was en nee hoor, die hoef je niet in te vriezen. Als het konijn wild was geweest, dan zeggen ze dat je het wel eerst in moet vriezen, maar ik verwacht eigenlijk dat eventuele wormpies in de darmen zitten en al zeker niet in de kop.
Ze hadden ook tam konijn, maar dit was een wild konijntje, stond er nl bij.
Voortaan dus toch maar invriezen .
Geld dit ook voor mensen dan? Ik was eerder weg dan die dame die het konijn kocht, waarschijnlijk heeft zij dat advies wel meegekregen.
Door karin2
#411238
mb schreef: Zij gaat hem toch niet rauw eten, neem ik aan!!!



;D ;D ;D wie weet ? is toch ook goed voor onze hondjes ??? :P
Door Lizzy
#411394
Ja, zij zal het vlees verhitten. Nou, ik zou me echt geen zorgen maken hoor over deze wilde konijnenkop. Mijn honden vreten in het bos wel eens konijn die al drie weken dood is :-X
Door pup
#412026
Haha, ja zij zal 'm wel verhitten schat ik zo in.
Maar we zijn weer een dag verder en Buck heeft nergens last van, buiten wat harde ontlasting. Knikkerpoepen is ook een sport ;D
En dat is nu weer over.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door