Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jinxy
#410653
Hallo,

Weer terug van weggeweest..
Nu is Puk ziek. ze eet al 2 dagen niets (normaal is zelfs de bodem van de bak niet veilig als er vlees in zit).

Ze begon uit te drogen en braakte steeds als ze ook maar een druppeltje water dronk, kortom ellende.

Dus vanmorgen naar de DA. Foto´s gemaakt, niets te zien. Buik is wel gevoelig, bloed in de darm aanwezig( op thermometer)
Ze heeft dus een infuus gehad 400ml(Puk weegt 4,8kg)
en was dus een beetje drommedaris.
Primperan gespoten en voor thuis en AB tabletjes.

Nu wil de DA dat ik haar vandaag nog niets voer en morgen rijst... RIJST!!! :P :P

Puk eet dus echt geen rijst.... :P :P
Dan moest het maar hypoallergeen blikvoer worden..Yeah right!

Wat moet ik wel doen?
Probiotica krijgt ze al.
Na de Primperan voelt ze zich weer stukken beter, gelukkig...dus vlees zal ze wel weer willen, morgen...

Suzy
Door Lizzy
#410662
Wat vermoed de DA dat er aan de hand is? En waarom schrijft hij ei voor? Omdat het licht verteerbaar is? Of omdat rijst 'stopt'? Als je hond lichtverteerbaar moet eten, dan zou ik wat witvis of kip of kalkoen geven. En als je rijst moet voeren omdat het stopt, dan zijn er nog wel meer voedingsmiddelen die stoppen, maar is het wijs om diarree te stoppen? Is rauwe honing-water misschien een idee om te geven?
Door Peet
#410697
Zoals Lizzy al zegt: witvis, kip, kalkoen(filet). Eventueel eerst licht koken en met het kookvocht geven. Overigens stopt banaan ook, evt met roosvicee-stop. Of helemaal lekker: yoghurt, banaan en roosvicee. Eventueel Okugest geven (van VSM, helpt ook tegen diarree).
Door Jinxy
#410725
Nou, hij zei een darminfectie...

Idd moest de rijst vanwege lichtverteerbaarheid en eoa verhaal over eiwitten en patogene bacterieen ??? :-\

Tja, ook banaan ofzo eet puk echt niet. En stoppen was dus ook niet de bedoeling.

Ik ga dus denk ik voor de kip....

Had al zo´n idee maar DA vond kip niet OK.
Laatst gewijzigd door Jinxy op vr 28 okt 2005, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#410950
[quote="Jinxy"]
Ik ga dus denk ik voor de kip....

Had al zo´n idee maar DA vond kip niet OK.
[/quote] Kip is prima voor darmen die van slag zijn. Geef de eerste dagen veel kleine porties. En niet te snel enthousiast worden als het goed gaat, maar rustig aan blijven doen.
Door Mevroi Kruim
#411226
Je da, zal waarschijnlijk zorgelijk zijn over de bacterien in kip. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bij een hond met darmontsteking zo m'n bedenkingen heb wb kip. Die is idd ongeveer altijd besmet met salmonella en campylobacter. Da's voor een gezonde hond geen probleem, maar voor een zieke weet ik het niet.
Aan de andere kant is kip idd licht verteerbaar. Moeilijk ...
Door Lizzy
#411281
[quote="Kruimel"]
Je da, zal waarschijnlijk zorgelijk zijn over de bacterien in kip. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bij een hond met darmontsteking zo m'n bedenkingen heb wb kip. Die is idd ongeveer altijd besmet met salmonella en campylobacter. Da's voor een gezonde hond geen probleem, maar voor een zieke weet ik het niet.
Aan de andere kant is kip idd licht verteerbaar. Moeilijk ...
[/quote]

Ik snap je dilemma..... Ik vind het ook moeilijk want door het vlees te koken maak je het voor de hond minder goed verteerbaar (sommige beweren het tegendeel). Misschien is het een idee om kip te weken in water met een scheut azijn en dan af te spoelen, bij zieke dieren? Of geen kip geven maar iets van witvis en kalkoen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door