Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door danou2004
#411160
Danou haar eten bestaat uit cb de hele week en dat aangevuld met kippenekken of kopvlees maar nu moet ze aankomen want ze is te dun kan ik dan ipv alleen in het weekend kippenekken of kopvlees dat ook gewoon door de weeks geven?of is er nog iets anders wat ik ook kan geven.want haar ribben komen er steeds heel snel door terwijl ze echt nog en kilo cb per dag krijgt. ze heeft het gewoon nog nodig heb al eens minder geprobeerd maar dan word ze mager.weet iemand raad?
Door karin2
#411161
hoe oud is Danou nu ?
en hoe groot is ze en wat weegt ze nu ?
Laatst gewijzigd door karin2 op za 29 okt 2005, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danou2004
#411168
[quote="karin2"]
hoe oud is Danou nu ?
en hoe groot is ze en wat weegt ze nu ?

[/quote]ze is een jaar weegt 21kilo en ze is qua groote nu goed haar gewicht dat kan nog wel komen dat is het probleem niet zo maar ze is zo mager
Door danou2004
#411169
haar broers en zussen zijn allemaal dikker en wegen minstens 2 kilo meer dan danou de teven dan he de reuen zijn nog zwaarder (bouw van paps denk ik)
Door karin2
#411170
nou een kilo carnibest is toch al heel wat per dag
ze is natuurlijk nog een pup feitelijk en die kunnen wel wat extra gebruiken en ze zal ook wel veel bewegen neem ik aan ?
ik zie geen probleem om haar ook door de week kippenekken en kopvlees te geven .
misschiien zijn er vleessoorten waar ze meer van aankomen dan andere ?? LIZZYYYYYY???????????
weet je ook zeker dat ze geen wormen heeft ?
Door danou2004
#411177
Ik sta eigenlijk iedere keer zowat bovenop de ontlasting om te kijken hoe het is en heb nog geen wormen kunnen ontdekken.ze krijgt genoeg beweging en ik speel ook veel met haar.op dit moment is ze wat rustiger dan normaal want ze is voor het eerst loops maar nog steed krijgt ze voldoende beweging en ook goed te eten
Door karin2
#411179
[quote="danou2004"]
haar broers en zussen zijn allemaal dikker en wegen minstens 2 kilo meer dan danou de teven dan he de reuen zijn nog zwaarder (bouw van paps denk ik)
[/quote]

21 kilo lijkt mij erg mager ja voor haar grote (voor zover ik dat kan zien op de foto )
weet je hoe hoog ze is ?

ter vergelijking mijn x herderreu is ongeveer 60 cm schofthoogte en weegt nu 35 kg .
hij heeft door pijn een tijd minder gegeten en was toen 29 kilo en ik had schrik dat ie dood zou vallen van magerte toen :(
Door karin2
#411184
[quote="danou2004"]
Ik sta eigenlijk iedere keer zowat bovenop de ontlasting om te kijken hoe het is en heb nog geen wormen kunnen ontdekken.ze krijgt genoeg beweging en ik speel ook veel met haar.op dit moment is ze wat rustiger dan normaal want ze is voor het eerst loops maar nog steed krijgt ze voldoende beweging en ook goed te eten
[/quote ]

of ze wormen hebben is niet altijd met het blote oog te zien .
misschien een mestonderzoekje bij de DA ? dan hoef je niet onnodig te ontwormen indien ze er geen heeft.
en ja ik geloof wel dat je haar voldoende beweging geeft hoor ;)
ik wilde maar zeggen dat een jonge hond zeker meer beweegt en energie verbruikt en dus meer voeding zal verbruiken dan een oudere hond (mijne moet ik oppasssen of hij wordt te dik op 500 gr Duck maar hij is al 8 jaar . dus dat scheelt tegenover een hond van een jaar )[/quote]
Door danou2004
#411187
zoals ik net even snel kon meten was ze 65 cm ongeveer dan.zag gister dat ze al groter dan haar moeder was en juist omdat ze al zo groot is lijkt ze dus ook heel mager en valt het dus extra op.zou heel graag willen dat je haar ribben niet meer zag dat daar een mooi laagje spek om zit zoals het hoort
Door karin2
#411188
[quote="danou2004"]
zoals ik net even snel kon meten was ze 65 cm ongeveer dan.zag gister dat ze al groter dan haar moeder was en juist omdat ze al zo groot is lijkt ze dus ook heel mager en valt het dus extra op.zou heel graag willen dat je haar ribben niet meer zag dat daar een mooi laagje spek om zit zoals het hoort
[/quote]
ze lijkt mij dus wel erg mager ja :-\
misschien ook vet schapevlees voeren ?
Door danou2004
#411189
[quote="karin2"]

[/quote]onze reu van 5 die krijgt op en dag 450 tot 500 gram cb en in het weekend vrij,zat en zon. een kippenek erbij en dan zit hij echt vol, geef ik hem meer word hij te dik
Door karin2
#411190
[quote="danou2004"]
onze reu van 5 die krijgt op en dag 450 tot 500 gram cb en in het weekend vrij,zat en zon. een kippenek erbij en dan zit hij echt vol, geef ik hem meer word hij te dik
[/quote]
ja dat is zowat de aanbevolen hoeveelheid voor CB denk ik ? ze zal gweoon veel voer nodig hebben misschien ook meer CB ? word dan wel kostelijk :-\
Door danou2004
#411200
[quote="karin2"]
ze lijkt mij dus wel erg mager ja :-\
misschien ook vet schapevlees voeren ?
[/quote]schapevlees?nog nooit gedaan wat geeft dat voor effekt?en wat voor schapevlees zou ik dan moeten hebben?
Door danou2004
#411203
[quote="Audrina"]
Welke soort CB geef je?
[/quote]ff spieken..... cb natuurvoer volledig dus zou toch goed moeten zijn.ik kreeg ook al te horen van macaroni bijvoeren maar daar zat ze de vorige keer van verstopt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door