Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#410385
Vanavond met Pebbels, mijn rode poes van ruim 12 jaar, naar de DA geweest omdat ze veel was afgevallen en heeeeel veel drinkt.

Na een paar testjes bleek dat ze suikerziekte heeft (met een dergelijke waarde dat het apparaat het niet een meer meten kan :o).

Wie o wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen hoe "strikt" de tijdspanne is tussen de injecties en het geven van de maaltijden.

Morgenmiddag moet ik weer terug naar de DA om te kijken hoe het er dan voorstaat ivm het inregelen van de hoeveelheid insuline.
Laatst gewijzigd door Ivonne op ma 31 okt 2005, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tineke *
#410624
Ik ben ook diabeet en pas mijn insuline aan,aan de manier waarop mijn dag eruitziet.De tijden, beweging enzo.regelmaat moet maar de praktijk?Zou even goed overleggen met de da want het is niet zo makkelijk bij dieren geloof ik..

Tineke
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#411142
Ik ben gister opnieuw bij de DA geweest om haar waardes opnieuw te laten meten omdat ze nu insuline heeft gehad. Ook had ik een heleboel vragen waar ik antwoord op wilde hebben.

Ik heb uitgebreid met de DA gepraat over wat gebeurt als "dit of als dat" en het ziet er allemaal niet rooskleurig uit.

Omdat wij niet willen dat Pebbles een langzame en vervelende dood tegemoet gaat, hebben we besloten om haar in te laten slapen. Dit zal maandagmiddag gaan gebeuren.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#411292
Thanks, ik weet dat het het juiste is om te doen maar het is heel frustrerend en eigenlijk wil je d'r nog niet kwijt maar dat is helemaal niet eerlijk......

Het wordt geen haalbare kaart om haar goed te kunnen behandelen (met alle ellende van dien) en niet behandelen kan ook niet dus vandaar dat we dit na veel wikken en wegen besloten hebben.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#411445
dank je wel; ik ga morgen nog wat foto's van haar maken en tot die tijd knuffel ik zoveel mogelijk met haar en mag ze op bed slapen..... het enige is, is dat ze zichzelf ook al terugtrekt en de rust op zoekt en er niet meer voor kiest om bij mij te zijn. Dit deed ze al een tijdje en bevestig eigenlijk alleen maar de goede keuze hoe vervelend dan ook.
Door conleeuw
#412378
Ivonne schreef: dank je wel; ik ga morgen nog wat foto's van haar maken en tot die tijd knuffel ik zoveel mogelijk met haar en mag ze op bed slapen..... het enige is, is dat ze zichzelf ook al terugtrekt en de rust op zoekt en er niet meer voor kiest om bij mij te zijn. Dit deed ze al een tijdje en bevestig eigenlijk alleen maar de goede keuze hoe vervelend dan ook.
ik denk inderdaad als een kat zich "emotioneel" terug trekt dat ze dan toch aangeven dat ze het allemaal genoeg vinden.
Moeilijk zo'n beslissing nemen, maar wel moedig, want liever houden wij onze beesten zo lang mogelijk bij ons, maar het is een goede dieren eigenaar die er voor kiest om een dier niet onnodig te laten lijden. petje af, sterkte ermee.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door