Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tineke *
#410956
Haalo,ik had bij m'n hond bloed laten prikken voor een algemeen onderzoek.ik wilde haar niet op een rigoreus dieet zetten voordat ik wist of het allemaal goed was.Nu heeft ze wel een te hoog cholesterolgehalte.Ze is veel te zwaar er moet zeker 8 kilo af(om te beginnen).
Ze eet alles vers alle soorten vlees(behalve varken).
Ze mag ong.28 kilo wegen hoeveel geef ik dan,en zijn er bv soorten die je beter niet kan geven ivm chol?
Heb trouwens achteraf toch in de clinch gelegen met de
assistent die had al dieet brokken en blik klaarstaan.
Toen ik zei dat dat geen optie was hoefde ik ook niet meer op consult te komen voor overleg,hoe vin je die.
Ze zei ook dat ik 4x per dag 70 gram moest geven ben ik nu eigenwijs of kan ik beter 2x blijven geven.
Sorry het is een heel verhaal maar ik wil graag advies van jullie.

bvd Tineke
Gebruikersavatar
Door Pauline
#411035
Toen ik je topic las moest ik meteen denken aan cholesterol te hoog voor een hond ??? Ik heb even gezocht en vond o.a. deze opmerking:

Honden en katten hebben geen cholesterol problemen zoals mensen. Omdat het carnivoren zijn worden vetten en oliën efficiënter door het lichaam opgenomen mits deze onbewerkt zijn.

Hoeveel voer je de hond nu? Ik geef b.v. 2% van het lichaamsgewicht dat ik wil dat de hond weegt. In mijn geval is dat plm. 260 gram. Vervolgens kijk ik hoe de hond het erop doet en als het nodig is geef ik hem meer of minder.

Ik zou zeker geen 4x per dag voeren. Het is voor de hond toch veel beter om een volle buik te hebben dan iedere keer van die muizenhapjes ???

Joep (1,5) eet eigenlijk maar 1x per dag en 's ochtends geef ik hem een heel klein beetje omdat ik het anders zielig voor hem vind ( :-[) daar Joris wel 2x per dag eten krijgt.

Wat de DA betreft... ik ging op zoek naar een ander, het is uiteindelijk jouw hond en jij bepaalt hoe je hem voeren wilt; niet de DA. ::)
Door 202spots
#411044
Wanda schreef: Ze zei ook dat ik 4x per dag 70 gram moest geven ben ik nu eigenwijs of kan ik beter 2x blijven geven.
totaal 280 gram per dag?? ...van WAT??
Brokken? Blikvoer?

Wanneer je zelf samensteld of kvv geeft dan mag ze (wanneer ze 28 kilo mag wegen) dus ongeveer 560 gram per dag aan eten hebben, uitgaan van 2% van 't gewenste gewicht.
Ik zou dat liever in 2 maaltijden van ieder 280 gram geven.

Als je 580 gram over 4 maaltijden gaat verdelen dan krijgt ze helemaal nooit geen voldaan gevoel met zo 'n kleine hoeveelheid.

Lam/schapen/geiten vlees is iets "vetter' vlees dan rund of kip.
Kalkoen is ook "mager"vlees, en je zou ook 't vel van de kip en kalkoen kunnen afhalen zodat er minder calorien worden gegeven.
Vis is ook gezond en niet te vet.
Door Tineke *
#411049
Ze krijgt nu 300 gram per dag ze weegt 35 kilo.Dit wil ik nog wel wat minderen als ze afvalt.Ja en verder of ze wil of niet mee en lopen zal een gesleep worden.Maar hoe komen ze er dan bij dat haar chol te hoog is?
De da heb ik zelf niet gesproken het was de ass.Ik moest alleen komen om over het dieetvoer te praten maar daar heeft ze het later niet meer over gehad.
Nadat ik had gezegd dat brok en blik geen optie's waren.Ik geef ze gewoon 2x per dag hoor lijkt me toch beter.Volgende week moet ik toch de rekening ophalen en dan begin ik er toch over.

Tineke
Door 202spots
#411058
Wat precies geef je haar nu? kvv of zelf samengesteld?
300 gram is wel erg weinig voor die maat hond....misschien heeft ze geen energy genoeg om te lopen? Is ze verder wel gezond?
Wat voor merk is 't eigenlijk?

Tik bij zoek "cholesterol" en dan vind je veel berichten.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 28 okt 2005, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tineke *
#411061
Shera-May is een Golden Retriever van 4 en een half jaar.Ze is nu gebleken uit het onderzoek kerngezond op het cholgehalte na dan.Ze eet kvv en zelf samengesteld
kip,pens hart gfm vanaf volgende week ook vis.Ik geef het nu 4mnd.Zou ik ze dan toch wat meer moeten geven?

Tineke
Door Cathelijn
#411064
ik vind 300 gram ook erg weinig hoor. Dan ben je echt een crashdieet aan het geven. Dat is nog 200 gram minder dan mijn hond van 25 kg krijgt! Ik kan me niet voorstellen dat je hond zich dan prettig voelt. Misschien als ze iets meer te eten krijgt, dat ze dan ook beter wil lopen??? (dat is zomaar een gedachte hoor :-\) Dus net als Dory zegt, zo'n 560 gram
Door Tineke *
#411075
Ja hiervoor at ze Prince brokken,maar ze is feitelijk van pup aan al steviger dan mijn andere golden.Die weegt gewoon netjes 25 kilo en m'n Flat is ook niet te zwaar.Ik overvoer d'r echt niet ook niet met tussendoortjes als ze die krijgt haal ik het nog van het totaalvoer af.Om te belonen enzo.

Tineke
Door Tineke *
#411081
Is al gedaan lever,nieren bloedbezinksel echt alles en het was allemaal goed.moet ik zeggen dat ik nog niet zo lang vers voer,moet ik ze dan meer geven?

Tineke
Door 202spots
#411092
Zei je dat er ook 'n thyroid test gedaan was?
Goldens hebben aanleg om dikker te worden, dus moet je meestal al mee uitkijken.
Maar ik vind wel dat ze nu te weinig eten krijgt.
Hoeveel beweging krijgt ze elke dag...hoe lang lopen of hollen/spelen?

Kan je precies opschrijven hoeveel je geeft en precies WAT je geeft?
Wanneer je zelf samensteld geef je dan elke keer hart en kip?
Haal je de vel van de kip af?
Hart kan ook aardig dikmakertje wezen.
Pens is goed en hoeveel groentemix doe je erbij?
Hoeveel en welke kvv geef je?
Door 202spots
#411132
Lupa schreef: maar stel dat ze dat allemaal niet doet dan kan deze hond toch niet zoveel te dik van worden?van zo een kleine hoevelheid?
Ik weet niet hoeveel er eerder werd gegeven en dat toen daardoor de hond is aangekomen??
Dus de hond was al te dik voordat ze 300 gram ging geven.
en ik denk dat ze pas is begonnen met minder te geven.. ???
Door Tineke *
#411219
Ze was voordat ik vers ging voeren al te dik.Ze krijgt nu bibi en bovengenoemd vlees,maar ik denk dat ik haar 500 gram ga geven.Buiten loopt ze goed mee alleen altijd rustig.Probeer ze te stimuleren door balletjes te gooien lukt soms wel vaker niet.Ze speelt wel veel met de pup maar meer terwijl zij ligt en de pup zich drukmaakt.Ik heb in 40 jaar nog zoiets gehad met een rottweiler en daar heb ik(durf het haast niet te zeggen)sperziebonen aan gegeven.Maar hier gehoord dat dat niet goed is.

Tineke
Door Tineke *
#411300
Ik wil Shera nu 'smorgens 200gr bibi of rodi compleet geven en 'savonds afwisselend kip.pens.(hart 1x per week)gfm.Ik heb nu wel kabeljauwkoppen kan dat ook?
's avonds dan 300 gram.Ik geef 3x pw 100 gr gfm omdat ze er niet zo goed op reageert.Binnenkort heb ik een vrieskist erbij en dan ga ik naar de islamitische slager hier in Rotterdam. Ik denk beter geen schapenvlees is toch wat vetter?Nog iemand suggestie's?


Tineke
Door margreet
#411363
Toont ze echt zoveel te zwaar of vind je dat een golden maar 28 kilo mag wegen?
Ik heb namelijk een golden die 44 kilo weegt en geen grammetje te dik is :-\
Door Tineke *
#411378
Ik denk dat die van jou hoger op z,n poten staat,die van mij is net een bijzettafeltje.Best wel laag.Er moet echt een paar kilo vanaf.


Tineke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door