Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#408451
Boris krabt zich al een hele tijd in de nek, onder de buik en de liezen. Het kunnen echt geen vlooien meer zijn, heb alles met gif behandeld (ja helaas ook die arme Boris :'() en vind al ruim twee weken niets meer, ook niet met een vlooienkam. Ben vanochtend dus naar de da geweest, omdat ik wel bultjes voel, maar die zie je dus nauwelijks. Ze zijn niet rood of zo, wel veel kleine korstjes (vaak op of rond de bultjes) maar het ziet erna uit dat het van het krabben is. De da had er geen verklaring voor behalve dat het waarschijnlijk eczeem was en hij of niet tegen een poets-/wasmiddel kan of niet tegen bepaalde voedingsstoffen. Voor de rest kon hij me niet helpen. Het waren geen parasieten, dus hoefde er geen afkrabsel gemaakt te worden. Iemand enig idee wat ik kan doen? Behalve dat ik morgen alles ga schoonmaken met dettol en zijn dekens ga wassen met neutral. O, ja heb een cortisonenzalf geweigerd. Anti-jeukshampoo (tea tree, kamille en nog enkele stofjes) werkt dus niet, gebruik het dagelijks maar ik zie geen verschil. Ja, als hij nat is krabt hij niet, misschien moet ik hem maar de hele dag in de regen leggen...
Door jolly64
#408781
Mijn hond had het ook gehad en bleek allergisch te zijn voor bepaalde eiwitten
Hij doet het nu prima op energique nr 4
En krijgt ook visolie
Succes ermee en hopelijk komt jou hond er ook van af
Gr Jolanda
Door Helen
#408790
Kuma blijft ook een paar dagen jeukerig als ze vlooien heeft gehad.
Wat ik verder merk is dat een langstok hond toch af en toe een bad nodig heeft. Zij springt in zoveel sloten en ragt zo vaak door de struiken dat ze echt goor wordt en een zwempartij niet alle viezigheid eruit haalt. Ik heb haar nu 2 keer gewassen met de vlo en teek shampoo van de groene os en dat scheelt gigantisch.
Er komt echt onwijs veel troep uit, ze is weer veel witter en je merkt onmiddellijk dat ze bijna niet meer kriebelt.
Door Lizzy
#408829
Een afkrabsel maakt een DA toch niet in geval van parasieten, maar juist in geval van mogelijk mijten, gisten, schimmels?

Is de jeuk ineens begonnen bij Boris? Je kunt je niet toevallig herinneren dat het is begonnen bij ander eten of een andere mand of een plant in huis of iets? Wat eet hij eigenlijk?
Door Lil
#408851
Ja, dat eten is waarschijnlijk het probleem, hoewel ik ook nog een afkrabsel laat maken, alsnog voor de zekerheid. De da dacht een secundaire vlooienallergie en waarschijnlijk een gewone allergie. Die allergie is de reden waarom ik ben gaan barfen...
Hij krijgt op dit moment:
konijn
kip
rund
lam
hert

Hiervan krijgt hij zowel vlees+botten als de organen van deze beestjes.

Heb tevens maar een afspraak gemaakt met een homeopathische da, maar daar moet ik nog twee weken op wachten. Hij dacht toen ik de klachten beschreef (boris heeft ook maag-darmklachten en dat soms vrij heftig) aan een allergie. Wordt dus waarschijnlijk een elliminatiedieet...
Hij zei ook dat de vlooien erop wezen dat hij eigenlijk niet goed in zijn vel zit. gezonde honden kunnen dat normaal aan zei hij, zeker met versvlees en een beetje biologische hulp (ik heb altijd biologische afweermiddeltjes gebruikt en die hielpen tot nu toe).
Laatst gewijzigd door Lil op di 25 okt 2005, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#408885
Heb net nog telefoontje gehad dat ik van de vsm de druppeltjes zou geven voor vlooienallergie, heb ze net dus maar even opgehaald. Ben benieuwd, het zou alsnog van de vlooitjes kunnen zijn, omdat het bij warmte verergerde, wat die homeopaten allemaal voor vragen stellen . ??? Warmte-gevoelig, tijdstip??? Zou wel moeten, wat tot nu toe ben ik helemaal voor homeopathie, maar goed daarom heb ik er dan ook geen verstand van, hopelijk gaat eindelijk die jeuk eens weg, hij heeft zijn edele geval net opengekrabt en nu moet ik hem dus gaan plagen met betadine :-\
Ga toch ook nog naar de afspraak voor de andere klachten.
Laatst gewijzigd door Lil op di 25 okt 2005, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#409072
Kan de jeuk ook niet komen van de vlooienbestrijdingsmiddelen? :-\

Ik hoop dat je er met de hulp van een homeopatisch DA achter kunt komen wat de oorzaak is.
Door Marieke
#409161
Krijgt ie weleens iets van granen binnen?
Mijn hond is allergisch voor granen en heeft precies die klachten als jouw hond. Ze hoeft maar iets verkeerds te eten en ze heeft de verschijnselen. Bijv. granen voor de paarden of brood voor de kippen.
Door nikèdog2000
#409191
of misschien van kip??????????
als ik mijn honden kip geeft uit de winkel dan hebben ze alle drie jeuk.
als ik kip van de kippen boer krijg lekker vers dan hebben ze nergens last van.
die stopt er geen rotsooi in
nikèdog2000
Door nanna
#409213
Hoi Lil,

Een vraagje heb je misschien ergens anders de kip gehaald dan anders? Nanna had een paar weken geleden ook een ontzettende jeuk tewijl ze normaal nergens last van heeft en zowel nanna als ike braakte na het eten veel weer uit.
Na lang nadenken bedacht ik me dat ik bij een andere poelier dan normaal kippennekken had gehaald. Heb de hele handel weggegooid en nieuwe bij m''n oude poelier besteld gelukkig hebben beide geen last meer van jeuk of braken,
Door Lil
#409825
Ja, ik heb inderdaad andere kippennekken...
Goed dat jullie met deze tips komen, ga metteen terug naar mijn vorige adres (is wel duurder, maar even kijken of het inderdaad daaraan ligt).
Boris heeft inderdaad ook een granenallergie daarom barf ik, maar hij heeft naar mijn weten niets gehad, gelukkig is het geen bietser.
Door nikèdog2000
#410692
hoi lil
kippen krijgen ook granen te eten hoor .
en als je hond daar niet tegen kan zou ik maar wat anders geven
variatie genoeg.
nikèdog2000
Door Mevroi Kruim
#410716
nikèdog2000 schreef: hoi lil
kippen krijgen ook granen te eten hoor .
en als je hond daar niet tegen kan zou ik maar wat anders geven
variatie genoeg.
nikèdog2000
??? ??? ??? Hier snap ik echt niks van. Je voert toch het vlees van de kip en niet de maaginhoud. Neem ik althans aan. Er zitten echt geen graankorreltjes meer in de spieren van de kip hoor, of zelfs maar de bestanddelen van graan (zetmeel voornamelijk). In de spijsvertering zet de kip (en de koe, en het lam, en het schaap, en wij ook trouwens) de koolhydraten uit het graan om in vetten voor de energie-opslag en rechtstreeks in glucose als energie voor de spieren.
Dus ik begrijp echt niet wat de granen in het kippendieet te maken hebben met de diarree van Boris.
Door Lil
#412642
Ik ook niet, want hij reageert goed op kip. Heeft geen diarree, alleen jeuk. Maar deze is al stukken minder sinds ik homeopathische druppels tegen vlooienallergie (en ernstige jeuk in het algemeen) geef. Wel kwam mijn nieuwe kip uit de winkel en heb ik nu weer van de slachter. Blijkt dat in de winkel er chemische troep inzit voor de houdbaarheid en het mooie uitzien. DAt zei de slachter en hij zal wel weten wat hij met zijn vlees doet. gaat het misschien binnekort aan zijn hondjes voeren, omdat er meerdere barfers bij hem blijven komen. Wordt het nog een verstandige slachter ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door