Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#410509
Voor de zoveelste keer heeft Joep diarree. De eerste dag echt alleen maar waterdun en niet op kunnen houden tijdens de nacht. (Arme Joep :-*)
Direct weer met okugest begonnen en sinds gisteren poept hij tijdens de wandeling zeker drie keer (vandaag zelf 4x). Het begint met keurige harde drollen, vervolgens een brij-ige massa en daarna zo dun als water en uiteindelijk zelf geel slijm. Ik blijf maar probiotica geven, maar vraag me nu toch af of ik niet iets anders met gaan doen. Joris had ook een dag diarree, maar die was er na 2 okugesttabletjes weer vanaf.
Joep heeft eigenlijk al vanaf het begin dat hij bij ons is geen echte harde drollen, het is meestal wat zachter. Nu we Joris hebben kan ik het dus ook vergelijken. En Joris heeft wel echte kleine droge keuteltjes. Ze eten hetzelfde en poepen zo verschillend!
Ik ben hem wel eten blijven geven, maar is er nog vlees dat de voorkeur verdiend? Dus b.v. hoofdzakelijk kip? Joep krijgt al zelden of nooit (misschien 1x per maand) koolhydraten.
Nu heb ik ook op het hondengedragsforum al aangegeven dat Joep zo ontzettend likt tijdens de wandeling. Overal zit zijn snuit in en het is likken en lebberen. Zou hij daarom ook gevoeliger kunnen zijn voor diarree?
En natuurlijk wil ik ook wel met hem naar de DA, maar ik vraag me wel af wat die kan doen.
Laatst gewijzigd door Pauline op za 29 okt 2005, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#410527
Nou ja, een hond kan zeker wel diarree krijgen van alles wat hij van straat eet, maar aan de andere kant zou Joep loeisterke darmen moeten hebben en dus wel het e.e.a. kunnen verdragen.....

Het is overigens niet abnormaal dat 2 honden verschillend poepen. Beide hebben hun eigen spijsverteringssysteem. Als wij patat eten, dan reageren Leo en ik daar ook beide anders op (ik zal niet in detail treden ;D).

Maar goed, in feite heeft Joep nooit mooie ontlasting zeg je. Dat is wel een beetje raar..... Maar wat is slappe ontlasting? Is het vormloos?

Sinds wanneer heeft hij nu echt waterige ontlasting?

Heb je enig idee of het 'weer' begonnen is nadat je iets specifieks te eten hebt gegeven?

Voor zijn ontlasting nu: hij voelt zich niet ziek, toch? In dat geval zou ik hem gewoon zijn eten blijven geven zoals je dat altijd doet. Als hij een banaantje lust of wat yoghurt: prima. Welke probiotica geef je?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#410529
Nu je het noemt Lizzy, ik heb Joep en Joris dinsdag een tafelrestje gegeven en wel een aardappeltje met wat rode kool. En idd daarna hebben ze allebei diarree gekregen. Zou het daar aan kunnen liggen?

Ik geef darm conditie met acidophilus van de Etos. Heb jij een beter merk voor me?

Joep heeft idd vormloze ontlasting, dat is het juiste woord. De waterige ontlasting heeft hij sinds dinsdag diarree en sinds gisteren zie ik echt slijmerige ontlasting. Ik ben nu erg alert op het eten van eikels, want ik weet dat hij daar ook last van heeft.

Het is niet zozeer dat hij van straat eet hoor Lizzy, hij likt gewoon altijd erg in het gras en doet niets liever dan drinken uit plassen water. Joris doet precies hetzelfde en die heeft nooit last. Maar zoals je al zei, geen darmstelsel is hetzelfde.

Bij Naomi had Joep altijd normale ontlasting vertelde ze, maar eigenlijk vanaf dag 1 dat hij hier is, heb ik nooit de droge keutels gezien die ik bij Joris wel zie.

Hij is verder goed te pas, hij speelt dat het een lieve lust is.

Tafelresten ga ik dus helemaal schrappen en ik zal eens een beetje yoghurt aan hem geven. Nog voorkeur voor volle yoghurt? (Heb alleen maar magere in huis).
Laatst gewijzigd door Pauline op vr 28 okt 2005, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#410543
Pauline schreef: Nu je het noemt Lizzy, ik heb Joep en Joris dinsdag een tafelrestje gegeven en wel een aardappeltje met wat rode kool. En idd daarna hebben ze allebei diarree gekregen. Zou het daar aan kunnen liggen?
Nou, het zou mogelijk kunnen zijn. Ik krijg van rode kool ook 'uitslag' ;D. Hoewel ze een beetje tafelrestjes moeten kunnen hebben.. Het is niet onmogelijk dat ze ook beide een virusje te pakken hebben gekregen en dat Joep daar (omdat zijn darmen blijkbaar toch iets minder funtioneren) meer last van heeft.
Ik geef darm conditie met acidophilus van de Etos. Heb jij een beter merk voor me?
Ik heb geen ervaring met dit merk... Je zou de Acidophilus van Akropharma kunnen proberen. Die verkopen ze bij veel natuurvoedingswinkels en die vind ik erg goed. Krijgt hij dit altijd, probiotia? Of alleen als hij echt diarree heeft?
Joep heeft idd vormloze ontlasting, dat is het juiste woord. De waterige ontlasting heeft hij sinds dinsdag diarree en sinds gisteren zie ik echt slijmerige ontlasting. Ik ben nu erg alert op het eten van eikels, want ik weet dat hij daar ook last van heeft.

Bij Naomi had Joep altijd normale ontlasting vertelde ze, maar eigenlijk vanaf dag 1 dat hij hier is, heb ik nooit de droge keutels gezien die ik bij Joris wel zie.
Dit samen is interessant! Je zou hier volgens mij 2 dingen mee kunnen doen. Je zou Joep eens een paar weken op exact dezelfde voeding kunnen zetten die hij bij Naomi kreeg. Als zijn ontlasting dan goed is, dan ben je weer 1 stap verder. Je kunt er ook vanuit gaan dat zijn ontlasting gewoon 'per toeval' nu niet meer goed is. Ik zou het persoonlijk niet onverstandig vinden om eens een uitgebreid mestonderzoek te laten doen. Op wormen EN parasieten (zoals giardia). Eventueel ook direct maar een verteringsonderzoek uit laten voeren.
Het is niet zozeer dat hij van straat eet hoor Lizzy, hij likt gewoon altijd erg in het gras en doet niets liever dan drinken uit plassen water. Joris doet precies hetzelfde en die heeft nooit last. Maar zoals je al zei, geen darmstelsel is hetzelfde.
Op zich zou dit geen diarree moeten veroorzaken.
Hij is verder goed te pas, hij speelt dat het een lieve lust is.

Tafelresten ga ik dus helemaal schrappen en ik zal eens een beetje yoghurt aan hem geven. Nog voorkeur voor volle yoghurt? (Heb alleen maar magere in huis).
Gelukkig is hij niet ziek! Ik weet het niet.... ik begin te twijfelen of het aan de voeding ligt.... ik zit nu meer de kant van parasieten uit te denken of wat problemen met de vertering.....

Alle yoghurt is prima, maar ik heb hier twee verwende exemplaren rondlopen die hun neus ophalen voor magere yoghurt. Zij willen volle biologische biogarde ::)
Door Francisca
#410545
Mika krijgt probiotica van Bloem, darmbalans. (heeft ook lang diarree gehad)
Van yoghurt krijgt Mika diarree dus dat geef ik niet.
Vervelend steeds maar diarree.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#410575
Nou ik heb net met de DA gebeld en ik laat een volledig mestonderzoek doen (€ 52,15). De assistente vroeg of ik Joep wel regelmatig ontwormde omdat dat ook een oorzaak kon zijn, maar ik heb gezegd dat ik eerst het onderzoek af wil wachten.
Ook zij vinden het vreemd dat Joep altijd wat brij-ige ontlasting heeft.
Dus binnenkort lever ik wat poep van Joep in en dan afwachten maar...
Door mexje
#410630
ik denk dat er een virusje de ronde doet want mex had sinds woensdag ook diaree en veel slijm erbij.
ook heeft hij overgegeven waar ook slijm bij zat.
gisteravond een okugest gegeven en hij had zelfs een hele harde drol ::)
mex heeft ook altijd zachte drollen, dus joep lijkt heel veel op mex als ik je verhaal lees.
ik zat mij dus al af te vragen of ik hem niet gewoon een paar x in de week een tabletje moet geven????
zou dat kwaad kunnen???
is de alvleesklier al nagekeken????
als mex weer aan de diaree was gaf ik hem een paar droge witte boterhammen, daar reageerde hij beter op.
sterkte met joep
Laatst gewijzigd door mexje op vr 28 okt 2005, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#410849
Nou het lijkt mij geen succes om witbrood te voeren als Joep diarree heeft. Ik geef eigenlijk helemaal geen koolhydraten.
Wat mij dit keer opviel is dat Joep voorafgaand aan de diarree, 2 dagen amper van zijn poep afkwam omdat het kei- en keihard was.
Of het kwaad kan om een paar x per week Okugest te geven weet ik niet, maar ik verwacht van niet. Okugest is homeopathisch, dus het lijkt mij geen probleem.
Door Lizzy
#410894
Pauline schreef: Nou het lijkt mij geen succes om witbrood te voeren als Joep diarree heeft. Ik geef eigenlijk helemaal geen koolhydraten.
Wat mij dit keer opviel is dat Joep voorafgaand aan de diarree, 2 dagen amper van zijn poep afkwam omdat het kei- en keihard was.
Of het kwaad kan om een paar x per week Okugest te geven weet ik niet, maar ik verwacht van niet. Okugest is homeopathisch, dus het lijkt mij geen probleem.
Ik denk niet dat je een middel als Okugest met regelmaat moet geven.... Want dan ga je aan symptoombestrijding doen, vind ik. Zijn ontlasting hoort gewoon goed te zijn. Maar het is wel frappant dat hij 2 dagen zo moeilijk poept en dan diarree heeft. Is de verdeling bot:vlees:orgaanvlees voor hem misschien niet ideaal?
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 28 okt 2005, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mexje
#410915
Pauline schreef: Nou het lijkt mij geen succes om witbrood te voeren als Joep diarree heeft. Ik geef eigenlijk helemaal geen koolhydraten.
Wat mij dit keer opviel is dat Joep voorafgaand aan de diarree, 2 dagen amper van zijn poep afkwam omdat het kei- en keihard was.
Of het kwaad kan om een paar x per week Okugest te geven weet ik niet, maar ik verwacht van niet. Okugest is homeopathisch, dus het lijkt mij geen probleem.

maar als witbrood stopt kan het geen kwaad toch?
bij mex werd zijn ontlasting wel direct dikker en dat is op zo`n moment een zegen.
het is een ouderwets hulpmiddel die ik nog steeds toepas.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#410958
Ik weet niet of het kwaad kan, maar witbrood is natuurlijk allemaal koolhydraten die ze niet nodig hebben. Lizzy adviseerde me banaan met yoghurt te geven als hij het wil eten, dat stopt natuurlijk ook.
Ik geef trouwens niets om zijn diarree te stoppen zolang ik niet weet waardoor het wordt veroorzaakt. Hij heeft niet voor niets diarree, er moet toch iets uit het lichaam worden verwijderd.
Onze huisarts adviseerde ook altijd voor mensen, diarree niet stoppen, je hebt het niet voor niets.
Door mexje
#410998
ik snap wel dat diaree een teken is en bij mex was dat ook zo maar omdat mex geen voedingsstoffen meer opnam en met de dag magerder werd probeer je toch zoveel mogelijk te doen.
nu is dat niet meer nodig gelukkig want hij komt nu weer aan en als hij nu diaree heeft weet ik dat het wel goed komt.
hij krijgt extra enzymen en het gaat goed.
maar zitten er in bananen dan geen koolhydraten?
ach, maakt ook niet uit als het met joep maar beter gaat in de toekomst.
zo zielig.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#411016
Ja het is idd zielig hoor. Joep kijkt je zo schuldig aan als hij het niet op heeft kunnen houden! Bah, dan breekt mijn hart. En het maakt me echt niets uit, ik ruim het met alle liefde op.
Fijn dat je het met Mexje gevonden hebt en dat het beter gaat. Ik houd de moed erin hoor en geloof echt dat we het wel op kunnen lossen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#411020
Lizzy schreef: Ik denk niet dat je een middel als Okugest met regelmaat moet geven.... Want dan ga je aan symptoombestrijding doen, vind ik. Zijn ontlasting hoort gewoon goed te zijn. Maar het is wel frappant dat hij 2 dagen zo moeilijk poept en dan diarree heeft. Is de verdeling bot:vlees:orgaanvlees voor hem misschien niet ideaal?
Weet je Lizzy, ik heb al zoveel geprobeerd. Als hij bijna niet poepen kan, dan geef ik hem wat orgaanvlees of een rauw ei. Maar ho maar, dat helpt op dat moment niet. En volgens mij zou dat toch binnen 12 uur verteerd moeten zijn en verlichting moeten geven?
Vervolgens poept hij nog een dag bijna niet en dan spuitpoep! Ja, schiet mij maar lek.
Op het moment heeft hij redelijk keurige keutels, kan ik niets van zeggen. Afwachten maar weer hoe het gaat. Vind wel dat hij erg hongerig is en dat en ik niet van hem gewend.
Zijn er dingen waaraan je kunt zien of de hond wormen heeft? In zijn poep zie ik niets. :-X
Door Lizzy
#411026
Pauline schreef: Weet je Lizzy, ik heb al zoveel geprobeerd. Als hij bijna niet poepen kan, dan geef ik hem wat orgaanvlees of een rauw ei. Maar ho maar, dat helpt op dat moment niet. En volgens mij zou dat toch binnen 12 uur verteerd moeten zijn en verlichting moeten geven?
Vervolgens poept hij nog een dag bijna niet en dan spuitpoep! Ja, schiet mij maar lek.
Op het moment heeft hij redelijk keurige keutels, kan ik niets van zeggen. Afwachten maar weer hoe het gaat. Vind wel dat hij erg hongerig is en dat en ik niet van hem gewend.
Zijn er dingen waaraan je kunt zien of de hond wormen heeft? In zijn poep zie ik niets. :-X
Je hoeft in zijn poep ook niks te zien, maar een hond kan toch wormen of parasieten hebben. Vaak hebben honden diarree. Vaak gaat ook de conditie achter uit.

Wanneer je een ei of orgaanvlees moet geven omdat hij niet kan poepen, dan ben je in feite al te laat.... Misschien heeft hij dan toch 1 of 2 dagen dingen gegeten waar zijn ontlasting erg hard van wordt?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door