Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MariekeLost2
#407599
Het is net een maand geleden dat mijn hond een nagelbedontsteking heeft gehad. Na een AB-kuur, en teatree oil, was het na ongeveer twee weken over. Nu is dezelfde nagel wederom aangetast. Rood en ontstoken. Ik wil echter niet direct naar de DA om nog een AB-kuur. Ik heb de plek maar weer aangestipt met teatree oil. Hij krijgt dagelijks vitamine C1000 en Probiotica ivm de vorige kuur. Wat moet ik nu doen?
Door Lizzy
#407648
Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Onze Whoofer heeft dit ook wel een paar keer gehad en wij hebben geen AB er voor hoeven geven, slechts Echinacea extra forte (met plantago en cats claw) op gedruppeld (op het nagelbed) en het haar inwendig gegeven. Het ging daarmee over.
#407718
@Lizzy, bedankt voor de tip! Ik zal hem weer op Echinecea met Cat's Claw zetten, hier was ik net een weekje mee gestopt.
@Truus, dit heb ik vorige maand twee maal daags gedaan, gedurende 10 dagen, en zal er nu ook weer mee beginnen.
Door Truus
#407722
MariekeLost2 schreef:
@Truus, dit heb ik vorige maand twee maal daags gedaan, gedurende 10 dagen, en zal er nu ook weer mee beginnen.

O.K. Succes. Ik hoop dat het snel verholpen is. ;)
#408436
Ik moest vandaag wederom naar de DA, omdat mijn hond toch nog steeds last had van zijn derriere. Bleek dat de trimster niet goed geknepen had, en dat de beide anaalklieren overvol zaten met dikke drap. Dus toch geen wormen.....
Tevens wees ik de DA (jonge stempel, lekker ding ;) op zijn nagelbedontsteking. Zijn advies was gewoon door te gaan met de teatree oil en evt. soda of biotexbadje. Maar geen AB! Eindelijk eens een DA die openstaat voor alternatief.
(En dus nog een lekker ding ook.....gna, gna)
Door Lizzy
#408445
MariekeLost2 schreef: Ik moest vandaag wederom naar de DA, omdat mijn hond toch nog steeds last had van zijn derriere. Bleek dat de trimster niet goed geknepen had, en dat de beide anaalklieren overvol zaten met dikke drap. Dus toch geen wormen.....
Tevens wees ik de DA (jonge stempel, lekker ding ;) op zijn nagelbedontsteking. Zijn advies was gewoon door te gaan met de teatree oil en evt. soda of biotexbadje. Maar geen AB! Eindelijk eens een DA die openstaat voor alternatief.
(En dus nog een lekker ding ook.....gna, gna)
;D ;D ;D ;D

Je klinkt errrug enthousiast!
Door Doedels
#409461
MariekeLost2 schreef: Tevens wees ik de DA (jonge stempel, lekker ding ;) op zijn nagelbedontsteking. Zijn advies was gewoon door te gaan met de teatree oil en evt. soda of biotexbadje. Maar geen AB! Eindelijk eens een DA die openstaat voor alternatief.
(En dus nog een lekker ding ook.....gna, gna)
Is die nog vrijgezel ook? ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door