Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door daanentous
#409961
Pffff. Ik heb nog een beetje de bibbers, dus ik hoop dat jullie wijs worden uit mijn verhaal.
Toen ik vanavond thuiskwam zat Pino opeens vreselijk aan zijn kont te likken. Toen ik keek zat er een gigantische rode, pussige bult vlak naast zijn anus.
Het gekke is dat ik de dagen ervoor niets aan hem heb gemerk, geen gelik, geen sleetje rijden, niks (en dat terwijl ik normaal echt elk lullig dingetje zie). Gauw naar de dierenarts gegaan en hij had een onstoken anaalklier wat ik al dacht. Hij heeft zo ontzettend gekrijst, bah, ik ben er nog naar van. Nu is het een flinke wond en die moet ik de komende dagen open houden en dan moet hij met zijn kontje in de groene biotex. Verder heeft hij ook antibiotica gekregen (clavubactin) echt balen. Hij heeft ook een kap gekregen en dat is nu eigenlijk wel het ergste, want het doet natuurlijk zeer en het jeukt, maar hij mag er niet (teveel) aan zitten. Om de paar minuten schiet hij de lucht in, maar dan kan hij dus niet likken.
Ik wil zo graag iets voor hem doen, maar ik weet niet wat. Behalve dat ik het afentoe dep met een nat doekje tegen de jeuk. Help, Help, Help wat kan ik doen???
Door daanentous
#409977
Jezus wat een drama zeg :'(
Ik heb net geprobeerd hem uit te laten.
Met kap op verzet hij geen stap en zonder kap moet ik hem ook meesleuren, want hij wil alleen maar likken. Plassen heeft hij helemaal niet gedaan. Hij gaat alleen wel steeds met z'n kont in de blaadjes zitten. Handig met zo'n open wond. Heb het net weer helemaal schoongemaakt. Ik hoop maar dat het snel beter gaat, want hier kan ik echt niet tegen.
Door Doedels
#409979
Hè bah. Wat erg voor Pino. Zou een Mooncolar een oplossing zijn? Dat is lang niet zo erg als een kap. Maar misschien kan hij er toch nog bijkomen.
Sterkte. Ik hoop dat Pino snel opknapt.
Door daanentous
#409997
Geen idee wat een mooncolar is, maar dat ga ik even opzoeken. Een onderbroek, ik denk dat hij die heel snel weer uitheeft. Nou ja, vanavond kan ik toch weinig meer doen. Hoop dat we een beetje kunnen slapen, want binnen is tot nu toe ok een ramp, met kap ligt hij zo te hijgen dat ik bang ben dat hij er in blijft en zonder kap....nou ja, je raadt het al, dat is helemaal geen doen. Hij blijft maar hijgen en piepen en likken en bijten. Hij heeft echt geen seconde rust.
Door danielle1980
#410007
essie van ons heeft dat nu ook en ze mag er juist wel zelf veel aan zitten, omdat ze t zelf goed schoon kan houden. ??? :-\

wij doen dr ook niet in de biotex maar spuiten de wond schoon met een spuitje en maken t met een washandje schoon, is stuk makkelijker.
Door Tineke *
#410017
Je kan proberen een broekje aan te doen,dan moet je in de boord twee gaatjes knippen en daar hoedenelastiek aan knopen een lang eind dat kan je om een voorpoot doen en het houdt het zaakje op z'n plaats


Tineke
Door Tineke *
#410021
Je kan het ook om de nek doen wel ff goed kijken dat het niet te strak zit.Ik deed het altijd als ze wat aan een poot hadden met een sok.

Tineke
Door daanentous
#410022
Hij mocht er ook wel een beetje aan zitten van de Da, maar hij zit er echt nonstop aan te bijten en likken en dat mocht dan weer niet ??? Schoonspuiten is idd. ook een goed idee, maar waarmee doe je dat dan? Enkel water of....?

De mooncollar heb ik ook gevonden op internet, lijkt me idd. wel beter dan een kap, maar de prijs is ook niet mis.

Ik ga morgen wel even kijken wat ik met broekjes kan improviseren, ik, dat wil zeggen, mijn man ;D die is daar veel handiger in dan ik.

Toch wel lastig hoor, zo'n ienieminie hondje als Pino. Die kap schuurt steeds over de grond en de broekjes die ik nog van Toucha voor de loopsheid heb, daar kan hij in zwemmen...

Ik heb de kap nu al een kwartiertje af, want ik werd echt helemaal gek van dat gehijg en gestress en nu, na een kwartier bijten en likken is hij zojuist rustig gaan liggen. Hij zal natuurlijk ook wel kapot zijn.
Ik ga maar gauw naar bed, want morgen vroeg weer op! Kon gelukkig mijn werk verzetten naar de ochtend als mijn man nog thuis is, dan hoeft hij morgen in iedergeval niet alleen te zijn.

Bedank voor de tips en weltrusten.
Door danielle1980
#410025
we spoelen met lauw water met klein beetje biotex erdoor.
gewoon paar keer per dag bv na wandelen als t vies geworden kan zijn.

die broekjes lijken me toch niets dat gaat volgens mij er langs schuren, bij essie deed t de 1ste 2 dagen heel veel pijn.
dus dat lijkt me niet zo handig. :-\

ik zou de kap gewoon af doen, maar dat ben ik, het likken word vanzelf minder omdat ie er nu gewoon bij kan, dan is ie ook niet zo gefrustreerd.
als ie nou aan 1 stuk gaat wassen(essie deed dat niet)
kun je de plek gewoon af en toe droog deppen.
Door Doedels
#410028
daanentous schreef: De mooncollar heb ik ook gevonden op internet, lijkt me idd. wel beter dan een kap, maar de prijs is ook niet mis.
Ik weet het de mooncollar is diervriendelijk, de prijs is zeer onvriendelijk. Kan je niet een soortgelijk apparaat zelf fabriceren? Een vriendin van me heeft zelf zo'n ding gemaakt van zo'n opblaasbaar nekkussen van blokker. Het was voor een grote hond. Maar als je een handdoek in een panty stopt en dat omknoopt?
Door daanentous
#410167
Nou, we zijn de nacht redelijk doorgekomen.
Het grootste deel van de nacht heeft hij zonder kap geslapen. Rond een uur of vier werd hij weer erg onrustig, dus toen hebben we de kap toch maar weer omgedaan. Toen ging hij wel vreselijk liggen rillen. Maar gelukkig heeft hij (en wij) ook nog even geslapen.
Vanmorgen ging het uitlaten al iets beter. Hij heeft in iedergeval geplast. Nog niet gepoept, ik hoop dat hij dat nog wel gaat doen, zal wel vreselijk zeer doen....
Na het uitlaten hebben we zijn kont met de douche afgespoeld en het gaatje met een spuitje schoongespoten. Daarna had hij toch wat minder last leek wel.
Hij is zoooooo zielig.....
Gebruikersavatar
Door Hitam
#410173
Ik zou zeggen: kap af, laten likken en een pijnstiller geven.
Timmie heeft dat twee keer gehad en ik heb haar gewoon haar gang laten gaan, alleen een pijnstiller gegeven als ze erg veel last had.
Door daanentous
#410184
Mijn man vond het eigenlijk ook wel vreemd dat hij alleen een spuitje rimadyl had gekregen bij de dokter, maar dat hij verder geen pijnstillers had gekregen. Gelukkig heb iknog een (bijna onaangebroken) pot rimadyl smakelijk staan van Toucha dus die kan ik wel gebruiken.
Ik hoop maar dat het iets eenmaligs is en dat hij hier niet vaker last van krijgt. En het ging nou juist veel beter met zijn ontlasting sinds we bij Caspar waren geweest. Ik hoop dat die AB kuur niet alles weer verpest. Hij krijgt natuurlijk wel PB, maar het blijft toch een beetje een krakkemikkig hondje :P
Gebruikersavatar
Door Hitam
#410192
Ontstoken anaalklieren zijn toch een teken van rommel in het lichaam die er uit moet. Timmie heeft het ook gehad terwijl ze toen al vijf jaar op vers stond. Maar bij veel honden gaat het over op vers.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door