Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door essie
#408244
Ik ontdekte gisteren bij 1 van mijn katten een onstoken plek op zijn kaak. Er komt ook pus uit. Gisteren zo veel mogelijk pus weggeknepen en de plek goed ontsmet.

Maar ik heb het idee dat het erachter wat dikker is geworden, dus eigenlijk denk ik dat het een abces is/wordt.

Als het dikker wordt zal ik toch naar de da moeten, maar zijn er dingen die ik nu zelf kan proberen om erger te voorkomen.
Door Femke
#408886
goed schoonhouden met bijv. waterstofperoxide. Dat bruist het vuil eruit.
Daarnaast zou ik zeker iets weerstandsverhogends gaan geven zoals echinacea. als het doorzet zou ik toch naar de Da gaan voor een AB-kuurtje
Door essie
#409874
Bedankt.

Het ging al wat beter met hem, maar gisteren toch ook maar die waterstofperoxide gekocht, dus die gebruiken we nu nog maar even.
Er komt geen pus meer uit, maar ik houdt de wond nog wel evenjes open. Het ziet er in ieder geval goed uit.
Door essie
#410701
bedankt,
Maar alles gaat weer goed met hem. Het is niet meer dik en ik houdt de wond niet meer open. Was er blijkbaar goed op tijd bij, en het heeft niet kunnen verergeren.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#410771
essie schreef: bedankt,
Maar alles gaat weer goed met hem. Het is niet meer dik en ik houdt de wond niet meer open. Was er blijkbaar goed op tijd bij, en het heeft niet kunnen verergeren.
Wat een geluk dat hij zo'n oplettende bediende heeft :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door