Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Aura
#409135
Ik hoorde zondag op de Nestendag een heel triest verhaal van een bevriend fokker.
Het gaat over een teefje. Drie keer gedekt, alle keer leeg gebleven. Ze hadden de hoop eigenlijk al opgegeven. De 4e dekking was eigenlijk niet gepland, maar ze had opgenomen. Iedereen in jubelstemming natuurlijk, want het zag er heel goed uit.
Toen, 1 dag na de uitgerekende datum, kwamen de pups. Een pup was zo zwak dat hij niet lang meer leefde, de rest was allemaal dood. Ze waren helemaal volgroeid, zelfs de nageltjes waren al van die kleine haakjes :'(

Ik weet niet of ze nog de moed hebben om het nog een keer te proberen. Ze hebben in ieder geval 2 pups naar Utrecht laten brengen om te laten onderzoeken.
Maar ik heb zulke goede verhalen gehoord over homeopathie en acupunctuur enzo. Heeft iemand ervaring met zulke problemen en weet iemand of hier nog iets aan te doen is?
Door Peet
#409137
Jeetje, wat verdrietig zeg.....ik weet niet of er iets voor is hoor...misschien is die teef gewoon niet 100% en wil moeder natuur daarmee aangeven dat er niet mee gefokt moet worden??...ik zou het anders ook niet weten hoor, wel erg verdrietig.... :'(
Door Erna
#409138
Tsja, erg triest.

Als de dekkingen door verschillende reuen zijn gedaan lijkt het mij erg duidelijk. Met deze teef moet niet gefokt worden, ze is duidelijk niet in orde. De natuur regelt het niet voor niets op deze manier.

1 keer leeg blijven is tot daar aan toe maar 3 keer en dan de 4e keer een nest waar alle pups van overlijden...het zegt genoeg.
Laatst gewijzigd door Erna op di 25 okt 2005, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Aura
#409145
De eerste 2 keer was van dezelfde reu. Ze wilden het na die 3e keer volgens mij ook niet meer proberen. De 4e keer was niet echt gepland.
Maar ik hoor hier altijd van die goede verhalen over homeopathie etc., dus ik dacht dat ze daar misschien iets aan hadden....
Door crutz
#409149
zou dr zelf gewoon niet meer mee fokken,
ken ook een teef die al 2 keer leeg is gebleven (en nu weer gedekt) van 2 verschillende reuen,
wat ik weet van de lijnen van die teef is dat vader en minimaal 2 nestbroers last hadden van prostaat problemen en minimaal 1 nestbroer die maar 1 bal had, denk dus zelf dat er in die lijn problemen met de vruchtbaarheid zitten en blijf er zelf dus met mn fok ook van vandaan,

maar zoals jij hier schrijft, 3x leeg en een 4de keer alles dood klinkt ook als een teef waar je niet mee moet fokken........
Door iguanaiguana
#409568
Wat ontzettend triest :'(

Jij vraagt naar homeopathie, ik zou het zeker proberen.
Ik ben zelf bezig met de opleiding tot dierhomeopaat (maar kan dit nog niet hoor), maar weet wel dat er wellicht nog wat mogelijk is.

Ik ben het gedeeltelijk eens met de rest: op dit moment (!) is ze niet geschikt om gedekt te worden. Maar ik geloof wel dat als je haar in balans kan brengen, dat er dan best nog een kans in zit (ik ben hier zeker niet pessimistisch over), maar dan moet zij zelf ook wel willen natuurlijk.

Ik zou het zowiezo proberen. Als er toch geen pups komen, of jij of wil niet meer, dan is je hond in ieder geval beter in balans en dat is altijd goed. Als er daarna wel pups komen, dan zijn deze beter en sterker.

Mijn advies: Zoek een goede (dier)homeopaat, ik weet zeker dat ze wat mee kunnen (ik kan je natuurlijk geen pups beloven).

Heel veel succes!
Groetjes Manon
Door Lizzy
#409585
Ik vind het eerlijk gezegd heel eenvoudig. De hond kan niet zwanger worden en geen gezonde babies op de wereld zetten. Dat is natuurlijk heel erg triest, maar helaas: het gebeurd. En om nu te gaan experimenteren met homeopathie? Wat nou als de teef wel zwanger raakt, de zwangerschap uit draagt, pups op de wereld brengt, pups blijven leven maar gaan allemaal tussen hun 2de en 6ste levensjaar dood (omdat er toch gewoon iets niet in orde is met moeders)? Doe je daar niet veel meer kwaad als goed mee?

(ik ken dus een hond die met kunst en vliegwerk zwanger geworden is. Er is nog 1 pup van dit nest in leven. De rest was voor het 6de levensjaar dood. Ik zal je de details besparen over het verdriet dat mijn vrienden hebben gehad van de dood van 1 van deze honden).

Misschien is het soms beter om de natuur te respecteren. We hebben al genoeg (ongezonde) honden op deze wereld......
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 26 okt 2005, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door macgirlie
#409597
Ik ben het helemaal met Lizzy eens. Hoe jammer het ook voor ze is, maar de natuur regelt heel veel dingen zelf en dit is er één van.
Door conleeuw
#409750
Aura schreef: De eerste 2 keer was van dezelfde reu. Ze wilden het na die 3e keer volgens mij ook niet meer proberen. De 4e keer was niet echt gepland.
Maar ik hoor hier altijd van die goede verhalen over homeopathie etc., dus ik dacht dat ze daar misschien iets aan hadden....
Een bevriede fokker had ook een teefje die maar niet wilde/kon, toch doorgezet, was het teefje bijna 5 en is zij komen te overleden tijdens de bevalling.... :'( haar eigen conclusie, we hadden naar het teefje moeten luistern ;)
Mijn Bess is een schitterende hond, had dol graag een nestje willen hebben, we hebben een paar keer geprobeerd, maar Bess wilden niet, bij de laatste keer proberen heeft ze een baarmoederontsteking gekregen, boodschap was duidelijk. Bess wilden niet :( Soms moet je gewoon de boel de boel laten, hoe moeilijk het ook is. ;)
Door irmaa
#409764
Aura schreef: Ik hoorde zondag op de Nestendag een heel triest verhaal van een bevriend fokker.
Het gaat over een teefje. Drie keer gedekt, alle keer leeg gebleven. Ze hadden de hoop eigenlijk al opgegeven. De 4e dekking was eigenlijk niet gepland, maar ze had opgenomen. Iedereen in jubelstemming natuurlijk, want het zag er heel goed uit.
Toen, 1 dag na de uitgerekende datum, kwamen de pups. Een pup was zo zwak dat hij niet lang meer leefde, de rest was allemaal dood. Ze waren helemaal volgroeid, zelfs de nageltjes waren al van die kleine haakjes :'(

Ik weet niet of ze nog de moed hebben om het nog een keer te proberen. Ze hebben in ieder geval 2 pups naar Utrecht laten brengen om te laten onderzoeken.
Maar ik heb zulke goede verhalen gehoord over homeopathie en acupunctuur enzo. Heeft iemand ervaring met zulke problemen en weet iemand of hier nog iets aan te doen is?
Laten ze ook op herpes testen??
Irma
Door irmaa
#410113
Doedels schreef: Da's ook een goeie.
Nou ja.. ik denk als de pups opgestuurd zijn naar Utrecht wel op herpes getest zal worden. Zou het wel nog even navragen. Ik vond dit zo'n typische "zaak" voor herpes. Leegblijven, dode volgroeide pups. enz.
Homeopathie helpt dan niet, wel vaccineren tegen Herpes.
Meer weten over herpes? http://leonbergers.nl/index.php?option= ... &Itemid=62

gr irma
Door Aura
#410370
Lizzy schreef: Wat nou als de teef wel zwanger raakt, de zwangerschap uit draagt, pups op de wereld brengt, pups blijven leven maar gaan allemaal tussen hun 2de en 6ste levensjaar dood (omdat er toch gewoon iets niet in orde is met moeders)? Doe je daar niet veel meer kwaad als goed mee?
Daar had ik nog niet aan gedacht. Die kans heb je dan natuurlijk ook. Lijkt me eerlijk gezegd nog erger dan dat je teef steeds leeg blijft.
Of er zit iets erfelijks in en dan zal je met de pups het hele drama weer kunnen krijgen als zij weer pups krijgen.
Ik bedacht me trouwens dat dit een nichtje is van Sita. Sita is ook nooit loops geweest, wat ze ook geprobeerd hebben. Uiteindelijk hebben ze het hele zaakje eruit gehaald. Baal ik nog steeds van, want ik denk nog steeds dat het bij haar iets psychosomatisch ofzo was en dat het goed had kunnen komen. Maar goed, misschien was ook bij haar meer aan de hand....

Ik zal dat stukje over herpes eens rustig doorlezen. Is er trouwens kans op dat ze na een vaccinatie wel gewoon pups kan krijgen? Of is dit iets anders, iets blijvends? Staat waarschijnlijk wel in het stukje....
Door iguanaiguana
#410650
Ik ben het 100% met jullie eens dat er nu absoluut niet mee gefokt moet worden.
Maar wanneer zo'n dier wel volledig in balans gebracht kan worden (homeopathie of wat anders) en daardoor een gezonde, stabiele en betrouwbare hond wordt, zullen de pups ook gezond zijn en niet zomaar binnen enkele jaren dood gaan.

Maar ook als er niet mee gefokt gaat worden is mijn mening: die hond is niet goed in balans (anders waren deze problemen er niet) en daar zou ik als eigenaar wat aan willen doen (pups of geen pups).
Ik wil niet beweren dat deze hond goed is voor de fok, maar ik zou het ook niet uit willen sluiten (daarvoor zou je naar een goede therapeut moeten gaan).

Manon
Door Elvira
#411462
Een tijdje geleden sprak in een fokster wiens teef ook verschillende keren leeg was gebleven of hele een klein nestje had. Iemand raadde haar toen aan op Lym te testen, aangezien haar teef hier ook positief voor was en na behandeling een normaal nest kreeg. Zij heeft dit ook gedaan en de volgende keer had ze een normaal nestje.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door