Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#409308
even een klein vraagje wat zijn de simptonen voor baarmoederontsteking, ik zoek me rot maar kan t niet vinden. :(

ik word net gebeld door iemand die paar druppels bloed vinden bij dr teef, soort doorzichtig rood.
de teef drink en eet niet zoveel de laatste tijd, maar lijkt niet ziek te zijn.
wel een beetje jankerig zoals ze zeggen. :-\
alle reuen hebben interesse in dr sinds paar dagen.(inclusief hun eigen reu)
ze hebben geen thermometer, gaan ze morgen gelijk f halen, dus ze weten niet of ze verhoging heeft.

ze is in augustus ergens loops geweest, dus ze vroeg of ze ook weer loops kan zijn, ookal is t wel snel.
ze is niet schijnzwanger geweest na de loopsheid.
ze verloor bijna 4 weken bloed tijdens de loopsheid trouwens en was de 1ste loopsheid.

ik kwam niet verder dan baarmoederontsteking anders.

iemand anders enig idee???
enne zouden jullie gelijk naar de da gaan?
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 25 okt 2005, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#409318
veel drinken is een klassieke symptoom, maar koorts, algehele zieke indruk, als er vocht uit de schede vloeit kan het aardig stinken, ik ben mischien een beetje raar, maar tisue ertegen en even in de buurt van mijn neus vertelt mij al heelwat, zo heb ik ook Bess haar baarmoederontsteking heel vroeg ontdekt, zonder dat ze ziek was, verhoging had, of veel ging drinken.
Ik denk als ik het verhaal zo hoor dat deze teef opnieuw loops is :(, in principe ben ik een van bij twijfel - ga naar je da. ;)
#409330
conleeuw schreef: veel drinken is een klassieke symptoom, maar koorts, algehele zieke indruk, als er vocht uit de schede vloeit kan het aardig stinken, ik ben mischien een beetje raar, maar tisue ertegen en even in de buurt van mijn neus vertelt mij al heelwat, zo heb ik ook Bess haar baarmoederontsteking heel vroeg ontdekt, zonder dat ze ziek was, verhoging had, of veel ging drinken.
Ik denk als ik het verhaal zo hoor dat deze teef opnieuw loops is :(, in principe ben ik een van bij twijfel - ga naar je da. ;)
van de tisue had ik ook al tegen ze gezegt, als t stonk dan gelijk morgenochtend naar de da.
#409383
Als de druppels doorzichtig rood zijn,zou ik eerder denken aan loopsheid. Een beetje jankerig/flauw zijn hebben wel meerdere teven bij loopsheid. Temperatuur zou inderdaad meer kunnen zeggen. Ik dacht dat bij een baarmoederontsteking de afscheiding een meer vieze kleur heeft en er inderdaad een geurtje bij zit. Bij twijfel toch beter effe langs de DA.
#409802
Een labrador van een vriendin was ook om de 4 maanden loops. Toen mijn golden baarmoederonsteking had had ze uitscheiding, ik dacht eigenlijk dat ze haar anaalklieren had geleegd, zo'n kleur had het. Ze was wat rustiger, maarja ze was 10 jaar, dus ik dacht dat het daar aanlag. Na de sterilisatie zag je haar opknappen. Veel drinken heb ik niet gemerkt, maar dat is moeilijk met meerdere honden.
#410770
bij een baarmoederontsteking hoeft er niet altijd uitvoeiing te zijn : je hebt ook een gesloten baarmoederontsteking ! deze is veel gevaarlijker omdat dit meestal veel te laat ontdekt wordt met alle gevaren van dien.
koorts en veel drinken hoeft ook niet altijd :
mijn teef heeft net een (gesloten) baarmoederontsteking gehad zonder al deze symptomen. ik was er gelukkig optijd bij en door een echo zekerheid verkregen. na een flinke anti-biotica kuur (tja..helaas in zo'n geval onvermijdelijk) aangevuld met homeopatische druppels, pro-biotica, echinaforce en vitamine C, nu weer helemaal inorde. voor de zekerheid nog een echo laten maken deze week, resultaat : mooi schoon, dus niet meer te zien op de echo.
het kan altijd een nieuwe loopsheid zijn, maar als je twijfeld : dierenarts !
#411131
Het kan idd baarmoederontsteking zijn of loopsheid. :-\
Ik zou voor de zekerheid even naar de DA gaan (en bij twijfel bijv. een echo laten maken).
Mocht het een baarmoederontsteking zijn, dan is de beste optie toch steriliseren (castreren eigenlijk).
Met antibiotica en andere aanvullende zaken kun je soms een baarmoederontsteking wel tijdelijk de kop in drukken, maar grote kans dat je er na een volgende loopsheid weer mee te maken krijgt.
Wens haar maar sterkte in ieder geval en hou ons op de hoogte. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door