Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sylvi@
#409314
Savanne heeft van 1 voetje, 2 tenen behoorlijk dik (ontstoken) en rood en ook wat hotspot achtig (boven kant, tussen de tenen) de onderkant van al haar voetjes is behoorlijk rood.

Wat kan ik hier zelf aan doen? Ik heb colloidaal zilver in huis, maar het is me eigenlijk helemaal niet duidelijk wat daar precies de werking van is, maar dacht dat het zou helpen bij ontstekingen? Klopt dat?

Ik heb het al schoon gemaakt/geweekt met betadine-water oplossing.

Zat te denken aan Prodier huidlotion en ik ga iig een schoentje voor haar bestellen.

Nog meer dingen?
Door Doedels
#409426
sylvi@ schreef: ik ga iig een schoentje voor haar bestellen.
Het schoentje zou ik zo min mogelijk gebruiken omdat het kan gaan broeien. Alleen als het nodig is om mee buiten te lopen.
Door Lizzy
#409635
sylvi@ schreef: Savanne heeft van 1 voetje, 2 tenen behoorlijk dik (ontstoken) en rood en ook wat hotspot achtig (boven kant, tussen de tenen) de onderkant van al haar voetjes is behoorlijk rood.

Wat kan ik hier zelf aan doen? Ik heb colloidaal zilver in huis, maar het is me eigenlijk helemaal niet duidelijk wat daar precies de werking van is, maar dacht dat het zou helpen bij ontstekingen? Klopt dat?

Ik heb het al schoon gemaakt/geweekt met betadine-water oplossing.

Zat te denken aan Prodier huidlotion en ik ga iig een schoentje voor haar bestellen.

Nog meer dingen?
Volgens mij kun je zilverwater onverdund op de wond doen. En het zou moeten helpen bij ontstekingen ja. Ik heb eerlijk gezegd niet echt de positieve werking van zilverwater mogen aanschouwen (hier in huis werkt het niet), maar er zijn veel mensen die zeggen er veel baadt bij te hebben.

Maar, weet je zeker dat er niks in het pootje zit? Hoe lang heeft ze dit al?

(inwendig kun je alvast met vitamine C en echinacea beginnen om de weerstand te verhogen).
Door Sylvi@
#409648
Ik heb het gisteravond ontdekt.

Maar heb nu besloten om toch langs de da te gaan, die teen is zo ontzettend dik, dan kan ik wel tegen antibiotica zijn, maar ik weet niet of het eerlijk is tegen over haar om haar dat te onthouden in dit geval. Dus even naar de da ook om te kijken of er idd niets inzit.

Iig bedankt voor de reacties :)
Door Sylvi@
#409649
Doedels schreef: Het schoentje zou ik zo min mogelijk gebruiken omdat het kan gaan broeien. Alleen als het nodig is om mee buiten te lopen.
Schoentje is idd voor buiten :)
Door MariekeLost2
#409751
Dit klinkt als een nagelbedontsteking. Dit had mijn hond dus ook. Als het al heel erg dik is, moet je wel aan de AB, anders heb je kans dat hij zijn nagel verliest. Tevens kun je er een druppeltje pure teatree oil op doen. Mijn hond behandel ik hier nu ook weer mee, met goedkeuring van de DA. Gelukkig was ik er dit keer op tijd bij, en hoeft hij niet aan de AB. Ik doe het drie keer per dag, 1 druppeltje (wel 100% pure olie) op het plekje. Tevens kun je twee maal per dag in de biotex met het pootje, dit trekt de ontsteking eruit. Mijn hond heeft het nu dus voor de tweede keer binnen een maand, en ik vrees dat het een schimmel is.
Door Sylvi@
#409971
Het is (gelukkig) geen nagelbed ontsteking.
Wel heeft ze antibiotica, denk dat ik geen keuse had in deze, als het niet snel opknapt heb je namelijk kans dat het bot ook wordt aangetast :( dus ja dan toch voor veilig.
Geen gebroken teentje en zeer waarschijnlijk niets erin.

Ik hoop dat ze snel opknapt :) ;)
Door MariekeLost2
#410049
Gelukkig maar. Denk je er wel om om na de kuur, een kuurtje probiotica te doen? Door de anti-biotica vernietig je alle goede darmflora (en dus zijn weerstand) met probiotica herstel je dit weer. Ikzelf gebruik voor de hond probiotica van de Etos. Samen met 1 vitamine C1000 pil per dag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door