Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door rakhee
#409226
Hoi,
mijn amerikaanse bulldogteefje van 9 maanden heeft sinds zaterdag van die bultjes over haar lichaam en kop. Die zijn de volgende dag minder geworden, maar ze is begonnen met braken. De volgende dag met diarree.
Ze spuugt al haar eten eruit, wat ze ook maar eet. Ik heb nogal slechte ervaring met da, dus ga er ook niet gauw naartoe. Ik hoop dat iemand mij kan helpen op dit forum.
Ik geef haar sinds vandaag gekookte kip met rijst, maar dat heeft ze vandaag ook eruitgespuugd. Ik heb hier en daar gelezen over okugest en probiotica, zouden dit kunnen helpen en waar kan ik ze kopen?
Kan iemand me aub hierover helpen en vertellen wat ze misschien zou kunnen hebben?
Ik had haar vrijdag een stukje gebakken ei laten eten, wat ik nooit eerder had gedaan. Ik denk zelf dat ze allergisch is voor ei omdat ze van die bulten kreeg de volgende dag. Maar nu er wat mis is met haar maag/darmen, weet ik het niet zo zeker meer. Bulten zijn veel minder geworden, maar het is wel duidelijk dat ze nogal ziek is. In het begin had ze een goede eetlust, ook al braakte ze, maar nu begint het wat minder te worden. Ze pikt alleen de kip van de rijst eruit.
Is er misschien wat anders wat ik haar kan geven om te eten waardoor haar darmen beter werkt en dus niet alles weer overgeeft?

Groeten rakhee
Door Lizzy
#409230
Hallo Rakhee, ik denk toch dat het niet onverstandig is om even naar de dierenarts te gaan. Een aantal dagen diarree + overgeven is wel een beetje link. Er is gevaar voor uitdroging. Het kan zijn dat je bulldogje een virus heeft opgelopen of een bacterie... Maar goed, overgeven + diarree moet echt niet te lang duren en ik denk dat drie dagen echt reden is om naar de dierenarts te gaan.
Door Nelly
#409245
Ik zou toch ook even naar de da gaan hoor, desnoods naar een andere, als je het met de huidige niet zo goed kunt vinden. Maar als je hondje al 3 dagen moet overgeven en diarre heeft, dan is er volgens mij wat meer aan de hand dan iets verkeerds gegeten.
Door rakhee
#409256
Bedankt voor de reacties. Ik denk niet dat er gevaar is voor uitdroging, want ze drinkt wel goed veel water , ook al moet ze alles braken.
Heeft iemand nog andere suggesties dan da? Ik ga binnenkort wel naar de dierenarts, want ik ken iemand die een goede dierenarts heeft en zal daar dan een afspraak maken, en hopen dat het dan wel goed komt. Maar ik hoor graag meer suggesties.
Groetjes
Door conleeuw
#409276
Als ze goed drinkt kan je proberen om een dag helemaal niets te geven, dit geeft haar maag en darmen een rustpause, maar dan moet ze de volgende dag wel mondjes maat eten en het binnen houden, anders ben ik bang dat je toch naar de da moet. Het is namelijk zo, dat zelfs als je hond goed drinkt, maar overgeef en diaree heb, hij alsnog kan uitdrogen, dus wacht niet al te lang.
Door rakhee
#409279
Hoi Conleeuw,
ik dacht er wel aan om haar een dag niks te geven, maar bedoel je dan 1 hele dag niks, en helemaal niks behalve water? Ik denk dat ze dan alleen water/gal zal overgeven en of het zou helpen weet k niet. En als ze dan de volgende dag weer gewoon eten krijgt, hoe erg is het probleem dan als ze weer alles gaat overgeven?
Door Nelly
#409281
Wat je ook kunt proberen is om wat bouillon te trekken van een stukje rundvlees (soepvlees) en dat de hond laten drinken. Vaak blijft dat wel binnen en dat is vocht en kracht in een.
Door conleeuw
#409293
rakhee schreef: Hoi Conleeuw,
ik dacht er wel aan om haar een dag niks te geven, maar bedoel je dan 1 hele dag niks, en helemaal niks behalve water? Ik denk dat ze dan alleen water/gal zal overgeven en of het zou helpen weet k niet. En als ze dan de volgende dag weer gewoon eten krijgt, hoe erg is het probleem dan als ze weer alles gaat overgeven?
ja inderdaad niets te eten en alleen drinken, het idee van Nelly om bouillon te trekken vindt ik een hele goede, de volgende dag echt mondjes maat eten, dus een klein beetje, blijft het erin, twee uur later nog een klein beetje, ik zou gewoon iets pakken wat hij lust en daar beetjes van voeren.
Als hij dan nog alles overgeef, vooral als hij ook nog diaree heb, ben ik bang voor uitdroging, je wil niet in een situatie terecht komen waar hij aan de infuus moet, dus zou ik dan liever naar de da voordat het zo ver is. Ook als hij dan nog aan het overgeven is, moet je toch concluderen dat er mogelijk meer aan de hand is dan een simpele virusje of bacteriele infectie. Maar jij ken je hond en moet zelf inschatten in hoeverre jij het vertrouwd
Door rakhee
#416355
Hoi, ik wilde alleen even zeggen dat het verholpen is. Ik was van plan haar niks meer te eten geven, maar omdat ze een goede eetlust had, heb ik haar maar een handjevol brokken gegeven voordat ze ging slapen.
De volgende dag dacht ik dat ze dat weer zou braken, maar ze had niks gedaan! De brokken hield ze binnen. Normaal krijgt ze altijd Duck te eten, maar ik geef haar nu voorlopig brokken (van Prins). En de volgende dag had ze ook al geen diarree meer. Nu zijn we bijna een week verder en ze doet het erg goed met de brokken. Zelf had ik dat nooit gedacht. Alles wat ik haar te eten gaf (brood, rijst, gekookte kip), niets hielp. Ik was er zeker van dat de brokken ook niet zouden helpen en was dan ook van plan naar de da te gaan. Maar nu het goed gaat, wilde ik er weer even mee wachten. En nu denk ik dat ik eigenlijk helemaal niet meer naar de da hoeft te gaan , want ze helemaal de oude!
Ik wil jullie bedanken voor de reacties!

Groetjes Rakhee
Door rakhee
#416387
spanky schreef: volgens mij krijgt hij nu juist brokken of lees ik het verkeerd?
Ja ze krijgt nu brokken. Zij kreeg juist altijd Duck. Toen ze op een dag moest braken, gaf ik haar van alles (brood, rijst, gekookte kip) te eten behalve brokken. Maar ook dat ging ze braken. Tot op een avond, voordat ze ging slapen, dat ik haar maar wat brokken gaf, omdat ik het ook weer zielig vond haar niks te geven. En dat ik dan pas de volgende ochtend zou beginnen om haar even niks te geven maar alleen water en bouillon. Maar omdat ze de brokken niet had overgegeven, dacht ik dan maar door te gaan met de brokken. En dat werkte gewoon erg goed. Ik zou echt niet weten hoe brokken zou moeten werken, maar ben er wel enorm blij om dat ze weer ok is!
Door danielle1980
#416776
ow als ze altijd al vlees kreeg is ze niet aant ontgiftigen.
ik zou dus echt geen brok gaan geven nu.
die helpen helemaal niet.
is waarschijnlijk gewoon toeval dat ze nu beterder is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door