Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tvs
#408727
kun je een soepkip voeren. het zijn oude(re) kippen met poot , zijn die botten niet te hard??
Door 202spots
#408742
tvs schreef: kun je een soepkip voeren. het zijn oude(re) kippen met poot , zijn die botten niet te hard??
Die krijgen ze hier ook wel is hoor.
Waneer je hond aan botten gewend is dan kan 't wel.
Door tieneke
#408744
Lusten ze hier ook,geen enkel probleem.
Meestal geef ik verse hele kip,is net even wat krokanter volgens de nollebakmonsters :P ;D
Door conleeuw
#408748
tieneke schreef: Lusten ze hier ook,geen enkel probleem.
Meestal geef ik verse hele kip,is net even wat krokanter volgens de nollebakmonsters :P ;D
daar heb ik nog niet aan gedacht, hier komt bijna alles uit de vriezer. :(
Door tvs
#408758
probeer ik het wel
hij eet meestel nekken vleugels en konijnkarkas
een tijdje geleden heb ik een kippepoot kapot geslagen en dat bot was best scherp, dus ik denk dat ze het beter zelf kunnen kraken dan is dat toch op een beter punt dan met de hamer. ik kan anders ook altijd nog de poot eraf halen al is het maar voor m'n eigen idee.
Door tieneke
#408759
conleeuw schreef: daar heb ik nog niet aan gedacht, hier komt bijna alles uit de vriezer. :(
Ik koop hier een verse kip(kg) voor 50 a 60 kronen=nog geen 2 euro ;)
Door tieneke
#408761
tvs schreef: probeer ik het wel
hij eet meestel nekken vleugels en konijnkarkas
een tijdje geleden heb ik een kippepoot kapot geslagen en dat bot was best scherp, dus ik denk dat ze het beter zelf kunnen kraken dan is dat toch op een beter punt dan met de hamer. ik kan anders ook altijd nog de poot eraf halen al is het maar voor m'n eigen idee.
Of de poot met een snoeischaar zodanig bewerken dat het echt geen kwaad kan,doe ik ook voor Tinussie ;D
Door Helen
#408779
tieneke schreef: Ik koop hier een verse kip(kg) voor 50 a 60 kronen=nog geen 2 euro ;)
Zoveel betaal ik hier ook voor een grillkuiken van ongeveer een kilo.
Die zijn veel zachter dan soepkippen.
Door Joshii
#408890
Helen schreef: Zoveel betaal ik hier ook voor een grillkuiken van ongeveer een kilo.
Die zijn veel zachter dan soepkippen.
Zijn dat die braadkuikens uit het vriesvak?
Door Mevroi Kruim
#408947
Soepkippen zijn echte kippen, dat zijn uitgelegde legkippen van ong. 1 jaar. Braadkippen zijn eigenlijk kuikens, van 6 tot 9 weken oud. Die hebben alleen maar 6 weken deus voor zich uit zitten staren en zijn daarna geslacht. De soepkippen hebben iig nog wat rondgelopen en hun spieren en botten een beetje gebruikt. Het spiervlees is dus wat steviger en beter doorbloed, en de botten zijn niet half kraakbeen zoals bij braadkuikens.
Door Joshii
#409090
Dan denk ik dat een braadkuiken ( hoewel minder ´humaan´) beter is voor mijn beginnertje :)
Door Mevroi Kruim
#409108
Dat denk ik ook. En die zitten alleen maar zo deus te kijken omdat ze nauwelijks lopen kunnen hoor. Zo zijn ze gefokt. 6 Weken lang vet aanzetten en dan omvallen en dood. Mijn buurman had een keer een stel van die paaskuikentjes in een hokkie; na 6 weken konden ze niet meer lopen omdat hun poten te zwak waren om hun gewicht te dragen, na 9 weken waren ze allmaal dood. Spontaan. En de buurman had ze echt goed verzorgd.
Door Helen
#409163
Kruimel schreef: Dat denk ik ook. En die zitten alleen maar zo deus te kijken omdat ze nauwelijks lopen kunnen hoor. Zo zijn ze gefokt. 6 Weken lang vet aanzetten en dan omvallen en dood. Mijn buurman had een keer een stel van die paaskuikentjes in een hokkie; na 6 weken konden ze niet meer lopen omdat hun poten te zwak waren om hun gewicht te dragen, na 9 weken waren ze allmaal dood. Spontaan. En de buurman had ze echt goed verzorgd.
Ik ben meerdere malen in de opfokstallen van vleeskippen geweest en een vriend van mij heeft twee vleeskippen die we daarvandaan meegenomen hebben.
Het zijn kippen die gefokt zijn op zeer snelle groei met heel veel spiermassa. Als je ze met veel beweging en beperkt voer op laat groeien worden ze super groot, maar kunnen nog prima lopen en leven. De kippen van die vriend van mij, nou ja hanen zijn het eigenlijk ;D, komen met hun kop bijna tot mijn heup. Ze zijn echt gigantisch.
Als ze opgefokt worden voor het vlees dan hebben ze idd niet veel bewegingsruimte, maar niet minder dan legbatterijkippen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door