Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#40875
Ja hoor het is weer zover :(
Mozes zijn neus is opeens weer heel erg droog, de korsten zitten er op, gisteren was het zelfs zo erg dat er een kloof in zat waar zelf een beetje bloed uit kwam :-[ :-[ :-[Heb echt alles!!!al geprobeerd, van vitamine E-olie tot allerlei chremesoorten.
Wat het langste gehopen heeft was Borageoliekapsules. Maar nu weet ik het efffe niet meer.
Weten jullie nog iets ??? ??? ???
Door oebaya
#40898
Mijn Lab heeft dezelfde kwaal. Ben ook met Boreage-olie bezig geweest en dat hielp behoorlijk. Echter, een vriendin van mij heeft Boreage in de tuin. Wat takjes meegenomen, 6 weken getrokken op een topkwaliteit olijfolie en dat gaan geven. Dat werkte nog beter dan boreage-olie. De neus ziet er nu aardig uit, alhoewel er blijven altijd droge stukjes.
Maar ja, kom nu eens aan verse boreage. Ik heb overigens ook de indruk dat het met vochtinname van doen heeft. Mijn Lab is een vreselijk lebberaar qua drinken, maar nu geef ik wat meer vocht in zijn eten en ook dat lijkt te helpen. Voor het vocht gebruik ik ongezouten bouillon, dooivocht van pens en kopvlees en kookvocht van vis (moet helaas de vis nog steeds even koken anders wordt hij uitgekotst).
Kan je echter ook niet vertellen of dat werkelijk allemaal op lange termijn helpt.
Sterkte met die neus.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
#40900
Er zijn twee homeopathische medicijnen die zouden kUnnen werken. Ik denk aan Petrolium D12 of Alumia D8. Aangezien dat dit probleem zich NU verergert (in de winter) denk ik zelf dat Petrolium D12 beter is.

Tannetje, wat vind jij?

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door Hitam
#42068
Ja, petroleum is wel een goed advies. D12 drie keer daags.
Is er ooit bloedonderzoek gedaan om te kijken of hij geen autoimmuunziekte heeft?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door