Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ann
#40597
mijn duitse herder heb ik vrij radikaal over gezet op duck,hij vindt het heerlijk en heeft geen problemen met de ontlastin oid.
maar hij is altijd een enorm slechte eter geweest, nu dus niet maar hij lijkt wel de hele tijd honger te hebben, ik geef hem over de dag verdeelt 700 gr duck
is dit genoeg? hij weegt ongeveer 30 kg, is 9 jaar en sinds vade week heeft hij geen prednison meer gehad,
dit kreeg hij om een beetje levendig te blijven en eetlust opte wekken dit vond ik dus geen oplossing vandaar ook ander voer
Door sharpie
#40807
mijn duitse herder  heb ik vrij radikaal over gezet op duck,hij vindt het heerlijk en heeft geen problemen met de ontlastin oid.
Goed van je, dat je op vervlees bent overgegaan. :)
maar hij is altijd een enorm slechte eter geweest, nu dus niet maar hij lijkt wel de hele tijd honger te hebben, ik geef hem over de dag verdeelt 700 gr duck
is dit genoeg? hij weegt ongeveer 30 kg, is 9 jaar en sinds vade week heeft hij geen prednison meer gehad,
dit kreeg hij om een beetje levendig te blijven en eetlust opte wekken dit vond ik dus geen oplossing vandaar ook ander voer
Volgens de richtlijn van Duck (uitmuntend), mag een volwassen hond van 30 kilo
718 gram per dag hebben.
Maar dat is alleen een richtlijn, voeren doe je op het oog en dan bedoel ik dat je kijkt naar je hond...
Is hij iets te dik, dan geef je hem wat minder.
Is hij iets te dun, dan geef je hem wat meer.

Dus als jouw hond niet te dik is en hij wil iets meer, dan kun je dat gerust geven hoor.
En af en toe ff met je handen op de ribben voelen he, want bij een duitse herder zie je het niet zo goed, door die dikke vacht.
Je moet ze als je licht drukt kunnen voelen.

Succes!
Door Helen
#40860
Wat ook zou kunnen schelen is om hem alles 's avonds in een maaltijd te geven. Want twee of drie keer een beetje vult niet. En een keer alles wel. Dan heeft hij een verzadigd gevoel en niet de hele tijd honger.

groetjes Helen
Door jeanne
#40865
[quote="ann"]
sinds vade week heeft hij geen prednison meer gehad,
dit kreeg hij om een beetje levendig te blijven en eetlust opte wekken dit vond ik dus geen oplossing vandaar ook ander voer
[/quote]
prednison om levendig te worden????
Volgens mijn idee worden honden daar juist sloom van?
Kan het mis hebben hoor :-\
Afijn, heel goed dat je hond nu met smaak van de duck eet! :-*
Door roger
#40866
<< hij weegt ongeveer 30 kg, is 9 jaar en sinds vade week heeft hij geen prednison meer gehad,
dit kreeg hij om een beetje levendig te blijven en eetlust opte wekken dit vond ik dus geen oplossing vandaar ook ander voer<<


Ann , begrijp ik dat goed !!!!!!!

jou hond kreeg prednison omdat hij levenslustiger zou zijn en om zijn eetlust op te wekken !!

Zonder enige andere redenen, en was dat op advies van een dierenarts ????

Gr.
Roger.
Door Lizzy
#40886
Ik sluit me aan bij Sharpie. Kijken naar jouw hond. Als hij te dun is en hij heeft honger: geef hem meer eten. Als ie te dik is en hij heeft nog steeds honger: heeft tie pech! Als hij zo goed is en hij heeft honger, heeft hij ook pech.

Maar, als hij te dik is of als hij goed is qua gewicht, dan zou je hem wat Fytomix (van Bibi) of Kruidenmix (van Carnibest) erbij (bij zijn Duck) kunnen geven. Puur voor de maagvulling! En daarbij is Fyto/Kruidenmix ook nog erg gezond voor zijn maag en darmen (het bevat veel enzymen).

Prednison om hem eetlust te geven en levendiger te maken? En verder geen medische noodzaak? Sorry, maar als dAt het geval is dan wordt het ONTZETTEND NOODZAKELIJK om met spoed een andere dierenarts te zoeken! Want, prednison is puur slecht en mag alleen gegeven worden als het echt niet anders kan!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 16 jan 2004, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door git
#40946
[quote="Helen"]
Wat ook zou kunnen schelen is om hem alles 's avonds in een maaltijd te geven. Want twee of drie keer een beetje vult niet. En een keer alles wel. Dan heeft hij een verzadigd gevoel en niet de hele tijd honger.

groetjes Helen
[/quote]

let op met alles ineens te voeden: er zou gevaar bestaan voor maagtorsie (volvulus)!!
Door ann
#41283
bedankt voor alle reacties,de pretnison kreeg hij omdat hij een paar maand terug ineens erg ziek was en de verschillende artsen er niet uit konden komen wat er aan de hand was.
ik had het zelf al afgebouwd maar hij drijgde nu weer afte zakken, hij is nooit meer de oude geworden.
tot mijn verbazing was hij van middag aan het spelen met een bal en hij probeerde ook om iedereen in zijn spel mee te krijgen.
eindelijk een glimp van onze oude hond.
je begrijpt dat ik helemaal overtuigt ben dat hij het juiste voer krijgt.
na wat ik lees denk ik dat ik hem 2 iets grotere porties ga geven, een maagtorsie kan hij niet meer krijgen die heeft hij al gehad toen hij2 was z'n maag is toen vast gezet.dank jullie voor het denken :-*
Door ann
#41460
:odat had ik nog nooit eerder gehoord, bedankt, is geen probleem hoor hij krijgt altijd pas eten na het uitlaten ;D
Door jeanne
#41482
Als Freule een hele lap pens op heeft, laat ik haar de hele middag op de bank uitbuiken! We halen de wandelschade wel weer in ;)
Door Femke
#41639
Hoi Ann,

Nu ben je nog maar zo kort bezig met rauwe voeding en nu begint je hond al wat te veranderen. Ik denk dat je Wolf over een half jaar niet terug herkent, dan is het weer een hele vrolijke, levendige hond ;)

Ik hoop dat je de prednison in de container hebt gepl**rd.

Het kan zo zijn dat je hond straks begint te ontgiften, als je dat intikt bij de zoekmachine vind je vast een hoop informatie.

Ik weet niet of de kans op een ´zwaardere´ ontgifting bj jouw hond groter is omdat hij een hele hoop rommel in zijn lijf heeft gehad de laatste tijd. Die moet er allemaal uit.

Wellicht weet iemand anders dat (Lizzy,?? Paul ?? Tannetje,?? ANYBODY?? ;D)

Groeten Femke
Door jolly64
#43245
Logisch dat jou hond MEER wil
hij vind duck natuurlijk ontzettend lekker en wil gewoon meer hebben ;D
Zal ik ook doen als ik een hond was ;)
Gr Jolanda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door