Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#405632
Euhh.........
Ik heb betadine gekocht om de vieze pussige korstenwond van bullus schoon te houden en te desinfecteren maar nu zie ik dat ik na uitleg waar het voor was betadine scrub heb gekocht. Is dat met steentjes om te scrubben?
Op www.betadine-jodium.nl las ik dat het niet in de wond mag komen, maar dat het verder wel de zelfde samenstelling heeft als de shampoo. Now i´m confused ???
Door conleeuw
#405642
ik o.a betadine scrub in het verlede gebruikt om mijn handen te disinfecteren toen ik nog veeverloskundige activiteiten deed (mijn voorkeur was wel voor hibiscrub, maar nood leert bidden). Ook om de huid te disinfecteren bij beesten heb ik het gebruikt, ik gebruikten het ook wel om huid rondom een kapote plek schoon te houden, maar dan heb ik het niet over een gapende open wond. Persoonlijk denk ik niet dat het kwaad kan om als er reeds korsten gevormd zijn de omliggende huid/korst te wassen met betadine scrub, maar mischien is het handiger als je het kan ruilen om toch de product te halen die jij wilden.
Door avalon
#405845
Ik denk dat ik het ook even zou gaan ruilen. De scrub is toch wat rauwer, maar wel heerlijk om je eigen handen mee schoon te houden. Ik vindt het ook lekker ruiken. Maar in jou geval zou ik niet voor de scrub gaan.
Door simpeltje
#408825
mijn hond had een soort hotspot, de hele rechter kant van zijn kop.
ik ben ermee naar de dierenarts gegaan en moest het schoonmaken met betadine-scrub.

groetjes jo
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door