Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door wenne
#406634
Tot mijn grote schaamte had ik tot nu toe nog steeds geen foto's geplaatst van onze nieuwste werkgever...
Bij deze, dit is Ferre:

close-up
Afbeelding

met "tante" Freyja
Afbeelding

ondersteboven...
Afbeelding

En nog eens in vol ornaat :D
Afbeelding

Hij is nu zo'n 5 maand oud en een dikke maand bij ons.
Het arme ventje werd toen hij 3 weken oud was naar de opvang gebracht, zonder mama... (de opvang mocht "kiezen": óf zij namen de kittens aan, óf de kittens werden van de wereld geholpen >:() Daar draagt hij nu natuurlijk nog de gevolgen van, dat uit zich onder meer in zuigen op mijn trui, handen, mandjes, andere katten, ... Ik probeer het hem af te leren (is al wat gebeterd), maar vraag me af of dat wel de goede aanpak is... ???
Verder staat hij vanaf dag 1 bij ons volledig op vers, en dat bevalt hem goed. Hij babbelt me de hele dag de oren van de kop "nog, nog, noooooooooooog vleesje..." :P

groetjes,
Wendy

PS: Ferre is afgeleid van Lucifer, 1 van onze katten die veel te jong stierf (aan HCM) en een heel speciale plaats in mijn hart heeft...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#406724
Leuke foto's en ik heb ze gelijk even opgeslagen en als ik van de week tijd heb ga ik eens even aan de psp en maak even een onderschrift, als je nog meer huisdieren hebt die je er bij wilt kun je die nog even opsturen.

Dat sabbelen wordt een moeilijke om af te leren vrees ik, je kunt het wel inperken maar of het eruit gaat betwijfel ik.
Door Loeka
#406733
Mooi mannetje! En een geboren fotomodel zo te zien ;D
Door Mevroi Kruim
#406790
Oooh, wat een schoonheid! D'r zit vast oosters in, met zo'n smal koppie en dat geklessebes!

Ik heb altijd pech met zwarte katten :-X 1 is overreden, 1 viel van het balkon op 3 hoog en had daarna zwaar beschadigde achterpootjes, en 1 is verdwenen :'(
En ik vind ze zooooo mooi!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#406824
Kruimel schreef: Oooh, wat een schoonheid! D'r zit vast oosters in, met zo'n smal koppie en dat geklessebes!

Ik heb altijd pech met zwarte katten :-X 1 is overreden, 1 viel van het balkon op 3 hoog en had daarna zwaar beschadigde achterpootjes, en 1 is verdwenen :'(
En ik vind ze zooooo mooi!
Dus zwarte katten moeten verre van jou blijven :o
Door Mevroi Kruim
#406940
sylvia schreef: Dus zwarte katten moeten verre van jou blijven :o
Ja, helaas :'( :'( en ik vind ze zooo mooi!
Door Femke
#407696
ogottogot tante Freyja lijkt net op mijn Frodo (wat dan Ome Frodo zou moeten zijn 8))


Afbeelding

Verder is Ferre ook een leukert om te zien zeg! :-* :-* :-*
Door wenne
#408704
sylvia schreef: Leuke foto's en ik heb ze gelijk even opgeslagen en als ik van de week tijd heb ga ik eens even aan de psp en maak even een onderschrift, als je nog meer huisdieren hebt die je er bij wilt kun je die nog even opsturen.
thnks! Dat zou super zijn!
Ik stuur je straks of morgen nog even foto's van de andere katten (en misschien ook de fretjes)!
Door wenne
#408709
Kruimel schreef: Oooh, wat een schoonheid! D'r zit vast oosters in, met zo'n smal koppie en dat geklessebes!

Ik heb altijd pech met zwarte katten :-X 1 is overreden, 1 viel van het balkon op 3 hoog en had daarna zwaar beschadigde achterpootjes, en 1 is verdwenen :'(
En ik vind ze zooooo mooi!
Ocharme :( Ik heb het ook heel erg voor zwarte katten. Mijn allereerste kat als kind was een volledige witte kater ("onze witten" ;)), maar daar had ik nog niet zoveel besef van. Toen ik een jaar of 4 was echter, kregen we een volledig zwarte kater (Moelie), en hij was echt mijn aller-aller-allerbeste vriend, 17,5 jaar lang... Ik mis hem nog elke dag :'(
Daarna haalden we 2 volwassen katten uit de opvang, voor mijn ouders, Tessa en Lucifer. En ook Lucifer was helemaal zwart, op een wit toefje onder zijn kin na, en hij hielp me enorm met het verwerken van het verlies van Moelie. Jammer genoeg mocht hij niet oud worden, hij was een halve Maine Coon en spijtig genoeg had hij ook de HCM van de Coon's meegekregen :'(

Intussen kwamen er ook 2 straatkatjes bij mijn vriend en mij wonen, Frigg en Freyja.
En nu is er dus Ferre, en met hun drieën (en Tessa!) heb ik de afspraak gemaakt dat ze héél lang en gezond leven! ;)
Door wenne
#408711
Femke schreef: ogottogot tante Freyja lijkt net op mijn Frodo (wat dan Ome Frodo zou moeten zijn 8))


Afbeelding
Psst... Freyja zegt dat hij een knapperd is :P
Door Nelly
#409524
Wat een mooi katertje! Alleen die ogen al! Ik heb ook ooit zo'n prachtige gitzwarte met van die gouden ogen gehad. Tobias heette hij; helaas is hij niet veel ouder dan 7 jaar geworden. Ineens kwam hij niet meer thuis. Tante Freya(?) lijkt ook op Ome Zipper hier qua tekening en kleur. Och en katten hebben allemaal hun eigen ik; ik heb er zoveel gehad in alle kleuren en maten. Veel heb ik door het verkeer veel te vroeg verloren, zo zelfs dat ik er geen meer wilde, maar het bloed kruipt, enz. En ze hebben allemaal 1 ding gemeen: ze zijn allemaal kat! 8) And I love'm! 8)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door