Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tibetaan
#408038
Men hoort en lees veel over het vogelgriepvirus dat zich steeds meer in europa zal gaan uitbreiden....Nederland zal niet ongeschonden blijven in de nabije maanden.
Ik verneem steeds dat het virus zich kan muteren naar de mens en dan weer van mens naar mens kan overslaan....akelig natuurlijk. Maar hoe zit het met onze trouwe viervoeter? Mijn hond loopt graag vrij in de bossen en vaak zie ik haar even niet en heb dan ook geen idee wat ze aan het uitvreten is....veronderstel dat zij een dode besmette vogel aantreft en deze heerlijk verorbert? Weet iemand al hoe schadelijk dat voor de hond zelf is ? of zullen we massaal de hond aan de lijn moeten houden en de bossen moeten gaan vermijden ?
Heeft iemand hier al meer info over ??

Tibetaan
Gebruikersavatar
Door Hitam
#408041
Kippeninfluenza is alleen gevaarlijk voor de mens en ik denk ook voor varkens. Verder niet.
Door Audrina
#408073
Hoe zit het eigenlijk met ge-ente kippen? In hoeverre zijn die entstoffen schadelijk voor een hond als ie een kip (of ander gevogelte) zou eten die ge-ent is tegen de vogelgriep?
Door Lizzy
#408430
Blijkbaar kunnen katten het wel krijgen en overbrengen op soortgenoten?

"Katten kunnen vogelpest overbrengen op soortgenoten

Katten kunnen ook elkaar met vogelpest besmetten. Dat is duidelijk geworden in een experiment uitgevoerd door onderzoekers van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Ze infecteerden jonge katten met het virus H5N1. Het bleek dat andere katten die in een zelfde kooi geplaatst waren ook ziek werden"

?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#408596
Heel merkwaardig. Nog merkwaardiger dat ze elkaar dus kennelijk ook kunnen besmetten.

En geente kippen maakt niets uit, ze worden nu ook voor van alles en nog wat geent.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door