Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Daisy75
#407982
Ik geef nu al een tijdje CB en bevalt me heel erg goed, om de dag barf ik en ook dat bevalt me erg goed.
NU zaten we gister uit te rekenen(een vriendin en ik), de hoeveelheid CB en ik kwam eraxchter dat ik eigenlijk te veel geef...dacht ik.
Maar nu weet ik het omdat mijn honden voorheen ook hoogenergie voer kregen, omdat mijn reu zo snel dun word, heb ik gerekend 25 gram per kilo van de hond ipv 20 gram.
Ik neem aan dat dit oke is.
Ik voer toch zowiezo op het oog en te dik zijn ze helemaal niet, mijn reu zit eindelijk eens top in zn vel, en niet te mager.
Dus gewoon zo door gaan neem ik aan??
Wat ik wel doe is de barfdagen liever iets minder te geven dan teveel, want anders krijgen ze wel heel veel meer binnen dan dat ze van brokken kregen...
Door Jolly
#407994
je moet idd kijken naar hoe jou honden zich ermee uit de voeten maken, worden/zijn ze mager moeten ze meer hebben, worden ze te dik dan moeten ze minder.

Chasey, volwassen hond, bijv weegt 36 kilo, zou dus volgens de 20 gram/kilo rond de 720 gram per dag mogen hebben.
Hij krijgt echter rond de 666 gram per dag, want anders kan je hem rollen binnen een week.
Hij is gecastr. dus daar zit hem ook een kneepje.
Door Lizzy
#407997
Brokken en barf zijn qua hoeveelheden echt niet te vergelijken... Vind je het niet gemakkelijker om met xx% van het lichaamsgewicht te werken? De rekenhulp is daar makkelijk bij! Je voert het gewicht van je hond in, neemt tussen de 2% en 5% van het lichaamsgewicht en voila!, er komt direct uitrollen hoeveel jouw honden mogen hebben. Ik denk dat 2% a 3% een goed uitgangspunt is. En verder moet je natuurlijk inderdaad met de ogen voeren...
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 24 okt 2005, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#407998
Ja precies, voor shanden mijn reu reken ik de 25 gram per kilo, en voor kayleigh 20 gram per kilo want die heeft ook mee aanleg, omdat ze ook gesteriliseerd is.
En op het oog voeren werkt nog altijd het beste vind ik....
Plus mijn honden lopen heel wat kilometers aan de fiets per dag dus die hebben zowiezo al wat meer nodig wat dat betreft!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door