Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Alies
#405912
Hoe zit het eigenlijk met hormonen in verse vleesvoeding? Mensen moeten altijd erg oppassen met het eten van rauw vlees omdat er tegenwoordig zoveel hormomen in vlees zit. Hoe zit dat met honden?
Door Laura2004
#405914
Volgens mij maakt het niet uit of het rauw of gaar vlees is. Die hormonen krijg je toch wel binnen.
Door Lizzy
#405918
[quote="Alies"]
Hoe zit het eigenlijk met hormonen in verse vleesvoeding? Mensen moeten altijd erg oppassen met het eten van rauw vlees omdat er tegenwoordig zoveel hormomen in vlees zit. Hoe zit dat met honden?
[/quote]

Jij dacht dat met verhitten eventuele groeihormonen enzo uit het vlees verdwijnen?

Nou......

Nee dus.
Door niels en manon
#407951
Zit er in biologisch vlees ook hormonen?
Hier mag niet met antibiotica en bestrijdingsmiddelen worden gewerkt, dus ik neem aan ook niet met hormonen.

Groetjes Niels
Door Lizzy
#407960
[quote="niels en manon"]
Zit er in biologisch vlees ook hormonen?
Hier mag niet met antibiotica en bestrijdingsmiddelen worden gewerkt, dus ik neem aan ook niet met hormonen.

Groetjes Niels
[/quote]

Groeihormomen mogen in geen enkel vlees gebruikt worden. In heel Europa is dat verboden. De pest is alleen dat er illegaal nog wel eens wat hormoon wordt toegediend. En de controle erop is gewoon niet waterdicht.... Ook worden er antibiotica's gebruikt (wel legaal) om de groei te bevorderen....

In biologisch vlees is dat niet het geval.
Door Sofie
#408806
Groeihormonen worden toch bij kippen gebruikt? Om ze zo snel mogelijk vet te krijgen? Of doen ze dit op een andere manier?
Door conleeuw
#408853
[quote="Sofie"]
Groeihormonen worden toch bij kippen gebruikt? Om ze zo snel mogelijk vet te krijgen? Of doen ze dit op een andere manier?
[/quote]
Ook bij rund vee, bij kippen werd een combinatie van groei stimuleerende middelen en antibiotica gebruikt, in de niet biologische industrie wordt nog steeds antibiotica legaal in kippenvoer verwerkt.
Als jij dit soort dingen wil passeren, zal je biologisch moeten kopen. ;D
Door Lizzy
#408858
[quote="Sofie"]
Groeihormonen worden toch bij kippen gebruikt? Om ze zo snel mogelijk vet te krijgen? Of doen ze dit op een andere manier?
[/quote]

Groeihormoon is verboden. Maar men gebruikt nu antibiotica's om de groei te bevorderen.....
Door Sofie
#409731
[quote="Lizzy"]
Groeihormoon is verboden. Maar men gebruikt nu antibiotica's om de groei te bevorderen.....
[/quote]

Hahah denk dat het dat is wat ik bedoelde.... ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door