Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#407330
Kun je voor het temperaturen van een dier ook de oorthermometer gebruiken?! Dat gaat nl veel sneller en gemakkelijker ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#407427
Jojo schreef: Kun je voor het temperaturen van een dier ook de oorthermometer gebruiken?! Dat gaat nl veel sneller en gemakkelijker ;)
Al eens gezien hoe het oor van een hond eruit ziet?
Door Jojo
#407549
Angelique schreef: Al eens gezien hoe het oor van een hond eruit ziet?
Nou, niet verder dan ik zo zien kan ::)
Door Lizzy
#407645
Ik weet het eerlijk gezegd niet.... Ik heb het me ook wel afgevraagd hoor. Nu heb ik geen oorthermometer...., maar misschien kun je de proef op de som nemen! (beide manieren te meten en te kijken of er veel verschil tussen zit)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#407657
Een oorthermometer meet de warmte die het trommelvlies afgeeft. Bij een hond kom je met zo'n thermometer nog niet een beetje in de buurt van het trommelvlies. Een op die manier gemeten temperatuur is niet betrouwbaar te noemen.
Door Jojo
#407753
Ow ok. Ik heb niet zo'n ding en wist ook niet zo precies hoe het werkte maar dacht, als het nou werkt, dan schaf ik zo'n ding aan. Want 2 minuten zo'n ding in zn hol is natuurlijk niet echt een pretje voor de hond of kat en met zo'n oorthermometer scheint het allemaal in een klik klaar te zijn ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door