Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door amber13
#407550
De kleine Jamie is hier nog maar amper en ik ben al niet tevreden over het voer (hoe kan het ook anders, het zijn brokken :P) Van de fokker hebben we een zakje Champ puppybrokken meegekregen, hij moet hiervan in totaal 240 gram hebben, verdeeld over 5 keer per dag. Hij weegt op dit moment ongeveer 5 kilo en heeft alleen vandaag al 6 keer gepoept, elke keer een mooie stevige hoop, maar het lijkt me wel erg vaak.
Het liefste wil ik hem zo snel mogelijk overzetten op versvlees maar hoe kan ik dit het beste doen? Op dit moment heb ik nog CB in de vriezer, gewoon de standaard. Kan ik dit Jamie ook geven, en wanneer kan ik daarmee beginnen en hoe veel en hoe vaak moet hij dan eten? Pfff wat een vragen gelijk, sorry, maar ik ben nog erg onzeker er over en wil écht níet dat hij aan de dunne raakt.
Door Mevroi Kruim
#407556
Ik heb Kátur toen ik hem kreeg met 8 weken cold turkey overgezet of barf. En nooit een centje pijn. Ik ahd gewoon helemaal geen zin om die gore brokken in dat kleine lijfje te stoppen.
Mogens Eliasen zegt hierover: If your dog is a puppy less than 12 weeks old, you simply shift "cold turkey".
Door Truus
#407664
Hier destijds ook in een keer overgezet zonder problemen. Je zou het de eerste keren met een beetje warm water kunnen overgieten en dan langzaam afbouwen. Gewoon doen .
Door amber13
#407673
Oke, dan gaan we daar morgen maar gelijk mee beginnen. En hoe vaak moet ik hem eten geven, want als ik bv 100 gram zal voeren en dit in 5en moet verdelen, blijft er weinig over ::)
Moet ik trouwens bij pups ook uitgaan van 20 gram vlees per kilo?
Door crutz
#408018
alle pups zijn hier ook cold turkey overgegaan op vers, zonder problemen,
en idd 50 gr per kilo, hij mag nu dus 250 gram hebben, maar zelf heb ik de pups altijd gewoon op t oog gevoerd, dus dan van een rol bibi bij een pup van 5 kilo ongeveer een kwart in een apart bakje doen sochtends en dan daar steeds wat uit geven......(heb t dus nooit echt afgewogen bij pups)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door