Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#407315
Ik had elders al geschreven dat Lhaki de laatste paar dagen slecht eet. Vanmorgen ging dat(na een dagje vasten) beter, ook al was ie niet echt enthousiast. Nu stond ie gister en eergisteren tijdens het wandelen als het ware te kokhalsen waarbij hij een vreemd soort hoest/proestgeluiden maakte (lijkt vanuit zijn keel te komen). Hij gaf daarbij niet over, wat niet zo gek is want we lopen altijd voor de maaltijd. Af en toe niest hij ook en zijn ogen geven wat meer traanvocht af als anders. Is hij nu verkouden? en zo ja wat te doen? Ik wil niet met hem naar de DA want die komt weer met een AB kuur. Dat zou al de derde worden in het jaar dat wij hem nu hebben, dat lijkt mij te veel van het 'goede'.
Laatst gewijzigd door jon op zo 30 okt 2005, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tvs
#407319
als ie koorts heeft en het duurt wat langer zou ik zeker niet er mee rond blijven lopen.
Door Audrina
#407333
Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik hoorde dat er in regio Den Haag kennelhoest "heerst".
Door jon
#407359
Amsterdam, maar .........erg veel zegt dat niet. Ik heb geprobeerd te tempen maar dat lukt niet. Erg spartelend hondje en geen hulp die hem effe goed vast kan houden. Toch vandaag nog een DA opzoeken of kan ik het effe aankijken tot dinsdag??? (ik werk van maandag 9 tot dinsdag 9 uur en Richard is het weekend tot morgenavond not at home) Zou ik hem wat tussistin kunnen geven? en zo ja hoeveel (klein hondje, weegt 7,5 kg) en hoevaak?
Door Audrina
#407360
Tussitin kan heel goed. Staat er niet een kinderdosering op de verpakking? Als je hond verder geen zieke indruk maakt, zou ik het gewoon nog even een paar dagen aankijken.
Door jon
#407366
Hij was wel wat minder speels en had geen eetlust dus, maar echt ziek, nou nee en ja er is een kinderdosering, die zal ik aanhouden. Bedankt voor de reactie! :D
Door tessa
#407374
Wij zijn natuurlijk ook wel eens niet zo lekker of verkouden, zolang hij geen koorts heeft zou ik het gewoon even aankijken, een dierenarts geeft bijna altijd ab. mee, al is het maar om de baasjes het gevoel te geven dat er iets aan gedaan wordt, maar veel beter is het om het lichaam het zelf op te laten lossen, daar krijgt hij alleen maar meer weerstand door!
En hoestdrankje geven kan natuurlijk wel.
Door Mevroi Kruim
#407394
Klinkt idd heel erg als kennelhoest. Gaat in principe vanzelf over, meestal is het kokhalzen na het hoesten met 1 of 2 dagen over. Alleen als hij echt ziek is (hoge koorts, erg lang niet eten, dus bv meer dan een dag of 6) zou ik naar de da gaan.
Wij gaan met een flinke verkoudheid toch ook niet naar de huisarts, dat gaat ook gewoon weer over. Zoals mijn ha zegt: zonder medicijnen duurt het een week, met medicijnen 7 dagen ;D
Door jon
#407408
Kruimel schreef: Klinkt idd heel erg als kennelhoest. Gaat in principe vanzelf over, meestal is het kokhalzen na het hoesten met 1 of 2 dagen over. Alleen als hij echt ziek is (hoge koorts, erg lang niet eten, dus bv meer dan een dag of 6) zou ik naar de da gaan.
Wij gaan met een flinke verkoudheid toch ook niet naar de huisarts, dat gaat ook gewoon weer over. Zoals mijn ha zegt: zonder medicijnen duurt het een week, met medicijnen 7 dagen ;D
Ja dat dacht ik dus ook en hij heeft een paar maanden geleden net een AB kuur voor kennelhoest gehad en vanmorgen at hij toch weer z'n hele maaltijd. Maar de vorige keer zei de dierenarts dat als ik het niet behandelde dat het dan er dan een groot risico was dat het een chronisch probleem wordt. Maar als ie het nu weer heeft dan is dat zo snel.......Ik kijk het aan en als het erger wordt of aan het eind van de week niet over is ga ik natuurlijk wel iets doen. Dat kokhalsen had ie vorige keer trouwens niet, alleen een hoestje.
Laatst gewijzigd door jon op zo 23 okt 2005, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#407413
jon schreef: Ja dat dacht ik dus ook en hij heeft een paar maanden geleden net een AB kuur voor kennelhoest gehad en vanmorgen at hij toch weer z'n hele maaltijd. Maar de vorige keer zei de dierenarts dat als ik het niet behandelde dat het dan er dan een groot risico was dat het een chronisch probleem wordt. Maar als ie het nu weer heeft dan is dat zo snel.......Ik kijk het aan en als het erger wordt of aan het eind van de week niet over is ga ik natuurlijk wel iets doen. Dat kokhalsen had ie vorige keer trouwens niet, alleen een hoestje.
Grappig .... mijn da zei juist toen Kátur ook zo lekker aan het kokhalzen was 'niet behandelen is het beste, dan gaat het gewoon over en hebben ze iig tegend eze variant weerstand opgebouwd' ...
Door Doedels
#407691
jon schreef: Amsterdam, maar .........erg veel zegt dat niet. Ik heb geprobeerd te tempen maar dat lukt niet. Erg spartelend hondje en geen hulp die hem effe goed vast kan houden. Toch vandaag nog een DA opzoeken of kan ik het effe aankijken tot dinsdag??? (ik werk van maandag 9 tot dinsdag 9 uur en Richard is het weekend tot morgenavond not at home) Zou ik hem wat tussistin kunnen geven? en zo ja hoeveel (klein hondje, weegt 7,5 kg) en hoevaak?
In Amsterdam heerst op het moment ook kennelhoest. Maar zolang Lhaki niet echt ziek is zou ik er niets aan doen. Aan een verkoudheid bij mensen doe je tenslotte ook niets. Tussistin in kinderdosering kan geen kwaad.
Door jon
#409162
Nou, niets doen is inderdaad effectief. Kwam vanmiddag thuis en zo speels als wat. Nog wel wat hoest maar beslist niet ziek. Eet weer als een wolf ;D
Door Lizzy
#409214
jon schreef: Nou, niets doen is inderdaad effectief. Kwam vanmiddag thuis en zo speels als wat. Nog wel wat hoest maar beslist niet ziek. Eet weer als een wolf ;D
Gaat erg goed dus ;D!
Door jon
#409756
Nou, helaas gaat het vandaag weer helemaal niet goed. Lhaki heeft- vooral tijdens het wandelen- weer veel gehoest en heeft af en toe een gele snottebel. Eten ging ook weer matig. k Ga voor de zekerheid toch maar effe de DA bellen. Vind het wel vervelend en hoop tegen beter weten in dat zij ook vindt dat ik het nog wel effe aan kan zien.
Door Bianca_Cailin
#409790
Cailin heeft dit al meer dan een maand, 2x een kuurtje gehad en het is nog niet over. Ik loop nu dus met een tuigje dat belast haar keel niet zo erg en verder is ze er niet ziek van dus ik ga eerst niet weer heen. Ik merk ook dat het tijdens inspanning erger wordt. Ze kokhalst niet maar hoest gewoon. Tis ook wel de tijd denk ik dan maar..... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door