Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Solange
#406913
Wij hebben hier een poesje gevonden ,van ..ik denk 5 weken oud. Mag ik dit prutseke een prikje heeft met een sterk verdunde dosis Ivomec tegen de wormen?
Het was volledig uitgeput toen het hier aankwam.Het kon amper eten of drinken. Nu is het levendig en speels.
Laatst gewijzigd door Solange op za 22 okt 2005, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#406915
ik zou kiezen voor een worm pasta (of tablet) voor kittens, ik heb al gezien dat de dosering van ivomec al snel te hoog is. Waar gebruik jij de ivomec anders voor?
Door Solange
#406974
We hebben hier 36 cavia's die wel last dus hebben van onderhuidse mijten. Ik geef ze dan een spuitje met Ivomec in een verhouding van 0,2 ml op 20 ml water en dit om 1 ml in te spuiten. Dit werkt perfect en is ook stukken goedkoper dan naar de dierenarts te moeten. Aangezien dit poesje nu 780 grammetjes weegt is dit te vergelijken met een cavia dus waarom ook geen Ivomec gebruiken. Dit product heb ik in huis en werkt ook voor allerlei wormen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#407180
Ik zou even een tube vitaminthe voor pups en kittens halen , als je tegen de kosten van een tube wormenpasta opziet kun je je afvragen of je het kitten niet beter af kan geven bij de da. Een kitten is geen volwassen cavia.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 23 okt 2005, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#407284
ik ken helaas gee ivomec speciaal voor cavia's, maar wel voor vee (koeien, schape et. al.) Ik heb al gezien dat mensen dit verdund gebruik voor verschillende andere dieren, maar helaas veroorzaakt het soms enorme problemen, de hele spier bij de injectie plaats weggevreten door de effect van chemicalien, dit lijk mij niet de bedoeling van deze oefening. Ook bij paarden heb ik soortegelijke rampen gezien.
Dus ik heb heel veel ivomec gebruikt, maar alleen voor vee. Ik zou het zeker niet voor een kitten gebruiken. Al werkt het voor een cavia, een kitten is toch net te "breekbaar" en trouwens, katten zijn geen cavia's, waar een cavia het goed op doen, kan voor een kat puur gif zijn :(
Dus ik wil voorstellen, dat je toch naar de da ga, of anders een dierenspeciaal zaak.
Door Solange
#407309
Oké, dat Ivomec ook gebruikt wordt voor cavia's weet ik gewoon van mijn eerste bezoek bij de dierenarts. Maar wel in een sterk verdunde oplossing hé. Voor cavia's bestaat er gewoon niets anders. Misschien heb je wel gelijk als het om een kitten gaat. Bedankt voor de reactie! :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door