Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door jon
#406691
Na wat getuttel en geexperimenteer nu dan maar een menuutje gemaakt voor twee weken. ;D

Lhaki is 7,5 kilo en krijgt normaal gesproken 150 gram kvv per dag, aangevuld met af en toe groente, eitje, kippenek etc. Een enkele keer kreeg hij een uit de losse pols samengestelde maaltijd.
Ik heb uitgerekend dat als ik 50% kvv en 50% barf geef ik totaal aan voeding per week 1050 gram moet geven.
Wat betreft het barfen is dat dus 525 gram per week.
Hiervan
40 % vleesbot (kippenek)- 210 gram
15 % groentemix - 80 gram
15 % orgaanvlees (kippe en runderhart)- 80 gram
resteert
30% aanvulling met geite, runder en lamsvlees, yochurt,ei etc. etc.- 155 gram

Wat ik heb gedaan is de hoeveelheden van 1week in 7 porties verdelen en dat voor twee weken. Ik heb dus nu 14 mini-barfpakketjes met kippenek,orgaanvlees,geite, runder en lamsvlees vacuum gesealed in de vriezer. De groente mix heb ik apart gehouden, maar wel in porties ingevroren.
Als ik een of twee dagen van huis ben kunnen de overige gezinsleden pakketje + mix pakken ontdooien en aan Lhaki geven.
Op dagen dat ik wel thuis ben kan er dan nog wat gevarieerd worden met sardienes, kabeljauw, pens etc.

Is dit een aardige start of moet het helemaal anders???? :D ???
Door Lizzy
#406779
[quote="jon"]
Na wat getuttel en geexperimenteer nu dan maar een menuutje gemaakt voor twee weken. ;D

Lhaki is 7,5 kilo en krijgt normaal gesproken 150 gram kvv per dag, aangevuld met af en toe groente, eitje, kippenek etc. Een enkele keer kreeg hij een uit de losse pols samengestelde maaltijd.
Ik heb uitgerekend dat als ik 50% kvv en 50% barf geef ik totaal aan voeding per week 1050 gram moet geven.
Wat betreft het barfen is dat dus 525 gram per week.
Hiervan
40 % vleesbot (kippenek)- 210 gram
15 % groentemix - 80 gram
15 % orgaanvlees (kippe en runderhart)- 80 gram
resteert
30% aanvulling met geite, runder en lamsvlees, yochurt,ei etc. etc.- 155 gram

Wat ik heb gedaan is de hoeveelheden van 1week in 7 porties verdelen en dat voor twee weken. Ik heb dus nu 14 mini-barfpakketjes met kippenek,orgaanvlees,geite, runder en lamsvlees vacuum gesealed in de vriezer. De groente mix heb ik apart gehouden, maar wel in porties ingevroren.
Als ik een of twee dagen van huis ben kunnen de overige gezinsleden pakketje + mix pakken ontdooien en aan Lhaki geven.
Op dagen dat ik wel thuis ben kan er dan nog wat gevarieerd worden met sardienes, kabeljauw, pens etc.

Is dit een aardige start of moet het helemaal anders???? :D ???
[/quote]

Nou nee, dit lijkt me een HEEL aardige start! Ziet er goed uit hoor. Je hoeft overigens niet iedere dag orgaanvlees te geven. Mag wel, maar hoeft niet. Ik neem aan dat je de vleesbotjes (kippennek) nog uit gaat breiden in de toekomst?
Door jon
#406799
Ja, het is zeker de bedoeling ook andere vleesbotten te gaan geven maar........ ik ben nogal een angsthaas en het moet dus eerst een hele tijd goed gaan met de nekken voor ik iets anders durf te proberen. Ik denk nog steeds klein hondje, klein keeltje ;D
Door Mevroi Kruim
#406812
1 kilo per week, wat een zuunig hondje! Kátur weegt 15 kilo en eet zeker 3 kilo per week, en eigenlijk moet 'ie nog een beetje aankomen ;D
Hij doet vast te veel, t arme dier :-X
Door jon
#406840
Het zijn ook echte mini-porties van 75 gram per maal (soms iets meer hoor). Zuinig is het wel maar niet goedkoop omdat ik bij een dure islamitische slager koop. Wel prachtig vlees hoor. Maar ik heb maar 1 klein hondje dus dan kan het nog wel. Ik denk overigens dat hij van de barfmaaltijden wel iets meer mag hebben, maar dat is nog effe aankijken. ;) Katur eet inderdaad wel veel meer (ook naar verhouding) is dat ook barf of kvv? ???
Laatst gewijzigd door jon op za 22 okt 2005, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#406933
[quote="jon"]
Het zijn ook echte mini-porties van 75 gram per maal (soms iets meer hoor). Zuinig is het wel maar niet goedkoop omdat ik bij een dure islamitische slager koop. Wel prachtig vlees hoor. Maar ik heb maar 1 klein hondje dus dan kan het nog wel. Ik denk overigens dat hij van de barfmaaltijden wel iets meer mag hebben, maar dat is nog effe aankijken. ;) Katur eet inderdaad wel veel meer (ook naar verhouding) is dat ook barf of kvv? ???
[/quote]

Kátur barft, al vanaf 8 weken. Maar misschien loopt hij idd wat meer; gemiddeld zo'n 3 uur per dag alles bij elkaar. Da's dan inclusief uitjes met de paarden van 3 uur, en stukken aan de fiets (al gauw 8 km op een dag dat ik naar de pony ga) en behendigheid.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door