Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Geordi
#406569
Sinds enige tijd zit Geordi op de Duck. We hebben al varianten geprobeerd en meer voeren maar niets helpt. Bij meer voeren wordt ie te dik. Nu krijgt ie dus 800 gr van de 900 gr die hij mag hebben. Tis dus te weinig. Hij schooit nu, iets wat ie nog nooit gedaan heeft. Voor mij is dit weer nieuw want Geordi is voor een lab, altijd een hele slechte eter geweest. Nu hij op vers zit eet ie niet maar vreet ie ;)
Iemand ideeen wat ik kan doen.
Overgaan op carnibest of bibi is geen optie want dat kan ik hier niet krijgen, verders is er wel nog aan andere soorten te komen, mss dat een idee?? Ik weet t niet hoor, dus tips, ideeen graag!!

groetjes Toos
Door Lizzy
#406577
[quote="Geordi"]
Sinds enige tijd zit Geordi op de Duck. We hebben al varianten geprobeerd en meer voeren maar niets helpt. Bij meer voeren wordt ie te dik. Nu krijgt ie dus 800 gr van de 900 gr die hij mag hebben. Tis dus te weinig. Hij schooit nu, iets wat ie nog nooit gedaan heeft. Voor mij is dit weer nieuw want Geordi is voor een lab, altijd een hele slechte eter geweest. Nu hij op vers zit eet ie niet maar vreet ie ;)
Iemand ideeen wat ik kan doen.
Overgaan op carnibest of bibi is geen optie want dat kan ik hier niet krijgen, verders is er wel nog aan andere soorten te komen, mss dat een idee?? Ik weet t niet hoor, dus tips, ideeen graag!!

groetjes Toos
[/quote]

Hoi Toos, wat je zou kunnen proberen is wat maaltijden Duck te vervangen voor zelf samengestelde maaltijden waarbij je vooral werkt met grote stukken/lappen vlees, vleesbot/vis en van een vet soort. Dus stel je geeft 's morgens Duck en 's avonds bijv. de ene avond een flinke lap kopvlees met een ei, de avond erop een paar sardienes of een zalmkop, de avond daarop een bak met pens en wat gemalen groentes (of de groente restjes van je eigen maaltijd), de dag daarop een lekkere vette lamsrib met vlees, de avond daarop een geitenvlees met wat restjes van je maaltijd, de avond daarop een halve/kwart eend, en zo verder. Lijkt je dat wat?

De reden dat ik dat aanbeveel is dat grote stukken/lappen vlees een veel voller gevoel bieden als gemalen versvlees! Honden hebben echt beduidend minder honger.
Door Bianca_Cailin
#406584
Daar ben ik dus ook naar op zoek, grote lappen vlees want ook Cailin is zo'n veelvraat, ze krijgt nu 800 gr op een dag + groentemix s avonds en af en toe kippennekjes/vleugels of verse sardines, maar madam heeft altijd honger. Ze zal ook nooit lekker gaan uitbuiken na een maaltijd, altijd op zoek op de vloer of er nog iets ligt, zoeken in de keuken en als daar niets is dan gaat ze als een dolle door het huis, helemaal wild wordt ze dan. Dus ik zoek iets waar ze langer mee bezig is en waar ze lekker vol van wordt. Het probleem is dat ik dus niet aan kalfsvlees kan komen hier in de buurt, de meeste slagers kijken me aan of ze water zien branden. Eentje zei dat ie wel wilde vragen of de slachterij iets voor me had dus dat is een pluspuntje....Eentje zei zelfs, kalfsribben...die geven de slagers niet weg, dat is veel te duur daar maken ze spare ribs van...ok sorry hoor :-\
Dus als iemand nog andere tips heeft...ze zijn zeer welkom voor mevrouw veelvraat ;D
Door Geordi
#406594
Tsja ik ben niet echt een voorstander van echte "verse" lappen...mn man ziet me al aankomen. Daar ga ik me dus niet aan wagen. Wat wordt er bedoeld met fytomix of pensinhoud.
Zelf woon ik dus in Den Haag...
Door webster
#406596
Hoi,
volgens de website van Bibi zit er in den haag een dierenarts die verdeelpunt is van Bibi,heb je hieral naar geinformeerd??
Door Geordi
#406599
[quote="webster"]
Hoi,
volgens de website van Bibi zit er in den haag een dierenarts die verdeelpunt is van Bibi,heb je hieral naar geinformeerd??

[/quote]

Oh serieus...ik had namelijk vernomen dat deze aardig mensen geen bibi meer verkochten. maar dan ga ik eens aan de foon hangen maandag!! Thanxs...
Gebruikersavatar
Door Pauline
#406600
[quote="Geordi"]
Tsja ik ben niet echt een voorstander van echte "verse" lappen...mn man ziet me al aankomen. Daar ga ik me dus niet aan wagen.
[/quote]
Bedoel je dit ivm de kosten? Als dit namelijk het geval is, kan ik je geruststellen. Over het algemeen (als je een beetje zoekt) ben je voor de dingen die Lizzy opnoemt goedkoper uit dan voor Duck.
En ook ik had die ervaring toen ik nog vooral KVV voerde. Joep (teckel) had altijd honger, nu merk ik het nog op de dagen dat ze Carnibest krijgen. Dan schrokt hij voor gek en onwijs zijn bak leeg en heeft daarna zoiets van: Was dit alles????
Vanavond heeft hij een stuk runderstrot gehad (200 gram) en nadat hij dat op had is hij rustig gaan liggen pitten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#406605
[quote="Geordi"]
Tsja ik ben niet echt een voorstander van echte "verse" lappen...mn man ziet me al aankomen. Daar ga ik me dus niet aan wagen. Wat wordt er bedoeld met fytomix of pensinhoud.
Zelf woon ik dus in Den Haag...
[/quote]

Nou.....als je man je "al ziet aankomen" met een lap vlees dan wil ik zijn gezicht wel zien als je met fytomix (=inhoud boekmaag...ook wel ongeboren mest genoemd) of pensinhoud. ;D
Het is gras, het is groen en het stinkt.
Door Truus
#406679
Wat ook wel wil helpen is 1 grote maaltijd per dag geven i.p.v. meerdere kleine hoeveelheden per dag. Ze hebben dan minder hongergevoel. Verder is het gewoon niet meer geven, geen tussendoortjes en negeren. Het is even wennen maar na verloop van tijd schooien ze niet meer.
Succes.
Door Bianca_Cailin
#407034
Ik heb t vandaag anders gedaan, heb haar gewoon meer gegeven en vanavond geen kvv maar een hele kip, ik weet dat het eigenlijk TE veel is, maar het resultaat is een tevreden Cailin in haar bench die voldaan haar poten af zit te likken. ;D Ze heeft er zo'n 20 min over gedaan hahaha ik vond het prachtig om te zien. Maar goed, ik weet ook dat dat niet iedere dag kan, dan wordt ze tonnetje rond, maar ik weet nu in ieder geval wat uitbuiken is :D
Door Bianca_Cailin
#407039
Carnibest heb ik ook al geprobeerd, maar dat heeft bij Cailin hetzelfde effect als Energique. Ze vindt gewoon alles, maar dan ook alles lekker :) Ik hou me maar gewoon aan de richtlijnen want als ik aan haar toegeef pfffew dan wordt ze vierkant volgens mij ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door