Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door tvs
#406359
mijn hond weegt ongeveer 30 kilo of een beetje meer
hij krijgt van mij ongeveer 700 gram per dag

s'morgens orgaanvlees met groente samen ongeveer 250 gram
of een schijf duck met nekken of vis ongeveer 250 gram
orgaanvlees is net wat ik heb , lamshart/ konijnenorganen/ lamspens of gewoon pens.

sávonds ongeveer 550 gram
1keer in de week 400 gram vis met wat nekken vleugels of een stukje konijnen karkas

4 dagen van de week half kopvlees half konijnenkarkas kippenekken of andere onderdelen van kip

2 dagen schijven duck met vlees of kip.
eens in de twee weken nog een stuk rund schenkel of wat ik kan krijgen

soms vervang ik de avond half pens en schapenvlees, samen met duck


s'morgens gaat er nog wat biotine door, wat wier twee keer in de week ascorbat c en af en toe een eitje en wat biogarde


vis is altijd van die grote sardines van de markt hier 3 kilo voor 5 euro

dat biotine complex is misschien niet nodig maar tijdens de rui werkt het fantastisch, als ik vit c geef laat ik de biotine weg.

toch wel leuk om zo eens op een rijtje te zien
ik moet ook bekennen dat dit allemaal ongeveer is dus het zal best eens gebeuren dat er inplaats van 2 dagen duck maar 1 dag is
ook laat mijn hond soms een stukje karkas liggen voor later wat dan gejat wordt door de katten uit de buurt, hij is dan altijd te laat

bijna vergeten na het eten bijna altijd een pensstaafje
Laatst gewijzigd door tvs op vr 21 okt 2005, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bas rouge
#406363
Hoi Tvs,

Aangezien ik uit eerdere postings begreep dat jij ook in Den Haag woont en ik nu zie dat jij kopvlees voert vraag ik me af waar je dat koopt.
Door tvs
#406369
[quote="bas rouge"]
Hoi Tvs,

Aangezien ik uit eerdere postings begreep dat jij ook in Den Haag woont en ik nu zie dat jij kopvlees voert vraag ik me af waar je dat koopt.


[/quote] Den Haag, ik dacht dat je het niet meer kon horen dat ik uit de randstad kom, wanneer je al zo'n 27 jaar in maastricht woont moet je toch bijna wel met een zachte g typen, nee hoor maastricht en het kopvlees komt bij iemand vandaan die het weer van de slacht haalt, heidi stevens ook vaker op deze site te zien.
Door Lizzy
#406380
tvs schreef: mijn hond weegt ongeveer 30 kilo of een beetje meer
hij krijgt van mij ongeveer 700 gram per dag

s'morgens orgaanvlees met groente samen ongeveer 250 gram
of een schijf duck met nekken of vis ongeveer 250 gram
orgaanvlees is net wat ik heb , lamshart/ konijnenorganen/ lamspens of gewoon pens.
Hoe vaak geef je orgaanvlees per week?
sávonds ongeveer 550 gram
1keer in de week 400 gram vis met wat nekken vleugels of een stukje konijnen karkas

4 dagen van de week half kopvlees half konijnenkarkas kippenekken of andere onderdelen van kip

2 dagen schijven duck met vlees of kip.
eens in de twee weken nog een stuk rund schenkel of wat ik kan krijgen
Wacht ff hoor, je geeft dus 1 keer per week vis + nekken of konijn en 4 keer per week kopvles + konijn of kip en 2 dagen per week Duck met vlees of kip?

Begrijp ik het zo goed? Dit zijn dus de avondmaaltijden, toch? En geef je dan Duck compleet?
soms vervang ik de avond half pens en schapenvlees, samen met duck
Mag ik vragen waarom je Duck geeft?
s'morgens gaat er nog wat biotine door, wat wier twee keer in de week ascorbat c en af en toe een eitje en wat biogarde
Waarom biotine?
vis is altijd van die grote sardines van de markt hier 3 kilo voor 5 euro

dat biotine complex is misschien niet nodig maar tijdens de rui werkt het fantastisch, als ik vit c geef laat ik de biotine weg.
Oh OK. Ik zie alleen niet zo goed waarom een vers gevoerde hond biotine nodig heeft? Biotine komt van nature voor in orgaanvlees (en melk, zilvervliesrijst, fruit, walnoten).
Door tvs
#406397
van de 14 dagen zal ik er 11 orgaanvlees geven
ik heb ook af en toe van die schapenpens met schapenvlees gemengd en dat krijgt ie dan weer sávonds.

inderdaad die 55o staat voor de avond maaltijden
tijdens de avondmaaltijden geef ik er soms duck compleet bij, waarom: mijn hond eet niet zo goed bot en het blijft hier en daar slingeren , ben eigenlijk nog maar kort geleden met die duck bijvoer begonnen.

die bilotine , misschien macht der gewoonte en kan ik ook gewoon stoppen.
ik heb een wetterhoun van anderhalf en het duurt een paar keer verharen voor ze goed in hun vacht komen, hij is een tijdje heel erg aan het verharen geweest en kwam er toen niet goed doorheen , die biotine heeft toen goed geholpen , ik zie het als een soort onderhouds dosis maar het is misschien niet meer nodig

eerlijkheid gebied te zeggen dat ik een heel simpele manier van voeren heb , die inhoud s'morgens orgaan met groente , en sávonds de rest. dat is de basis waar ik af en toe vanaf wijk , wanneer je het dan gaat opschrijven wordt het soms lastig lezen.
trudi
Door Lizzy
#406404
Persoonlijk vind ik 11 van de 14 orgaanvleesmaaltijden erg veel. Ik zou zelf veel minder gaan geven. Ik denk dat je met 1 a 2 orgaanvleesmaaltijden per week (exclusief pens) echt genoeg orgaanvlees geeft.
Door tvs
#406432
[quote="Lizzy"]
Persoonlijk vind ik 11 van de 14 orgaanvleesmaaltijden erg veel. Ik zou zelf veel minder gaan geven. Ik denk dat je met 1 a 2 orgaanvleesmaaltijden per week (exclusief pens) echt genoeg orgaanvlees geeft.


[/quote]ik kan me vergissen , maar het is orgaan en groente samen 250 gram betekent gemiddeld 125 gram orgaan op een totaal van 700 en dat is dan iets meer dan 15% van het totaal
zo heb ik dat uitgerekend
15 %/20% orgaan
15/20% groente
de rest vlees/botten/vis/eventueel compleet voer

wanneer 125(helft van de 250 groente en orgaan) 2 keer in de week zou geven is dat maar gemiddeld 35 gram per dag en dat betekend 5%
is dat niet wat weinig
als ik een denkfout maak hoor ik het graag.

trudi
Door Lizzy
#406489
[quote="tvs"]
ik kan me vergissen , maar het is orgaan en groente samen 250 gram betekent gemiddeld 125 gram orgaan op een totaal van 700 en dat is dan iets meer dan 15% van het totaal
zo heb ik dat uitgerekend
15 %/20% orgaan
15/20% groente
de rest vlees/botten/vis/eventueel compleet voer

wanneer 125(helft van de 250 groente en orgaan) 2 keer in de week zou geven is dat maar gemiddeld 35 gram per dag en dat betekend 5%
is dat niet wat weinig
als ik een denkfout maak hoor ik het graag.

trudi

[/quote]

Nee, jij maakt geen denkfout, ik maak een rekenfout! Ik denk ook dat het geven van orgaanvlees niet iedere dag hoeft. Je kunt ook 1 of 2 orgaanvleesmaaltijden per week geven (en dan meer als 125 gram). Maar gode, als je dit gemakkelijker vindt, dan kan het ook iedere dag natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat ik 15% a 20% orgaanvlees nog steeds best wel veel vind als je daarnaast versvlees voert....
Door tvs
#406518
t's inderdaad voor het gemak hoef ik in de ochtend spits van boterhamtrommeltjes etc niet verder na te denken
bedankt voor je reacties

trudi
Door bas rouge
#406776
[quote="tvs"]
Den Haag, ik dacht dat je het niet meer kon horen dat ik uit de randstad kom, wanneer je al zo'n 27 jaar in maastricht woont moet je toch bijna wel met een zachte g typen, nee hoor maastricht en het kopvlees komt bij iemand vandaan die het weer van de slacht haalt, heidi stevens ook vaker op deze site te zien.
[/quote]

Oh, okay, nou ja, dat ligt wel een end uit elkaar ja. Je had laatst een tip over kippennekken op de markt in Den Haag, vandaar.... We hebben blijkbaar stuivertje gewisseld, ik ben grotendeels opgegroeid in Maastricht nml.
Door tvs
#406921
ik dacht dat ik de kippenekken op de markt in maastricht had gezien, trouwens lagen ze deze week weer , emmers vol,

groetjes trudi
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door