Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door macgirlie
#406424
Mijn beide cockers zijn gisteren naar de trimster geweest. Ze zijn allebei vrij grote reutjes. De kleinste is volgens haar goed op gewicht (ca. 14 kg) maar mag zeker niet meer aankomen. Pepper (ca. 18 kg) moet zeker 3 kilo afvallen, ook al in verband met zijn HD. Ze krijgen normaliter 300 gram Duck Uitmunend per dag, ik zou dat kunnen terugbrengen naar 200 gram maar dat vind ik wel erg weinig. Nu dacht ik er aan om ze voortaan wat meer vis te geven. Bijv. 100 gram witte vis met wat sperzieboontjes ter vervanging van 100 gram Duck. Maar ik weet niet of hierin dan minder calorieën zitten. Is Duck lam/rijst ook minder calorierijk dan de Duck uitmuntend? Wat zouden jullie doen als je hond moet afvallen?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#406451
Ik heb hier al regelmatig gelezen dat het sperziebonenverhaal niet klopt. Als je al wat wilt kun je beter rauwe gepureerde groentes geven.
Toen ik Joep wat lichter wilde heb ik hem gewoon minder gegeven. En dat was 200 gram Duck.
Een vriendin van mij heeft haar Westie af laten vallen met Carnibest Light en dat ging werkelijk perfect.
Gevoelsmatig zeg ik dat er in vis minder calorieen zitten dan iin vlees, maar je krijgt vast nog reactie van de echte kenners.
Door tessa
#406464
De cocker van mijn collega krijgt 200gram energique, ze zou 300gr mogen hebben maar wordt dan veel te zwaar, dus zou ik jouw hond rustig 200gr. geven.
Gebruikersavatar
Door Binno
#406476
Van Duck zou ik ipv Lam&Rijst eerder de Pens compleet of de Runds compleet geven. Volgens de site zijn die het meest geschikt voor honden die moeten afvallen.
Door Truus
#406686
Je moet de hoeveelheid versvlees geven op het gewicht wat ze eigenlijk zou moeten wegen.
Dus als Pepper 15 kilo mag wegen, geef je de hoeveelheid voor 15 kilo.
Door macgirlie
#406723
Als hij, zoals aanbevolen staat, 20 gr. Duck per kilo lichaamsgewicht zou krijgen, mag hij dus 300 gram per dag als ik hem 15 kilo wil laten wegen. Feit is dat hij met deze hoeveelheid dus te zwaar is geworden. Ook de 10 maanden oude pup zit er qua gewicht net tegen aan, dus ik vermoed toch dat de tabellen van Duck voor mijn honden niet helemaal toepasbaar zijn. Daarom wil ik dus hun Duck-maaltijden gedeeltelijk vervangen door iets met minder calorieën.
Door karin2
#406727
mijn reu van 35 kg krijgt nu 500 gr Duck (alle smaken compleet) per dag en dat is ruim voldoende voor hem ik moet zelfs oppassen dat hij niet te dik word nu :o hij is nu 8 jaar en is heel zijn leven aan de magere kant geweest nu krijgt hij sinds een half jaar alleen nog Duck compleet en het is een heel andere hond geworden :D
dus ik denk dat jij voor jouw hondjes wel wat minder mag geven .ik zou mijn hond tussen de 700 en 1000 gr mogen geven volgens de tabel maar dan kan ik hem rollen ::)
Door Sofie
#406818
[quote="macgirlie"]
Mijn beide cockers zijn gisteren naar de trimster geweest. Ze zijn allebei vrij grote reutjes. De kleinste is volgens haar goed op gewicht (ca. 14 kg) maar mag zeker niet meer aankomen. Pepper (ca. 18 kg) moet zeker 3 kilo afvallen, ook al in verband met zijn HD. Ze krijgen normaliter 300 gram Duck Uitmunend per dag, ik zou dat kunnen terugbrengen naar 200 gram maar dat vind ik wel erg weinig. Nu dacht ik er aan om ze voortaan wat meer vis te geven. Bijv. 100 gram witte vis met wat sperzieboontjes ter vervanging van 100 gram Duck. Maar ik weet niet of hierin dan minder calorieën zitten. Is Duck lam/rijst ook minder calorierijk dan de Duck uitmuntend? Wat zouden jullie doen als je hond moet afvallen?
[/quote]

Je kan ook afgaan naar 250 gram Duck. 50 gram minder doet erg veel verschil. Lady mag 11kg wegen en krijgt 200gram Duck per dag.
Honden die te dik zijn kan je best wat meer pens, compleet en rund compleet. De uitmuntend en lam-en-rijst zijn eerder voor honden die te mager of grote prestaties leveren.
En idd zou je ze verder wat witte vis of witvlees geven ipv duck.

Ik denk dat je je niet teveel moet baseren op de tabel, dat is eerder een richtlijn. Lady zou voor 1kg 350 gram mogen krijgen...maar dat is vééél tevéél!!! Dan is het net een wandelend varken... ;D
Door macgirlie
#408395
Probleem is dat ze hier alleen de Duck Uitmuntend verkopen en bij een zaak in een stadje verderop hebben ze daarnaast nog de lam/rijst versie en Energique. Nu krijgen ze ook niet 7 dagen per week Uitmuntend; soms krijgen ze gewoon wat soepvlees of gehakt met sperzieboontjes, soms een keer vis, af en toe een kippeboutje, soms Rodi Pens of lamshart. Vandaag heb ik een kilo groente/fruit mix gemaakt en dat vinden ze ook heel erg lekker, ze waren de keuken niet uit te krijgen. Dus als ik ze ipv 300 gram vlees bijv. 200 gram vlees en 50 gram groente/fruit mix geef en soms eens wat vis met groente/fruitmix, dan krijgen ze m.i. aanzienlijk minder calorieen binnen. Met dit rotweer komen ze natuurlijk ook veel minder buiten, normaal lopen ze lekker in de tuin te struinen en te spelen maar met die regen gaat dat niet.
Door Sofie
#408810
Ja, ik zou dan ook 200 gram vlees/vis en 50 gram GF-mix aanhouden. Kan je zien hoe ze het erop doen en dan eventueel aanpassen. Nu vis moet je toch zeker niet meer als 2 x per week geven. Je zou daarnaast eventueel nog mager vlees zoals kalkoenfilet kunnen bijvoeren.

Verder over het wandelen: gewoon lekker in de regen wandelen...is gezellig joh!!! Lady is daar verzot op....wel grappig een druipnatte cocker....net alsof ze geschoren is... :o ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door