Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#404324
wat zouden jullie adviseren bij groeipijnen.
zouden jullie bv minder eten gaan geven. :-\
hoe zit t met de beweging?
minder, meer, bepaald soort beweging?
en zijn er supplementen die kunnen zorgen dat de hond er minder last van heeft en t sneller over gaat?
Door Helen
#404327
danielle1980 schreef: wat zouden jullie adviseren bij groeipijnen.
zouden jullie bv minder eten gaan geven. :-\
hoe zit t met de beweging?
minder, meer, bepaald soort beweging?
en zijn er supplementen die kunnen zorgen dat de hond er minder last van heeft en t sneller over gaat?
Kijk maar onder Kuma's 'kreupele topic" wij hebben het in 2weken weg gekregen.
Ik heb nu geen tijd om alles weer op te schrijven, want ik ga slapen. Als je het morgen niet in Kuma's topic hebt kunnen vinden schrijf ik het nog een keertje uit goed?

Wie heeft er groeipijnen eigenlijk?
Door danielle1980
#404328
Helen schreef: Kijk maar onder Kuma's 'kreupele topic" wij hebben het in 2weken weg gekregen.
Ik heb nu geen tijd om alles weer op te schrijven, want ik ga slapen. Als je het morgen niet in Kuma's topic hebt kunnen vinden schrijf ik het nog een keertje uit goed?

Wie heeft er groeipijnen eigenlijk?

bo-ghy, al bijna 2 maanden nu.
Door Peet
#404502
Volgens mij had Arak baat bij Mercurius Vivius, dat zou je even aan Karin kunnen vragen....
Door danielle1980
#404523
Helen schreef: Kijk maar onder Kuma's 'kreupele topic" wij hebben het in 2weken weg gekregen.
Ik heb nu geen tijd om alles weer op te schrijven, want ik ga slapen. Als je het morgen niet in Kuma's topic hebt kunnen vinden schrijf ik het nog een keertje uit goed?
ik las dat je dit aan kuma gaf klopt dat ?
vit C, gluco en chondro.
van welke merken of zo kun je dat geven, ik heb echt geen flauw idee eigenlijk. :-[
Door danielle1980
#404525
Peet schreef: Volgens mij had Arak baat bij Mercurius Vivius, dat zou je even aan Karin kunnen vragen....
ja ik zag t net staan dank je :-*
zal t even aan karin vragen. ;)
Door danielle1980
#404531
ik vraag me nu alleen af hoe t met de beweging zit en met het voer.
bo-ghy krijgt cb, altijd al, dus misschien tijdelijk even wat minder?
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 17 okt 2005, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#404880
Qyan heeft als jonge hond gigantische groeipijnen gehad (groeide 3 kilo per week de hoogte in :-\ )
en op latere leeftijd nog een terugslag.
Voor hem gold eigenlijk minder voer en als jonge hond ander voer omdat hij oen ook nog deels brokken kreeg.
(uiteindelijk alleen vers gegeven, hoeveelheid gehalveerd)
Rust en alleen aan de lijn naarbuiten (niet spelen, rennen, dollen) en uiteindelijk ook rymadil, omdat zonder gewoon niet ging.
Door Helen
#404884
Kuma kreeg eerst 750g voer, maat toen ze groeipijnen kreeg, pasten we net twee weken op het huis van mijn schoonouders met grote tuin waar ze de hele dag in scharrelde. Daar kreeg ze tijdelijk 1000g per dag.
We zijn direct terug gegaan naar ons huis en hebben haar 500g Carnibest per dag gegeven en 250 g GF-mix erbij. Verder 1500mg vit C, anderhalf tablet van 750mg gluco en 250mg chondro, en tijdelijk ook primeval puppy-gelatinaat.
Zij had voornamelijk startpijn dus daar heeft ze Rhus toxicodendron voor gekregen en mercurius vivus tegen de groeipijnen. Een paar dagen nadat we haar eten verminderd hadden begon het minder te worden en na 2 weken benchrust (wat achteraf niet nodig was) met meerdere malen per dag aangelijnde wandelingen was het ergste voorbij. Daarna bleef ze nog een week of 2 af en toe gevoelig op de voorpoten als ze een sprong maakte, maar that's it.
De homeo's heb ik tot twee maanden erna gegeven. En de extra hoge doseringen van voedingssupplementen tot een maand erna.
Het is verder nooit meer teruggekomen tot nu toe dan.
O ja na de twee weken benchrust hebben we de beweging voornl aan de riem en aan de fiets langzaam opgebouwd. Pas toen de ergste pijnen voorbij waren hebben we haar af en toe kort alleen los gelaten.
Door Tarek
#405036
Ik heb wel eens restructa forte van Fides gebruikt en binnen twee weken waren de pijnen weg. Dit is een hom.middeltje tegen groeipijnen(bij mensen).
Door Lizzy
#405039
Tarek schreef: Ik heb wel eens restructa forte van Fides gebruikt en binnen twee weken waren de pijnen weg. Dit is een hom.middeltje tegen groeipijnen(bij mensen).
Interessant! Alleen is het gekke dat de indicaties voor dit middel in de homeopathie-gids (tis niet de nieuwste versie) zijn: diathesis urica, jicht, diathesis calculosa (aanleg voor nierstenen) en artritische klachten zijn.
Door Yari
#405606
Ik zou je ook aanraden in ieder geval rustig aan te doen. Alleen korte stukjes aan de lijn uitlaten en geen gedol en geravot. Ook zeker minderen met de voeding.
Ik zou zelf ook glucosamine/chondroïtine gaan geven (let er dan wel op dat je er één kiest waar geen calciumverbinding inzit!!) en extra omega 3 vetzuren (visolie).
Met homeopatische middelen tegen groeipijn heb ik geen ervaring, maar klinkt niet verkeerd als ik het zo hoor.
Extra hoge dosis vitamine C schijnt idd ook goed te zijn, alleen zegt men altijd dat je het beste voor ester-C tabl kunt gaan, omdat die beter opgenomen wordt door de hond, maar het probleem daarvan is, dat ik er nog geen één heb gevonden zonder calciumverbinding. :-\
Ik zou dus dan maar voor de zekerheid de gewone vitamine C (ascorbinezuur) van 1000 -1500 mg per dag geven. Want extra (kunstmatige) calcium toedienen is uiteraard helemaal uit den boze.
Sterkte ermee hoor, hopelijk zijn die groeipijnen snel over bij Bo-Ghy. Dikke knufff!!! :-*
Door Helen
#405680
Yari schreef: Ik zou je ook aanraden in ieder geval rustig aan te doen. Alleen korte stukjes aan de lijn uitlaten en geen gedol en geravot. Ook zeker minderen met de voeding.
Ik zou zelf ook glucosamine/chondroïtine gaan geven (let er dan wel op dat je er één kiest waar geen calciumverbinding inzit!!) en extra omega 3 vetzuren (visolie).
Met homeopatische middelen tegen groeipijn heb ik geen ervaring, maar klinkt niet verkeerd als ik het zo hoor.
Extra hoge dosis vitamine C schijnt idd ook goed te zijn, alleen zegt men altijd dat je het beste voor ester-C tabl kunt gaan, omdat die beter opgenomen wordt door de hond, maar het probleem daarvan is, dat ik er nog geen één heb gevonden zonder calciumverbinding. :-\
Ik zou dus dan maar voor de zekerheid de gewone vitamine C (ascorbinezuur) van 1000 -1500 mg per dag geven. Want extra (kunstmatige) calcium toedienen is uiteraard helemaal uit den boze.
Sterkte ermee hoor, hopelijk zijn die groeipijnen snel over bij Bo-Ghy. Dikke knufff!!! :-*
Als je een multiascorbaat geeft zit de vit C gebonden aan meerdere mineralen. De hoeveelheid calcium is dan echt minimaal. In de dagelijkse voeding krijgt de hond grammen calcium binnen. Die milligrammen zijn dan echt verwaarloosbaar.
Door Yari
#405834
Helen schreef: Als je een multiascorbaat geeft zit de vit C gebonden aan meerdere mineralen. De hoeveelheid calcium is dan echt minimaal. In de dagelijkse voeding krijgt de hond grammen calcium binnen. Die milligrammen zijn dan echt verwaarloosbaar.
Daar heb je ook wel weer gelijk in ja.
Door Sofie
#406307
Ik dacht dat je vooral minder calcium moet voeren. Ook opletten met vitamine D waar daar kan ook calcium in zitten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door