Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#406058
Hoi,

Vraagje, ik ben net bij de trimsalon geweest, want mijn hond doet anders niets dan achter zijn staart aanrennen, en sleetje rijden. Toch zaten de anaalklieren die echt vol. De trimster raadde mij aan om even bij de DA, waar ze mee samenwerkt, een ontwormingspil te halen, omdat het wel eens wormen zouden kunnen zijn. Ik heb nu de pil wel gehaald, maar nog niet gegeven, omdat ik twijfel. Mijn hond is zolang ik hem heb (ruim een half jaar vanuit het asiel) nog nooit door mij ontwormd. Moet ik dat nu wel gaan doen?

NB hij is nu ruim anderhalve maand over van brokken naar vers vlees van Duck, lamb&rice
Laatst gewijzigd door MariekeLost2 op do 20 okt 2005, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#406078
als je niet zeker weet of ie geen wormen heeft zou ik niet zo snel ontwormen.

mijn bull doet dat sleetje rijden trouwens ook 1 keer in de zoveel tijd, dan krijgt ze dus bot van mij.
een dagje lamsribben of kippenbotten.
dan is t gewoon weer over.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 20 okt 2005, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#406088
Heeft je trimster alleen vanaf de buitenkant aan de anaalklieren gevoeld of ook binnenwaarts? Soms liggen de anaalklieren heel diep en is van buitenaf niet goed te voelen dat ze verstopt / vol zitten en moet de trimster of de DA met 1 vinger de anus in om op die manier beter bij de anaalklieren te kunnen en ze uit te knijpen.
#406176
Ik zag haar wel met een vinger porren (getver) maar ze kon niets vinden. Ik heb nog even contact met het asiel gehad, en die zeiden dat mijn hond nooit ontwormingspillen kreeg, maar dat hij nu wel met deze verschijnselen toch misschien wel wormen had. Ze raadde me toch aan om de pil te geven.
#406256
Ik zou ook zoals ze zeggen eens een vleesbotmaaltijd geven. Dit drijft eventuele wormen af (of pijnboompitten) en doordat de ontlasting ietsje harder wordt zouden eventuele anaalklieren geledigd kunnen worden.
Blijft die dan nog sleetje rijden zou je een dierenarts kunnen raadplegen om te zien of de anaalklieren vol zitten en anders zit die met wormpjes.
#406332
Voor de meeste mensen (en dus ook trimster) is het heel normaal om je hond van tijd tot tijd te ontwormen. Of de hond nou wormen heeft of niet. Overigens kan sleetje rijden wel degelijk veroorzaakt worden door wormen! Als je niet wenst te ontwormen zonder er zeker van te zijn of je hond werkelijk wormen heeft, dan zul je een mestonderzoek moeten laten doen.
#408933
Het blijkt inmiddels dat het toch geen wormen waren. Gisteren met de hond naar de DA geweest, zaten zijn anaalklieren toch overvol! Ze zijn nu uitgeknepen, maar het wordt alleen maar erger. Hij piept van de pijn en loopt alleen maar gillend zijn staart achterna. Ik heb net de DA weer gebeld, hij zegt dat dit wel vaker gebeurt en dat hij even een prikje moet hebben.
Tevens heb ik op een website gevonden dat Hamamelis zalf van Dr. Vogel ideaal is om de irritatie rondom de anus tegen te gaan. En dat het kalmerend werkt.
Dat ga ik dus ook maar even halen. (En een doosje handschoentjes.....;)
#413074
Sofie schreef: Een spuitje voor overvolle anaalklieren? ??? Nog nooit van gehoord.... :-\
Wedden dat het een ab-kuur is 8)
Valt mij telkens weer op dat da'en die uitdelen alsof het snoepjes zijn ... een mensenarts kijkt we linker uit.
Als het mijn hond was voerde ik vaker bot, dan krijgt hij stevige ontlasting en worden de anaalklieren vanzelf geleegd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door