Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door hiram
#406039
ik ben op dit moment nog niet aan het barfen omdat ik eerst van mn hondenbrokken af moet zien te komen >:(
wat me ook weer de tijd geeft om me goed voor te bereiden.
anyway ik had het volgende in gedachte:

maandag: rauwe vleesbotten (van verschillende dieren)

dinsdag: spiervlees (van verschillende diersoorten)

woensdag: groenten (verschillende soorten) en zonnebloemolie voor de omega 6 vetzuren en een ei

donderdag: rauwe vleesbotten (van verschillende dieren)

vrijdag: vis sardientjes (ik heb overal gezocht naar visafval maar geen enkele visboer/winkel heeft dat tegenwoordig nog) voor de omega 3 vetzuren en een ei

zaterdag: groeten groenten (verschillende soorten) + orgaanvlees en olijfolie voor de omega 9 vetzuren en een ei

zondag: rauwe vleesbotten (van verschillende dieren)
Door hiram
#406045
ik zit ook te twijfelen tussen de percentages van dillinghurst 65% en die van lonsdale 20% dus ik ga dr maar tussen in zitten. ::)
maar ik ben ook nog nie begonnen en als het teveel blijkt te zijn kan ik altijd nog minderen. :D
Door hiram
#406047
de reden dat ik een wat hoger percentage botten aanhoud is omdat in het boek van dillinghurst stond dat je elke dag en anders minstens 3 maal per week rmb's (raw meaty bones=rauwe vlees botten) moest voeren omdat anders het effect op de tanden te klein zou zijn. met andere woorden: de hond zou weer tandplak gaan ontwikkelen als ie niet 3x per week rmb's at.
wat is jullie ervaring eigenlijk? ???
Door 202spots
#406082
Ik weet niet wat de hoeveelheid is, maar ik zou meer combineren inplaats van elke dag 1 "ding" te geven.
Op de rmb dagen dus ook iets van spiervlees of orgaanvlees/pens erbij,
op de spiervlees dagen ook iets van groente en kleine ribbetje erbij.
Op de groente dagen beslist iets van vlees of vis erbij.

In de bieb staat de rekenhulp van Dude, kan je precies de hoeveelheid vinden.
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9310

Het tandplak verschild bij elke hond,sommige brokken honden hebben geen tandplak, sommige honden hebben genoeg aan 1 grote bot per week om hun gebit schoon te houden en andere moeten meer kluiven. :-\
Door Lizzy
#406100
[quote="hiram"]
ik ben op dit moment nog niet aan het barfen omdat ik eerst van mn hondenbrokken af moet zien te komen >:(
wat me ook weer de tijd geeft om me goed voor te bereiden.
anyway ik had het volgende in gedachte:

maandag: rauwe vleesbotten (van verschillende dieren)

dinsdag: spiervlees (van verschillende diersoorten)

woensdag: groenten (verschillende soorten) en zonnebloemolie voor de omega 6 vetzuren en een ei

donderdag: rauwe vleesbotten (van verschillende dieren)

vrijdag: vis sardientjes (ik heb overal gezocht naar visafval maar geen enkele visboer/winkel heeft dat tegenwoordig nog) voor de omega 3 vetzuren en een ei

zaterdag: groeten groenten (verschillende soorten) + orgaanvlees en olijfolie voor de omega 9 vetzuren en een ei

zondag: rauwe vleesbotten (van verschillende dieren)

[/quote]

Als je verschillende soorten vleesbot, vlees, orgaanvlees en groentes gebruikt, dan ziet dit er wel goed uit, vind ik. Ik vind een percentage bot ergens tussen Billinghurst en Lonsdale ook niet verkeerd om mee te beginnen. Aangezien je hond nog brokken eet, zou ik het geven van botten zeker langzaam aanwennen en beginnen met 'makkelijke botten' zoals kippennek.

Verder zul je even aan moeten zien hoe het in de praktijk gaat. Je moet de ontlasting en dergelijke even in de gaten houden.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door