Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#405908
Ziggy is weer ziek. Ze heeft heel mijn huis ondergekotst en ondergepoept. Ik heb alles helemaal schoongemaakt, maar er hangt nog steeds zo'n doordringende geur.
Ik heb net de dierenarts gebeld en gevraagd om een mestonderzoek, want ik ben het nu echt zat. Ik wil nu eindelijk wel eens weten wat ze heeft. Ze bellen me in de loop van de ochtend op, want schijnbaar moeten ze er heel lang over na denken. :(
Ik hoop dus dat ze het willen doen en anders ga ik iedere dierenarts in deze omgeving bellen totdat er iemand is die het wel wil doen. Ik hoop echt dat ik er nu achter kom wat ze heeft.
Door Laura2004
#405956
Ze hebben haar ontlasting naar Utrecht gestuurd en ik krijg over tien dagen maximaal de uitslag. De kosten waren 27 Euro (vond ik wel meevallen). Ik hoop dat ze er eindelijk achter komen wat het is, want ik weet het echt niet meer. En financieel wordt het ook steeds moeilijker.
Even een vraagje. Wat kan ik haar geven aan eten? Ik wil haar het liefst iets licht verteerbaars geven, maar kip kan niet, want daar is ze allergisch voor. Ik wil haar niet laten vasten omdat ze echt verschrikkelijk dun is (ze eet meer dan 1 kilo per dag :o).
Ik geef Ziggy al probiotica, maar dat helpt niet echt. Is er iets sterkers wat ik haar kan geven of in ieder geval iets wat de maag een beetje tot rust brengt.
Door Laura2004
#405959
Lizzy schreef: He gatsie :(. Wat een ellende toch he.... Laat je anders doorsturen naar een internist.
Als uit het mestonderzoek niks komt dan ga ik zeker naar een internist. Ik ben alleen bang dat ik nog geld moet gaan lenen ook. Ik had nooit gedacht dat een tweede hond mij zoveel geld zou gaan kosten. Met Kai ben ik sinds ik met hem barf nog geen een keer naar de Dierenarts geweest, dat is dus al twee jaar niet.
Door Audrina
#405962
Laura2004 schreef: Even een vraagje. Wat kan ik haar geven aan eten? Ik wil haar het liefst iets licht verteerbaars geven, maar kip kan niet, want daar is ze allergisch voor. Ik wil haar niet laten vasten omdat ze echt verschrikkelijk dun is (ze eet meer dan 1 kilo per dag :o).
Ik geef Ziggy al probiotica, maar dat helpt niet echt. Is er iets sterkers wat ik haar kan geven of in ieder geval iets wat de maag een beetje tot rust brengt.
Balen is dat Laura. Gaat het net even goed, begint het gewoon weer overnieuw. :-\

Probiotica gaat volgens mij pas in de darmen zijn werk doen en brengt de maag niet tot rust. Ik zou het in ieder geval wel blijven geven.

Witvis en kalkoen is ook lekker lichtverteerbaar, misschien dat ze daar wel tegen kan?
Door Laura2004
#405964
geer schreef: Is haar alvleesklier al onderzocht? Het lijkt namelijk precies op wat mijn Doris had...
Nee, haar alvleesklier is niet onderzocht. Hoe kan je dat laten onderzoeken?
Door Laura2004
#405965
Audrina schreef: Balen is dat Laura. Gaat het net even goed, begint het gewoon weer overnieuw. :-\

Probiotica gaat volgens mij pas in de darmen zijn werk doen en brengt de maag niet tot rust. Ik zou het in ieder geval wel blijven geven.

Witvis en kalkoen is ook lekker lichtverteerbaar, misschien dat ze daar wel tegen kan?
Koolvis is toch witvis? Dat heb ik wel in huis. Ik denk wel dat ze daar tegen kan. Ze is tot nu toe alleen allergisch voor kip.
Door geer
#405971
Laura2004 schreef: Nee, haar alvleesklier is niet onderzocht. Hoe kan je dat laten onderzoeken?
Eeh, een bloedtest volgens mij... (;t is bij Doris alweer een tijd geleden...)
Door Laura2004
#405973
Ik dacht eerst dat Ziggy schildklier problemen had, maar de dierenarts leek dat onwaarschijnlijk en die wilde dus geen bloedtest doen, anders had ik het waarschijnlijk wel geweten. :-\
Door Audrina
#405974
Laura2004 schreef: Ik dacht eerst dat Ziggy schildklier problemen had, maar de dierenarts leek dat onwaarschijnlijk en die wilde dus geen bloedtest doen, anders had ik het waarschijnlijk wel geweten. :-\
Die DA van jou lijkt me echt een hork als ik het zo hoor. Kan je niet naar een ander?
Door Laura2004
#405975
Als ik buikpijn heb of misselijk ben dan maakt mijn moeder altijd brandnetel thee voor mij. Kan ik dit ook aan Ziggy geven, dus bv gekookte koolvis met brandnetel thee mengen?
Door Laura2004
#405976
Audrina schreef: Die DA van jou lijkt me echt een hork als ik het zo hoor. Kan je niet naar een ander?
Ik loop nu bij een ander, wel binnen dezelfde kliniek en over deze ben ik wel tevreden. Maar die andere was idd minder fijn :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door