Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#405791
Een klant belde op met de vraag welke vaccinaties zijn hond allemaal moet hebben als hij over 1,5 maand naar Israël gaat emigreren.
Ik zou dat vragen vandaag aan Tan, maar ben dat vergeten en hij belt morgen terug.

Rabiës in ieder geval, maar zijn er nog meer verplicht of iemand zo even weet?
#405817
In het handboekje 'reizen met de hond' staat over Israel dat d ehond minimaal 30 dagen en maximaal 12 maanden geleden moet zijn geent tegen rabies. Verder is een gezondheidsverklaring van de DA nodig, maximaal 7 dagen oud, en gelegaliseerd door de RVV (070-3578875). Invoer van de hond moet 3 dagen van te voren gemeld worden: fax 00972-89229906. De eigenaar dient (in het Engels) schrijftelijk te verklaren dat hij zijn hond 90 dagen in bezig had voor aankomst in Israel. Voor mere dan 2 dieren is een invoersvergunning vereist, terwijl de invoer van honden die jonger zijn dan 3 maanden verboden is.

Maar goed, als ik hen was zou ik dit allemaal even nagaan....
#405823
Lizzy schreef: In het handboekje 'reizen met de hond' staat over Israel dat d ehond minimaal 30 dagen en maximaal 12 maanden geleden moet zijn geent tegen rabies. Verder is een gezondheidsverklaring van de DA nodig, maximaal 7 dagen oud, en gelegaliseerd door de RVV (070-3578875). Invoer van de hond moet 3 dagen van te voren gemeld worden: fax 00972-89229906. De eigenaar dient (in het Engels) schrijftelijk te verklaren dat hij zijn hond 90 dagen in bezig had voor aankomst in Israel. Voor mere dan 2 dieren is een invoersvergunning vereist, terwijl de invoer van honden die jonger zijn dan 3 maanden verboden is.

Maar goed, als ik hen was zou ik dit allemaal even nagaan....
hihi heb je een slokje op Liz? :-* maar wel bedankt voor deze info.
#405882
In Israel komt nog regelmatig rabies voor. De bedoeinen houden honden en trekken ermee rond. Zolang de honden zelf bij hen blijven dan. Ze worden niet geent. Dus goed oppassen met zwerfhonden etc. Verder komt er veel Lyme, Babesia en Ehrlichia voor. Ook zijn er zandvliegjes.....en dus Leishmaniosis.
Het is geen lekker land om je hond mee naar toe te nemen uit het buitenland. De inheemse honden lijken daar toch meer weerstand voor te hebben oid. Ik ken veel mensen met honden in Israel en al die honden zijn gezond.
Verder kan je er geen kvv krijgen oid. Uiteraard wel alle standaard brokkenmerken. Er wordt geen varkensvlees gegeten uiteraard en vlees is daar veel goedkoper dan hier. Dus heel fijn voor de barfer.
#406181
Helen schreef: In Israel komt nog regelmatig rabies voor. De bedoeinen houden honden en trekken ermee rond. Zolang de honden zelf bij hen blijven dan. Ze worden niet geent. Dus goed oppassen met zwerfhonden etc. Verder komt er veel Lyme, Babesia en Ehrlichia voor. Ook zijn er zandvliegjes.....en dus Leishmaniosis.
Het is geen lekker land om je hond mee naar toe te nemen uit het buitenland. De inheemse honden lijken daar toch meer weerstand voor te hebben oid. Ik ken veel mensen met honden in Israel en al die honden zijn gezond.
Verder kan je er geen kvv krijgen oid. Uiteraard wel alle standaard brokkenmerken. Er wordt geen varkensvlees gegeten uiteraard en vlees is daar veel goedkoper dan hier. Dus heel fijn voor de barfer.
Het betreft hier en hond van een klant, die idd barft, wat ze daar gaan doen wet ik niet, hij wilde alleen weten of hij nog meer meost doen dan de rabies.
#406641
Jolly schreef: Het betreft hier en hond van een klant, die idd barft, wat ze daar gaan doen wet ik niet, hij wilde alleen weten of hij nog meer meost doen dan de rabies.
Meer dan rabies geloof ik niet, maar ik zou er een teek en zandvliegfobie van krijgen...Naar welke streek emigreren ze?
#407082
Hitam schreef: Ergens bij Netanya of zoiets? Zegt jou dat wat?

Ik heb hem aan de telefoon gehad. En Joanne had mij gemaild.


Ja, ligt in het midden van Israel, vlak bij Tel Aviv. Is een kust stad, maw er zijn zandvliegjes. Verder is de luchtvochtigheid in die streek erg hoog. Cremetjes en make-up moet en flink water-resistant zijn ;D
Ik vind het in die streek prachtig, maar wel te warm en vochtig om er langer dan een paar dagen te vertoeven :o
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door